No SSO cookie

Financial Times aseamana Dacia Logan cu Frankenstein

voteaza
(0/ 0)
Financial Times aseamana Dacia Logan cu Frankenstein
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Dacia Logan s-a aflat în centrul celor mai agresive eforturi depuse vreodată la Renault pentru micşorarea costurilor, multe dintre componente fiind împrumutate de la alte modele ale grupului, ceea ce a condus la crearea unui autoturism asemanător monstrului creat de Frankenstein, titrează ziarul britanic Financial Times în ediţia de marţi.

 
 
[poza1s]Economiile au început prin identificarea funcţiilor de baza ale autoturismului şi impunerea de limite de costuri stricte pentru echipele de designeri, ceea ce a făcut ca forma caroseriei Logan sa fie unul dintre puţinele elemente originale de design. Francois Fourmont susţine că aceasta tehnică a mentinut costurile de design la 265 milioane de euro, de trei până la patru ori mai puţin decât costurile dezvoltării de la zero a autovehiculului. De asemenea, grupul francez a ignorat şi partea de construcţie a unui prototip, utilizand modele digitale tridimensionale, pentru a integra elementele Logan concepute separat şi pentru a testa factori cum sunt vibraţiile şi zgomotul, [poza2s]ceea ce a generat economii suplimentare de 20 milioane de euro. O sursă mai importantă de diminuare a costurilor, şi cea mai controversată, probabil, a fost decizia de a limita automatizarea înglobată în procesul de producţie, scrie Financial Times. La Fabrica din Piteşti, în locul celor o mie de roboţi pe care o uzina modernă i-ar folosi la asamblare, există un singur robot utilizat pentru a instala parbrize. "În incercarea de a micşora costurile, au dat ceasul înapoi cu 20 de ani“, a apreciat John Lawson, analist la Citigroup Smith Barney. Totuşi, fabrica nu este un atelier arhaic, subliniază autorul articolului, menţionand că procesele de productţe sunt identice cu cele din alte uzine Renault. [poza3s]Nivelurile reduse de automatizare şi forţa de munca ieftină (un angajat al Fabricii din Pitesti primeşte o zecime din salariul unui angajat francez) permit Renault să economisească sute de euro pe vehicul numai în ceea ce priveşte costurile cu personalul. „Uzina este impresionantă, iar calculele au fost făcute foarte atent“, a apreciat Max Warburton, analist pentru Sectorul auto la compania de consultanţă Goldman Sachs. Şi mai multe economii sunt derivate din utilizarea materialelor de provenienţă românească, care reprezintă doua treimi din totalul celor care nu sunt produse chiar de Fabrica Renault. În plus, 85% dintre acestea sunt fabricate tot în complexul [poza4s]din Piteşti, unde au centre de producţie companiile Johnson Controls (scaune), ACI (şasiuri) şi Valeo (cablaje). Situarea Romaniei la frontiera noilor state membre ale UE din Europa Centrală şi aproape de Turcia şi Orientul Mijlociu, toate fiind pieţe-ţinta pentru Logan, va menţine la nivel redus şi costurile cu transportul. Preţul redus se pare că reuseste, totusi, să ridice probleme pe piaţa vestică. Întrebarea la care mulţi incearcă să găseasca raspuns este dacă Logan se va vinde. Conform Financial Times, autoturismul va fi cu siguranţă tentant pentru consumatori. Calitatea sa pare mai ridicată decat a modelelor concurente vândute la preţuri similare, iar spaţiul pe care îl oferă, mai generos. Volumul portbagajului este asemănator celui disponibil la un BMW Seria 5. Amortizoarele, scutul special de protectie şi 15 kilograme de ceara pentru a proteja de coroziune oţelul de calitate mai slabă al caroseriei vor fi, de asemenea, de ajutor în ţările in care condiţiile de drum sunt deficitare, arată publicaţia. Holdingul financiar Citigroup prevede că, la vânzari de 700.000 de unităti, cu un pret mediu de 6000-7000 de euro şi cu o marjă operationala de 5%, Logan ar reprezenta 18% din vânzarile de patru milioane de automobile vizate de Renault pentru 2010, dar numai 7% din profitul neimpozitat şi 4% din profitul net. John Lawson de la Citigroup crede că, prin acest proiect, Renault poate câştiga procente dintr-o piaţă neglijată până acum, dar nu poate spera la câştiguri financiare majore. El adaugă, însă, că investiţia totală relativ modestă a Renault nu ar justifica nici temeri prea mari ale investitorilor legate de Logan. Aparent, în cazul Daciei Logan, primeşti exact atat căt plateşti, se consolează Financial Times.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1635 :: 18.66MB