No SSO cookie

Final de productie pentru Porsche Carrera GT

voteaza
(0/ 0)
Final de productie pentru Porsche Carrera GT
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Derivata din programul sportiv Porsche si un recital tehnologic, Carrera GT este o simfonie a vitezei, cu sasiu din fibra de carbon si motor ce dezvolta 605 CP .

 
 
[poza1s] Productia celei mai de succes masini sport din istorie ajunge la final. Fabricatia modelului Carrera GT la uzina Porsche din Leipzig (Germania) s-a incheiat sambata, 6 mai 2006, moment in care s-a incheiat aventura ultimei serii a unui automobil ultraexclusiv si ultraperformant creat de Porsche. In scurta sa perioada de productie si potrivindu-se cu performantele diafane, Carrera GT a fost desemnata "Best Dream Car 2004" (n.a. Masina visurilor 2004) de catre revista "Road & Track" si "Best Dream Machine" (n.a. Masina visurilor) in 2005, titlu acordat de popularul program de televiziune MotorWeek. "Chiar si o scurta plimbare in aceasta masina minunata, cu sasiu din fibra de carbon, te va face sa te simti rasfatat pentru tot restul vietii", a declarat gazda emisiunii MotorWeek, John Davis. "Carrera GT este cel mai bun motiv de a te imbogati pe care l-am condus vreodata." Chiar si intr-un climat economic care nu favoriza productia in acest segment de piata, supermasina cu motor V10 de la Porsche a reusit sa fie vanduta intr-un volum fara precedent. Mai bine de 1.270 automobile Carrera GT a fost comercializate de la lansarea ce a avut loc la finalul anului 2003. Pana in prezent, 604 unitati si-au gasit proprietarii in America de Nord. Aceste date reprezinta un volum mai mare decat intreaga productie de modele McLaren F1, Ferrari Enzo si Pagani Zonda, luate la un loc. [poza2s] Carrera GT este o legenda a supermasinilor produse in serii limitate, o descendenta nascuta din experienta pe care Porsche o are la nivel mondial in cursele de anduranta. Productia modelului Carrera GT se datoreaza modelului de serie, ultraperformant si exclusivist, derivat din versiunea de curse a primei supermasini Porsche, 959. Dupa ce a impresionat lumea auto la Salonul Auto de la Frankfurt, in 1985, modelul 959 a fost destinat curselor de la "Grupa B" si a fost un stindard al tehnologiei Porsche - un exemplu de performanta auto din care viitoarele modele au putut stabili repere superioare. De asemenea, Carrera GT are originile in programul de curse, dar a fost transformata intr-un adevarat bolid pentru sosele. Carrera GT a evoluat de la un program pentru competitii de anduranta - cu motor V10, 5,5 litri. Capacitatea a crescut la 5,7 litri pentru modelul de serie, motorul V10 atmosferic a produs 605 cai-putere la 8.000 rot/min, iar puterea a fot transmisa, pentru prima data la o masina de serie, prin "Porsche’s Ceramic Composite Clutch" (PCCC®; ambreiajul Porsche din ceramica compzita). Cu un diametru de numai 169 mm, ambreiajul demn de curse a functionat impecabil la impactul cu puterea extraordinara a modelului Carrera GT, in timp ce a permis ca intregul tren de rulare sa aiba o pozitie joasa in cadrul sasiului, cu un centru de greutate coborat pentru o si mai buna manevrabilitate. Utilizarea masiva a materialelor revolutionare au facut ca revista Popular Science sa declare exotica masina, in 2003, "Best of What’s New" (n.a. Cea mai buna noutate) pentru tehnologia avansata si dezvoltarea sasiului. Monococa sasiului Carrera GT este construita din straturi inchegate de fibra de carbon, rasina, aluminiu si materiale plastice cu structura de fagure, care sunt extrem de usoare, dar si rezistente. Intregul sasiu cantareste putin peste 100 kg si are inglobate materiale ezoterice, inclusiv jante din magneziu si uluitoarele discuri de frana ceramice Porsche (PCCB®), cu diametrul de 380 mm. Gratie atentiei exacerbate de reducere a greutatii, performantele sunt absolut uluitoare. Carrera GT acelereaza, de la 0 la 100 km/h, in numai 3,9 secunde, moment din care lucrurile incep sa se miste. Viteza de 160 km/h este atinsa in mai putin de sapte secunde, pragul de 200 km/h este trecut in mai putin de 10 secunde, iar viteza maxima atinsa de Carrera GT pe o pista de teste a fost de 330 km/h. In ciuda altor performante pamantene, Carrera GT este una din putinele supermasini care poate fi condusa zi de zi. Controlul tractiunii, aerul conditionat, navigatia GPS, sstemul audio Bose si setul de bagaje (cinci piese, piele de cea mai buna calitate) sunt cateva din dotarile standard. Porsche Carrera GT a debutat pe piata nord-americana la 31 ianuarie 2004, iar pretul de achizitie a fost 440.000 dolari. Porsche Cars North America, Inc. (PCNA), cu sediul la Atlanta (statul Georgia), si divizia Porsche Cars Canada, Ltd., sunt importatori unici ai masinilor sport Porsche si a modelului SUV Cayenne® pentru SUA si Canada. Detinuta in totalitate de Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, PCNA are aproape 300 de angajati, care livreaza modele Porsche, dar si piese de schimb, asigura asistenta tehnica, politica de marketing si cursuri de instruire pentru cei 213 dealeri din SUA si Canada. In schimb, ei ofera cele mai bune servicii proprietarilor de automobile Porsche.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1704 :: 18.66MB