No SSO cookie

Fiat preia controlul majoritar al Chrysler.

voteaza
(0/ 0)
Fiat preia controlul majoritar al Chrysler.
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Producatorul italian va plăti  500 milioane dolari pentru pachetul Trezoreriei SUA.  

 
 

Torino, Italia - Fiat  va plăti 500 milioane dolari pentru pachetul de 6% la Chrysler Group al guvernului SUA. Cu această mişcare, Fiat Chrysler îşi va mări participarea la 52 la sută de la 46 la sută.
Sergio Marchionne, CEO la Fiat-Chrysler a declarat că acordul a marcat ieşirea completă a Trezoreriei SUA din calitate de acţionar al Chrysler Group.
Anunţul de joi seara făcut de Trezorerie privind acordul de vânzare a venit în ajunul vizitei programate a preşedintelui Barack Obama la o fabrică Chrysler din Toledo, Ohio.
Administraţia Obama a investit 12.5 miliarde dolari în Chrysler în 2009, ca parte a unui plan de salvare al industriei auto.

În urma tranzacţiei cu Fiat, Trezoreria va primi  înapoi 11.2 miliarde dolari în rate de capital, dobânzi şi angajamente anulate de la Chrysler. Este puţin probabil să se recupereze pe deplin diferenta de 1.3 miliarde dolari.


Fiat a acceptat să plătească 500 milioane dolari Trezoreriei pentru 98461 acţiuni la Chrysler.

Înainte de anunţul de joi, Fiat  avea 46 la suta din Chrysler. În cazul în care tranzacţia este finalizată procentul se va ridica la 52 la sută şi, astfel, Fiat va avea  control majoritar, acesta fiind unul dintre obiectivele directorului executiv Marchionne pentru 2011.
Fiat a făcut un pas important spre acest obiectiv în ultimele şase luni, după rambursarea săptămâna trecută a $ 7.6 miliarde în împrumuturi datorate către Statele Unite şi Canada. Pe 10 iunie se va serba aniversarea a doi ani de la salvarea  Chrysler de la faliment sub conducerea Fiat.

La inceputul acestui an, Marchionne a lăsat deschisă posibilitatea unei fuziuni completă a celor două societăţi, cu un singur sediu.
Acest lucru depinde de cresterea vanzarilor combinate la 6,6 milioane de vehicule până în 2014, un obiectiv ambiţios, având în vedere că Fiat şi Chrysler a vândut impreuna doar peste 3,6 milioane de vehicule la nivel global  anul trecut.

Max Warburton, analist senior la Bernstein Research din Londra, a declarat: "presupunerea precedentă a fost că Chrysler va face o oferta publica initiala, dar acum acest lucru pare puţin probabil şi o preluare completă de către Fiat Auto pare mai probabilă."
El a precizat că Fiat se miscă mult mai rapid şi mai decisiv decât era de aşteptat, preluarea drepturilor guvernului SUA de a cumpăra acţiuni UAW  înseamnă că Fiat "este efectiv în măsură să cumpere intreaga companie".


Fiat este de aşteptat să primească un alt pachet de acţiuni, de 5 la sută, până la sfârşitul anului, atunci când se va omologa un nou model Dodge ce va consuma 5,9 l/100 km, ajungând astfel să deţină 57 la sută din companie.
Lansarea acestui model cu consum mic de combustibil este al treilea din  obiectivele  de performanţă  impuse Fiat, de către Trezoreria SUA.
Primul a fost de a construi un motor cu consum mic.  Acest lucru a fost atins in ianuarie cand productia motorului Fiat de 1,4 litri MultiAir a început în fabrica din  Michigan.  Al doilea obiectiv a fost să exporte din America de Nord autovehicule Chrysler şi Fiat de  1.5 miliarde dolari către reţeaua de dealeri din Europa şi America Latină. Acest obiectiv a fost atins în luna aprilie.
Fiecare obiectiv de performanţă atins a adus Fiat câte un pachet de 5 procente din Chrysler pe lângă cele  20 la suta pe care producatorul italian le-a primit în iunie 2009, când noul Chrysler Group a fost creat în urma  falimentului vechiului Chrysler.
Asociaţia Muncitorilor Auto (VEBA) detine 41.5 procente din Chrysler iar guvernul canadian restul de 1,5 la sută.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1861 :: 17.79MB