Seful Ferrari, Luca di Montezemolo, a declarat pentru publicatia germana Welt am Sonntag ca emisiile poluante ale masinilor marcii vor scadea cu 40% pana in 2012, iar automobilele vor fi mai usoare si ar putea utiliza si tehnologii hibride in viitor. "Lucram la un Ferrari care sa utilizeze surse alternative de energie si care va fi bazat pe ceea ce facem in prezent in Formula 1", a spus di Montezemolo. El s-a referit la sistemul KERS (Kinetic Energy Recycling System), care va fi folosit in Formula 1 de la anul. Sistemul perimite reducerea emisiilor poluante, datorita recuperarii energiei degajate la franare. Energia stocata prin noua tehnologie poate fi folosita pentru imbunatatirea acceleratiei sau la efectuarea virajelor.
Montezemolo a tinut sa sublinieze ca un Ferrari hibrid nu va pierde nimic din
caracterul sportiv specific marcii, iar primele astfel de masini hibride nu vor
aparea mai repede de 2015.
Pentru a
reduce emisiile, italienii ar putea alege sa treaca la motoare ceva mai mici si
mai eficiente, iar motoarele V12 si V8 din prezent ar putea fi inlocuite, macar
partial, de motoare V6.
Totul vine pe
fondul proiectelor autoritatilor UE de a limita emisiile de CO2 ale
producatorilor auto la niveluri de neconceput, mai ales pentru constructorii de
masini sport care prin definitie au motoare puternice si emisii de cateva ori
mai mari decat masinile de oras. Spre exemplu, daca cele mai "verzi" masini de
pe piata au emisii de CO2 de sub 100 g/km, la modelul Ferrari 599 GTB Fiorano,
valoarea se apropie de 500 g/km.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!