No SSO cookie

EXCLUSIV! Interviu Mihai Marinescu: Romania va avea un pilot in Formula 1

voteaza
(0/ 0)
EXCLUSIV! Interviu Mihai Marinescu: Romania va avea un pilot in Formula 1
MotorSport Romania · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Mihai Marinescu, cel mai talentat tanar pilot roman, vorbeste in exclusivitate pentru masini.ro despre sansele sale de a concura in Formula 1, despre obiectivele din acest sezon de Formula 2, dar si despre ajutorul autoritatilor romane in cariera sa.

 
 

Mihai Marinescu este numele de care se leaga sperantele automobilismului romanesc de ani de zile. Si asta cu toate ca tanarul brasovean are doar 22 de ani, impliniti in luna ianuarie. ''Beu'', asa cum este el cunoscut prietenilor si nu numai, are o carte de vizita impresionanta pentru varsta sa, trecand prin multe dintre diviziile inferioare Formula 1 si reusind rezultate dintre cele mai bune, cu toate ca sustinerea financiara a cam lipsit intotdeauna pentru acesta.

Din 2010, Marinescu concureaza in Formula 2, una dintre competitiile care a propus in mod constant in ultimii ani piloti in ''Marele Circ''. Concureaza este mult spus totusi, avand in vedere ca in prima cursa a acestui sezon, Beu a aflat ca va putea lua startul cu putine zile inainte de aceasta, problemele financiare fiind dintre cele mai mari pentru el.

Marinescu nu s-a dezmintit nici in aceste conditii si a reusit sa obtina un mai mult decat onorabil loc trei la Silverstone, pregatindu-se acum pentru a doua etapa a sezonului, care va avea loc intre 13 si 15 mai, la Magny Cours, in Franta. Masini.ro a reusit sa obtina un interviu in exclusivitate cu tanarul pilot roman, in care acesta ne-a vorbit despre sansele sale de a ajunge in Formula 1, despre obiectivele in acest sezon de Formula 2, dar si despre cei mai valorosi piloti ai ''Marelui Circ'' in acest moment.

Reporter: Ai reusit sa prinzi prima cursa a sezonului in Formula 2 in ultimul moment. Ne poti spune care este bugetul necesar unui sezon in aceasta competitie?

Mihai Marinescu: Intr-adevar am primit suportul necesar pentru a participa in prima cursa in extremis. Bugetul unui sezon de F2 e public, e vorba de 225.000 de lire sterline.

Rep.: Consideri ca autoritatile romane ar trebui sa acorde o mai mare atentie automobilismului si tinerilor piloti romani?

M.M.: Da, in primul rand prin dezvoltarea infrastructurii necesare motorsportului de circuit, pentru a asigura baza de selectie. Din cate stiu, aceasta atentie exista, autoritatile din Brasov au un proiect demarat, dedicat si motorsportului. Se acorda atentie si sportivilor romani, am gasit intotdeauna ajutor si o vorba buna din partea autoritatilor locale si centrale. Trebuie sa multumesc si pe aceasta cale Doamnei Ministru Udrea, Domnului Tariceanu, Domnului Primar Scripcaru de la Brasov, Domnului Presedinte Cancescu de la Consiliul Judetean Brasov, m-au ajutat si ma ajuta in continuare, fara ei nu puteam ajunge pana aici. Nu suntem insa o tara bogata, nu putem pretinde ajutor material masiv acolo unde nu sunt resurse.

Rep.: Cat la suta din succesul unui pilot consideri ca se datoreaza talentului nativ, muncii si sprijinului financiar?

M.M.: Nu cred ca pot da procente, depinde de caracterul fiecaruia. Talentul face mult. Insa fara foarte multa munca nu poate fi valorificat. Iar munca, pentru pilotaj, inseamna si cheltuiala – centre de pregatire, antrenamente in pista sau pe simulatoare, totul costa.

Rep.: Crezi ca o sa ajungem vreodata sa il vedem pe Mihai Marinescu, pe Doru Sechelariu sau alt pilot roman in Formula 1?

M.M.: Cu siguranta da, Romania va avea un pilot in F1 la un moment dat. Probabil nu pe Mihai Marinescu (probabil nici pe Doru Sechelariu), eu am facut munca de pionierat, am incercat sa facem performanta fara a avea indrumarea unor premergatori. Talente reale exista in Romania si daca sunt corect indrumate, pot ajunge la varf. Iar eu visez in continuare ca voi ajunge sa pilotez F1 intr-o competitie oficiala, sunt insa constient ca sansele sunt mici, nu ajunge performanta sportiva, trebuie sa existe si acea conjuctura fericita care sa ma duca acolo.

Rep.: Ai concurat alaturi sau impotriva unor piloti precum Jaime Alguersuari, Sebastien Buemi si Kamui Kobayashi. Care dintre acestia ti s-a parut cel mai valoros pilot si de asemenea numeste-ne alti piloti de valoare alaturi sau impotriva carora ai concurat.

M.M.: Jaime imi este chiar prieten, am concurat impreuna din 2005 pana in 2009. La inceput il bateam, insa pregatirea lui superioara (a avut acces la cele mai bune metode de pragtire) si-a spus cuvantul, iar in World Series m-a batut el pe mine. Cu Buemi am avut o disputa apriga in 2007, la Salzburg. I-am luat pole positionul, iar el m-a vanat toata cursa. Cand, la final, am avut o problema tehnica (o pana pe fata), m-a executat imediat. M-am revansat in a doua cursa a zilei, cand l-am batut eu. Lui Kamui i-am fost coechipier pentru doua curse in 2006, anul in care a iesit campion al Italiei in Formula Renault 2.0. Pe el il consider cel mai valoros din cei trei nominalizati, de la el am invatat multe si eu.

In rest, dintre pilotii din F1, am concurat de cateva ori si impotriva lui D’Ambrosio, el e mai mare decat mine, dar mai facea curse in „clasa mica” prin 2006. Mai am un amic, care acum e tester in F1, Daniel Ricciardo. In 2007, am concurat impreuna in Renault Eurocup, eram mai bun ca el in acel an, l-am batut de fiecare data, insa el a explodat doi ani mai tarziu.

Rep.: Care crezi ca sunt cei mai valorosi piloti din Formula 1 in acest moment si care crezi ca sunt sansele ca Sebastian Vettel sa inceapa o perioada de dominatie comparabila cu cea a lui Michael Schumacher din urma cu ceva ani?

M.M.: In acest moment sunt cinci campioni mondiali, toti cu sanse reale sa mai castige inca o data titlul. Si sa nu ii uitam pe cei tineri care se apropie din ce in ce  mai mult de cei din fata. Nu cred ca Vettel poate avea o dominatie comparabila cu cea a lui Schumacher, insa sunt convins ca va mai reusi sa castige macar un campionat.

Rep.: Consideri ca este normal ca in fotbal sau in alte sporturi sa existe oameni de afaceri care sa investeasca milioane de euro, iar pentru un tanar pilot valoros si de perspectiva asa cum esti tu sa nu se poata gasi cateva sute de mii de euro?

M.M.: Da, pentru Romania e normal. Noi nu avem o istorie in motorsport, nu stim sa valorificam oportunitatile din acest sport. Fotbalul e sport de masa. Fanul si pasionatul de motorsport are alta structura, care in Romania inca nu e inteleasa si pe care companiile romanesti nu o targeteaza. Sper ca o vor face in viitorul apropiat, pentru ca talente avem, ar fi pacat sa se piarda.

Rep.: Crezi ca ar fi rentabil pentru un om de afaceri sau pentru o companie sa te sponsorizeze si sa-si asocieze numele cu tine? In ce masura si-ar recupera investitia facuta in tine si in cat timp?

M.M.: Evident ca da, stiu ca investitia se recupereaza, insa durata de recuperare depinde de compania respectiva. Ganditi-va ca masina mea apare in prime time la televizor (ora 15:00 este ora de desfasurare a curselor,sambata si duminica, cand lumea e acasa la televizor), intre 5 si 15 minute sunt in prim plan dintr-o transmisiune de 40 de minute, iar imaginile sunt difuzate in direct in 39 de tari, cu o audienta de peste 30 de milioane de telespectatori pe cursa. Numai F1 depaseste aceasta audienta, in motorsportul european. La asta se mai adauga inregistrarile, reportajele si magazinele sportive ale televiziunilor, presa scrisa si mediul online. Daca cineva ar plati sa-si difuzeze spoturile, machetele sau bannerele publicitare pe aceasta audienta, ar cheltui insutit.

Daca discutam de investitori privati, este o alta abordare. Managementul unui pilot implica si cedarea de catre acesta a drepturilor de imagine catre management. Este o meserie, afara se practica cu succes, insa in Romania nu. Iar noi, ca romani, nu prezentam interes pentru managerul britanic sau italian. Ei stiu sa vanda imaginea catre companiile britanice sau italiene, nu stiu sa vanda catre companiile romanesti, pentru ca nu le cunosc. Am avut un astfel de contract cu unul din managerii de succes ai motorsportului mondial, Enrico Zanarini (managerul lui Fisichella si al lui Max Biaggi, printre altii), exact asta discutam cu el. Are produsul, e bun, dar nu stie cui si cum sa-l vanda, pentru ca piata din Romania nu e la fel cu cea din Italia. Iar compania italiana nu e dispusa sa dea bani decat pentru un italian, nu si pentru un roman. Exact asta s-a intamplat cu Robert Kubica, s-a chinuit ingrozitor pana cand managerul lui a reusit sa-l transforme in produs italian si sa-i finanteze activitatea.

Rep.: A existat vreun moment in cariera ta in care sa te gandesti sa pui punct si sa te apuci de altceva decat automobilism?

M.M.: Nu. Pentru ca nu renunt. Am avut insa perspectiva de a renunta fortat de imprejurari, din lipsa posibilitatilor materiale, si nu o data.

Rep.: Unde crezi ca te-ai putea clasa in acest sezon de Formula 2 si in ce masura poti spera la un titlu sau la o pozitie pe podiumul general al acestei competitii in urmatorii ani?

M.M.: Daca reusesc sa fac tot sezonul, cred ca pot sa ma bat in fata si sper la clasari pe podium macar in cateva curse. Trebuie sa fac o remarca, pentru ca lumea judeca doar dupa rezultate si ma apostrofeaza uneori ca nu castig tot. Noi, eu, ambitie avem. Problema e ca degeaba ai ambitie si talent daca esti nepregatit, nu poti sa castigi curse. Iar pregatirea inseamna foarte multe – pregatire fizica, pregatire specifica, simulatoare performante, pregatire si antrenament in pista, cu alte masini sau monoposturi (nu avem voie sa ne antrenam pe masina de Formula 2), chiar si curse in alte formule pe pistele pe care urmeaza sa concuram. Toate aceasta pregatire costa, dubleaza valoarea bugetului unui sezon.

Eu nu am avut niciodata bani disponibili ca sa-mi asigur pregatirea, nu m-am pregatit niciodata asa cum trebuie. Ori nu poti sa vii sa te lupti de la egal cu unii care sunt superpregatiti, oricat talent si vointa ai, nu ai cum sa-i bati. Pentru ca au reflexele mai antrenate ca tine, cunosc mai bine masina, cunosc mai bine pista, si-au pregatit setari mai bune si sunt mai pregatiti psihic fata de tine, doar din aceasta pregatire. Asta e motivul pentru care eu am reusit rezultate foarte bune atunci cand aceasta pregatire suplimentara nu a contat decisiv. Am facut rezultate bune in Formula Renault 1.6 pentru ca nici unul din pilotii de acolo nu facea pregatire suplimentara. Dar n-am reusit sa castig Campionatul Italian Renault 2.0 in 2007, desi eram foarte aproape, pentru ca inaintea curselor decisive concurentii mei s-au pregatit, iar eu nu am avut resusa financiara sa o fac.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1130 :: 19.28MB