Reducerea consumului de combustibil al motoarelor pe benzina si motorina este scopul fiecarui constructor de automobile. Vehiculele electrice nu au astfel de probleme, nu?
Ei bine, nu este in intregime corect. Vehiculele electrice consuma energie electrica, astfel incat Agentia de protectie a mediului din SUA (EPA) a introdus un nou standard, MPGe (echivalent electric mile/galon) cu care se evalueaza masinile electrice.
Ford a anuntat ca Focus Electric are un consum combinat de 105 MPGe ( 2.24 l/100 km), 99 MPGe pe autostrada si 110 MPGe in oras. Acesta este cel mai bun rezultat in SUA, pentru o masina cu cinci pasageri, si-l intrece pe vechiul campion, Nissan LEAF, cu 6 MPGe la consum combinat si cu 7 MPGe in oras.
"Am lucrat timp de trei ani pentru a face ca Focus Electric din America sa aibe cel mai eficient consum de combustibil din clasa lui", a declarat Chuck Gray, inginer sef Ford Global Core Engineering Hybrid and Electric Vehicles. „Intregului grup se simte ca o echipa de sport care tocmai a castigat un campionat important. Este o bucurie sa ne aflam in acest punct".
Conform EPA, Focus Electric are o autonomie putin mai lunga, de 76 mile (122 km), cu 3 mile (4,5 km) mai mult ca Nissan Leaf.
Blue Oval pretinde ca, datorita noului sistem de incarcare, timpul de incarcare al bateriilor s-a redus la jumatate fata de timpul necesar rivalului sau japonez.
Ford spune ca cumparatorii Focus electric pot salva pana la 9.700 dolari SUA din costurile de combustibil in cinci ani, comparativ cu consumurile medii ale vehiculelor non-electrice.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
scris de Bogdan104277 6 March 2012 12:47
Din cate stiu eu si fordul si nisanul sunt intrecute de i-MIEV la consum - 130 km de autonomie.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!