No SSO cookie

Ford Edge, o masina a paradoxurilor

voteaza
(0/ 0)
Ford Edge, o masina a paradoxurilor
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Motor Trend a descoperita ca varianta Sport a modelului Ford Edge este mai lenta decat varianta entry-level.

 
 
Potrivit folclorului american, trebuie sa-ti cumperi cu precadere cel mai mare motor disponibil. Estevorba despre o gandire, in domeniul automobilistic, care dateaza din anii 50, cand industria auto americana se baza pe faimoasele motoare V8, alimentate cu mai multe carburatoare, compresii ridicate, in general monstri auto. Pretul benzinei? Economie de carburant? Nici vorba, era cea mai grozava perioada sa traiesti in America!


Acele vremuri au apus, si in ziua de astazi, viata nu mai e deloc simpla. Sunt nenumarate motive pentru a lua in calcul motorizarile reduse ca cilindree. In primul rand, omenirea este preocupata de consumul de combustibil, insa multi isi pun probleme si fata de emisiile nocive. Si iata ca dovada vie ca si America a intrat pe acest fagas, este Ford Edge.


Exista doua motorizari, ambele V6, disponibile pentru acest model: un 3.5 si un 3.7 litri, al doilea, care vine direct de la fratele Mustang. Un al treilea motor, 2.0 EcoBoost va iesi pe piata in cateva luni.
Motorul de 3.5 litri produce 280 CP si un cuplu motor de 343 Nm. Versiunea mai mare, de 3.7 litri are 305 CP si 380 Nm, insa este disponibila numai in varianta Edge Sport. Deci, se presupune ca varianta Sport este mai rapida.


Si iata ca americanii reusesc sa se contrazica singuri: Edge in versiunea de baza a reusit un 0-100 km/h in 7,1 secunde, insa varianta Sport a dezamagit cu un timp de 7,6 secunde, cu tot cu cei 3.7 litri ai sai! Aparent problema ar fi greutatea diferita a celor doua versiuni. Ford Edge, standard are o greutate de 1848 kg, in timp ce Sport cantareste 1998 kg. O parte din greutatea suplimentara, dar totdata si un alt dezavantaj, ar fi tractiunea integrala, disponibila in standard pe versiunea Sport.
Oricare ar fi motivele, Edge Sport, cu jantele sale masive de 22 inci, cu anvelopele sale late, nu poate tine pasul cu fratele sau mai sarac, Edge Basic, in linie dreapta.


Acum toata lumea asteapta aparitia motorizarii celei mai sarace, 2.0 EcoBoost, care, conform a ceea ce ne-au obisnuit americanii, s-ar putea sa rastoarne orice previziuni, sau calcule logice.


Corvin (Cristian Szilvassy)

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Poziția înaltă la volan combinată cu un aspect exterior elegant și un rafinament mult îmbunătățit față de generația anterioară contribuie la o bună percepție din partea publicului, astfel încât nici concurența destul de agresivă nu poate veni să destabilizeze poziția fruntașă pe care o are în segmentul său

  • Renault Megane IV dCi 130 MT6

    Renault Megane IV dCi 130 MT6

    Pentru a câștiga o bună parte din vânzările segmentului compact, cei de la Renault au dezvoltat un model complet nou și sofisticat, cu un exterior frumos și un interior high-tech, totul completat de numeroasele sisteme de siguranță

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
4.3116 :: 22.22MB