No SSO cookie

ExxonMobil a creat un nou combustibil pentru Formula 1

voteaza
(0/ 0)
ExxonMobil a creat un nou combustibil pentru Formula 1
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

ExxonMobil a introdus un pachet inovator de combustibili si lubrifianti pentru Formula 1.

 
 

ExxonMobil, partenerul tehnologic al echipei Vodafone McLaren Mercedes inca din 1995, a introdus un pachet inovator de combustibili si lubrifianti, ce va fi folosit pentru motorul Mercedes-Benz FO 108X cu care sunt echipate masinile Vodafone McLaren Mercedes MP4-25 in 2010.

Dupa ce regulamentul FIA a interzis realimentarea masinilor in timpul cursei, inginerii ExxonMobil au primit sarcina de a pune un si mai mare accent pe eficientizarea consumului de combustibil prin reducerea fortei de frecare. Acest obiectiv trebuia indeplinit respectand nivelurile de protectie furnizate de Mobil1 care au adus o fiabilitate maxima motoarelor in 2009 - dar si primul motor care a castigat trei curse in Formula 1.

Martin Whitmarsh, managerul McLaren Mercedes explica: “Pentru sezonul 2010 ne-am concentrat atentia pe eficientizarea consumului de combustibil si pe ‘strategia masinilor’ in circuit. Aici intervine parteneriatul cu ExxonMobil care ne ajuta sa fim mai competitivi. Pentru ca strategia noastra sa functioneze, trebuie sa optimizam greutatea masinii atat la pornire cat si in timpul cursei, mentinind in acelasi timp nivelul de durabilitate care sa permita motoarelor sa functioneze la capacitate maxima pentru o perioada cat mai lunga. Echipa ExxonMobil a raspuns deja dorintelor noastre prin furnizarea unor noi lubrifianti si combustibili care ajuta motoarele sa dezvolte mai multi cai putere, imbunatatind astfel timpii pe circuit.”
 

Noua formula a uleiului Mobil 1 pentru curse a fost aprobata pentru uz in MP4-25 in urma a 4 luni de dezvoltare, in care un amestec de aproximativ 20 de constituenti, uleiuri de baza si aditivi au fost atent selectionati si proportionati pentru a furniza acele fractiuni de secunda pe tur care fac diferenta dintre victorie sau infrangere.


Bruce Crawley, managerul Mobil 1 Motorsports Technology: “Procesul de dezvoltare a combustibililor si lubrifiantilor incepe in centrul nostru de cercetare de la Paulsboro prin folosirea unor modele matematice complexe pentru a simula diferite compozitii si a le putea prezice astfel beneficiile. Acest proces ne permite sa ne concentram eforturile si resursele doar asupra anumitor formule cu potential pe care apoi le dezvoltam. Produsul castigator in centrul de cercetare a fost apoi rulat 20,000 km in dyno teste si peste 10,000 km pe traseu in pre-sezonul de testare, inainte de a alege varianta optima pentru provocarile sezonului 2010.”


In 2010, masinile de curse pornesc cu aproximativ de doua ori mai mult combustibil decat in sezoanele anterioare, fapt care a dus si la un nou design a rezervoarelor de combustibil. Ca urmare a acestei schimbari, ExxonMobil a reformulat combustibilii pentru a le creste densitatea si ai eficientiza. Noul combustibil a fost proiectat si testat indelung pentru a satisface aceste cerinte fara a afecta insa puterea motorului, scopul final fiind castigarea acelor secunde care aduc trofeul.

Robert Gherghe

 

 

 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Oferind un raport calitate-preț excelent, Opel Corsa este un model practic și accesibil, cu un interior plăcut și cu o poziție dominantă pe lista scurtă a viitorilor cumpărători care aleg segmentul B.

  • Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Un motor turbo pe benzină cu 205 CP, cutie de viteze în 7 trepte și dublu ambreiaj, padele și Launch Control, interior expresiv și sportiv cu tapițerie Alcantara și scaune sport, sistem de direcție pentru roțile din spate pentru a reduce subvirarea, alături de un preț de pornire de 22.100 Euro inclusiv TVA, pot fi secretele succesului în această nișă tot mai competitivă a hot hatch-urilor.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4078 :: 17.87MB