No SSO cookie

Motorul Ford de 1.0l EcoBoost câştigă titlul de Motorul Internaţional al Anului

voteaza
(0/ 0)
Motorul Ford de 1.0l EcoBoost câştigă titlul de Motorul Internaţional al Anului
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Micul, dar puternicul motor Ford EcoBoost de 1 litru câştigă premiul pentru Motorul Internaţional al Anului pentru al treilea an consecutiv

 
 

Micul motor pe benzină care propulsează modelele Ford, printre care şi noul Fiesta, a învins competitorii provenind de la mărci premium şi "supercar", câştigând „Oscarul” industriei auto şi realizând un record fără precedent de trei victorii consecutive. Motorul EcoBoost de 1 litru produs de Ford Motor Company, ce reduce consumul de combustibil fără a dezavantaja puterea, a fost desemnat de curând Motorul Internaţional al Anului 2014, datorită manevrabilităţii, performanţelor, consumului, rafinamentului şi tehnologiei sale. Un juriu format din 82 de jurnalişti auto din 35 de ţări au desemnat de asemenea motorul EcoBoost de 1 litru drept „Cel mai bun motor cu capacitatea mai mică de 1 litru” pentru al treilea an consecutiv, cu ocazia evenimentului Engine Expo 2014 de la Stuttgart.

„Ştiam că acest mic motor de 1 litru va trebui să fie revoluţionar pentru a putea asigura un pachet complet de consum redus, performanţe surprinzătoare, silenţiozitate şi rafinament”, a spus Bob Fascetti, vicepreşedinte, Ford Powertrain Engineering. „Mulţumită abordării noastre de dezvoltare One Ford, EcoBoost continuă să reprezinte standardul în ceea ce priveşte puterea combinată cu un consum redus pentru un motor pe benzină de capacitate mică”.

Motorul a câştigat până acum 13 premii majore. Pe lângă cele şapte premii câştigate în trei ediţii ale competiţiei Motorul Internaţional al Anului, printre care Cel mai bun motor nou în 2012, motorul EcoBoost de 1 litru a mai câştigat Premiul Internaţional Paul Pietsch 2013 pentru inovaţie tehnologică, în Germania, Trofeul Dewar din partea Clubului Automobilistic Regal din Marea Britanie şi Premiul pentru inovaţie din partea revistei americane Popular Mechanics. Ford este de asemenea primul producător auto care a câştigat un trofeu Ward’s 10 Best Engines cu un motor în trei cilindri.

Competiţia de anul acesta a fost cea mai strânsă de până acum, dar motorul EcoBoost de 1 litru continuă să iasă în evidenţă din toate punctele de vedere importante: rafinament, flexibilitate surprinzătoare şi eficienţă excelentă”, a spus Dean Slavnich, copreşedinte al celei de-a 16-a ediţii a premiilor Motorul Internaţional al Anului şi redactor al revistei Engine Technology International. „Motorul EcoBoost de 1 litru este unul dintre cele mai bune exemple de proiectare a grupului motopropulsor”.

Lansat în Europa în anul 2012 pe Ford Focus, motorul EcoBoost de 1 litru este acum disponibil pe alte nouă modele: Fiesta, B-MAX, EcoSport, C-MAX şi Grand C-MAX, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Transit Connect şi Transit Courier.

 

Noul Mondeo va continua implementarea europeană a motorului EcoBoost de 1 litru odată cu lansarea acestuia în cursul acestui an, devenind cel mai mic motor echipat pe un model de familie de dimensiune aşa de mare.

Deja disponibil în versiunile de putere de 100 CP şi 125 CP, Ford a lansat recent o nouă versiune de 140 CP a motorului pe modelele Fiesta Red Edition şi Fiesta Black Edition, cele mai puternice maşini de serie cu motor de 1 litru produse vreodată, cu o accelerare 0-100 km/h în 9 secunde, o viteză maximă de 201 km/h, un consum de 4,5 l/100 km şi emisii de 104 g/km CO2.

Una din cinci maşini Ford vândute pe cele 20 de pieţe tradiţionale ale mărcii din Europa sunt modelele Ford echipate cu motorul EcoBoost de 1 litru. În primele cinci luni ale anului 2014, pieţele unde motorul EcoBoost de 1 litru s-a dovedit a fi cel mai popular au fost Olanda (38% din toate maşinile cumpărate), urmată de Danemarca (37%) şi Finlanda (33%).

Uzinele europene ale Ford din Koln (Germania) şi Craiova (România) produc câte un nou motor EcoBoost la fiecare 42 de secunde şi au depăşit de curând pragul de 500.000 de unităţi.

Au trecut trei ani şi au apărut multe motoare în trei cilindri, dar motorul Ford EcoBoost de 1 litru este încă cel mai bun”, a declarat italianul Massimo Nascimbene, membru al juriului şi jurnalist.

Vehiculele Ford echipate cu motorul EcoBoost de 1 litru sunt acum disponibile în 72 de ţări din toată lumea. Clienţii din Statele Unite vor putea cumpăra noul Focus cu motor EcoBoost de 1 litru în cursul acestui an, iar modelul Fiesta cu acelaşi motor este deja disponibil.

Ford a demarat recent producţia motorului EcoBoost de 1 litru la Chongqing (China) pentru a susţine cererea de pe pieţele din zona Asia-Pacific. În primul trimestru al anului 2014, mai mult de o treime din clienţii modelului noul Fiesta din Vietnam au optat pentru motorul EcoBoost de 1 litru.

Peste 200 de ingineri şi proiectanţi de la centrele de cercetare şi dezvoltare ale Ford din Aachen şi Merkenich (Germania) şi Dagenham şi Dunton (Marea Britanie) au petrecut peste 5 milioane de ore la dezvoltarea motorului EcoBoost de 1 litru.

Turbocompresorul compact, cu inerţie redusă al motorului se roteşte cu până la 248.000 rpm, adică peste 4.000 de rotaţi pe secundă şi aproape de două ori mai mult decât turaţia maximă a turbocompresoarelor echipate pe motoarele maşinilor de Formula 1, versiunea 2014.

Motorul EcoBoost de 1 litru cu 140 CP dezvoltă o suprapresiune de 1,6 bar (24 psi). Presiunea de combustie maximă de 124 bar (1,800 psi) este echivalentă cu un elefant african de 5 tone care apasă pe piston.

Cu un bloc motor din fontă suficient de mic pentru a încăpea în compartimentul de bagaje de mână dintr-un avion, motorul este de asemenea echipat cu o chiulasă cu un racord de evacuare integrat care reduce temperaturile de evacuare, asigurând un raport aer-combustibil optimizat. O volantă şi un design al fuliei frontale inovative au îmbunătăţit rafinamentul în comparaţie cu modelele tradiţionale de motoare în trei cilindri.

Frecarea în motor este redusă datorită  pistoanelor special placate,  segmenţilor de piston cu tensiune redusă,  etanşărilor şi lagărelor arborelui cotit cu fricţiune redusă şi a designului  curelei de distribuţie lubrifiată. Pompa de ulei cu debit variabil adaptează procesul de lubrifiere la necesar şi optimizează presiunea uleiului asigurând un consum îmbunătăţit.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1818 :: 17.8MB