No SSO cookie

Executivul a modificat legislatia privind circulatia autovehiculelor pe drumurile publice

voteaza
(0/ 0)
Executivul a modificat legislatia privind circulatia autovehiculelor pe drumurile publice
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

 
 
Guvernul a aprobat in sedinta de joi un proiect de lege care reglementeaza circulatia autovehiculelor pe drumurile publice si care modifica o parte din actualele prevederi in domeniu. Potrivit proiectului de lege, depasirea coloanelor de vehicule oprite la culoarea rosie a semaforului sau la nivelul trecerii de cale ferata, schimbarea directiei de mers prin incalcarea marcajului longitudinal continuu si neacordarea prioritatii de trecere constituie contraventii si se vor sanctiona cu amenda de la trei milioane lei la cinci milioane lei si cu suspendarea exercitarii dreptului de a conduce autovehicule pe o perioada de 60 de zile.

Patrunderea in intersectie la culoarea rosie a semaforului electric, depasirea cu mai mult de 30 kilometri pe ora a vitezei maxime admise, neacordarea prioritatii de trecere pietonilor care au acest drept constituie contraventii si se vor sanctiona cu amenda de la un milion de lei la trei milioane lei si cu suspendarea exercitarii dreptului de a conduce autovehicule pe o perioada de 30 de zile, potrivt actului normativ.

Suspendarea dreptului de conducere se dispune si la cumularea a cel putin 15 puncte de penalizare, acordate pentru fapte care vor fi stabilite prin regulamentul de aplicare a acestui act normativ. Perioadele de suspendare pot fi reduse la jumatate, dar nu mai putin de 30 de zile, daca titularul permisului va absolvi un curs de siguranta rutiera.

Documentul include si o serie de prevederi legate de raspunderea penala sau contraventionala a conducatorilor de autovehicule, stabilind ca soferii auto sa raspunda penal pentru o concentratie alcoolica de peste 0,80 grame/litru alcool pur in singe sau de peste 0,40 miligrame/litru alcool pur in aerul expirat,(adica maximum trei beri) in functie de metoda de masurare. Conducerea vehiculului sub influenta bauturilor alcoolice, incalcarea normelor legale referitoare la depasirea altor autoturisme, conducerea vehiculului cu defectiuni tehnice grave la sistemul de frinare sau la mecanismul de directie constituie contraventii si se vor sanctiona cu amenda de la cinci milioane lei la zece milioane lei si cu suspendarea exercitarii dreptului de a conduce autovehicule pe o perioada de 90 de zile.

Proiectul de lege stabileste majorarea de la 30 de zile la 60 de zile a termenului de inmatriculare a unui autovehicul in Romania si introduce obligativitatea utilizarii centurii de siguranta de catre conducatorii si pasagerii acestuia in timpul circulatiei pe drumurile publice, in cazul in care dotarea tehnica a autovehiculului va permite acest lucru.

Aceleasi sanctiuni vor fi aplicate si in cazul depasirii cu mai mult de 50 kilometri pe ora a vitezei maxime admise de lege, nerespectarii regulilor de trecere la nivel cu calea ferata si a semnalelor politistilor la trecerea coloanelor oficiale, precum si in situatia in care autovehiculul nu opreste la semnalul regulamentar al politistului.

Potrivit proiectului, persoanele care sufera de alcoolism, toxicomanie sau sint dependente de substante sau medicamente contraindicate conducerii autovehiculelor nu vor avea dreptul de a participa la examenul pentru obtinerea permisului de conducere.

Noul proiect de lege va intra in vigoare dupa publicarea in Monitorul Oficial.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2237 :: 22.18MB