No SSO cookie

EXCLUSIV! Interviu Robert Visoiu: In maxim trei ani o sa alerg in GP 2

voteaza
(0/ 0)
EXCLUSIV! Interviu Robert Visoiu: In maxim trei ani o sa alerg in GP 2
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Masini.ro va prezinta un interviu realizat in exclusivitate cu tanarul pilot roman de karting Robert Visoiu, cel care la doar 15 ani se anuntat un mare talent al motorsportului mondial.

 
 

Cand vorbesti de motorsportul romanesc si de sansele ca un pilot roman sa ajunga in viitorul apropiat in Formula 1, inevitabil vei vorbi despre Mihai Marinescu, Doru Sechelariu si Michael Herck, trei tineri care bat la portile ''Marelui Circ'' de sezoane bune.

In urma celor trei insa, rasare o noua generatie de tineri campioni, de adolescenti si de copii care inca de la varste extrem de fragede fac furori pe plan international si par sa continue cea ce Mihai, Doru si Michael au inceput. Dintre acestia se remarca un pitestean de doar 15 ani, Robert Visoiu, cel care anunta fara falsa modestie si fara ezitari ca in maxim trei sezoane va concura in GP 2, anticamera Formulei 1.

Robert a cucerit cam toate titlurile nationale posibile si imposibile la karting inca din 2006 si a debutat in 2011 in Formula Abarth, competitie de prestigiu international in care tanarul nostru straluceste inca o data, ocupand locul cinci cu sase etape inainte de finalul sezonului.

In cele ce urmeaza va prezentam un interviu eveniment oferit de cel care are toate sansele sa devina un mare pilot de curse in doar cativa ani in exclusivitate pentru site-ul masini.ro.

Reporter: Te clasezi pe locul cinci in Formula Abarth 2011 cu sase etape inainte de final. Care sunt obiectivele tale pentru finalul acestui sezon si in ce masura crezi ca mai poti ajunge pe locul doi sau trei in ierarhia finala?

Robert Visoiu: Anul acesta, fiind primul meu an in formula, am avut ca obiectiv acomodarea cu noul tip de masina si acumularea de experienta. Sanse pentru a ajunge mai sus in campionat exista, dar este foarte greu , competitia este mare, existand multi piloti talentati si cu experienta.

Rep.: La doar 15 ani, ai reusit deja multe performante extraordinare in karting, atat pe plan national, cat si international. Care este urmatorul pas pentru tine si in cat timp crezi ca am putea sa te vedem intr-o competitie importanta de motorsport precum GP 2 sau Formula 2?

R.V.: Anul viitor cred ca ma voi da in Formula 3, dar nu este inca o decizie finala, vom analiza la sfarsitul acestui sezon toate optiunile existente si apoi vom lua o decizie. In functie de cum evolueaza acomodarea cu formula, cred ca ma voi da in GP 2 peste doi, maxim trei ani.

Rep.: De ce are nevoie Robert Visoiu pentru a ajunge in Formula 1?

R.V.: Pentru a ajunge in Formula 1 am nevoie de un parcurs cat mai bun in formulele premergatoare ei si poate si de putina sansa.

Rep.: Ai lua in considerare vreodata sa concurezi sub steagul altei tari in afara de Romania, in schimbul unei sponsorizari consistente?

R.V.: Eu concurez sub steagul Romaniei pentru ca sunt roman si asta nu se poate schimba, numai in cazul in care mi-as schimba nationalitatea. Sportul pe care il practic este un sport individual. Doar in cazul sporturilor de echipa se mai intampla ca un sportiv sa-si schimbe nationalitatea pentru a putea face parte din echipa nationala a tarii <adoptive>. Nici in cazul unei sponsorizari substantiale nu s-ar pune problema schimbarii nationalitatii, nu cunosc cazuri in care sa se fi intamplat asa ceva.

Rep.: Cat de important a fost pana acum sprijinul moral si financiar al tatalui tau, cunoscutul om de afaceri Valentin Visoiu, in dezvoltarea carierei tale? Crezi ca ai fi putut sa ai rezultatele de pana acum daca ai fi provenit dintr-o familie mai saraca?

R.V.: Sprijinul tatalui meu a fost si este vital, atat cel moral cat si cel financiar. Ar fi fost imposibil sa am o cariera in acest domeniu daca as fi provenit dintr-o familie saraca, acesta este unul dintre cele mai scumpe sporturi si sponsorizarile, cel putin la noi in tara, sunt extrem de greu de obtinut.

Rep.: In ce masura crezi ca automobilismul romanesc sprijina dezvoltarea si ascensiunea tinerilor si talentatilor piloti? Exista suficiente competitii si circuite in Romania pentru ca un tanar pilot sa poata sa puna macar bazele unei cariere solide?

R.V.: Cred ca federatia ar sprijini mai mult tinerii piloti daca ar avea fonduri, implicare umana exista, dar din pacate fondurile alocate acestui sport sunt extrem de mici. Eu am avut parte de sprijin din partea federatiei de fiecare data cand am avut nevoie (licente, recomandari,etc.) De asemenea, nivelul competitional in Romania nu este foarte ridicat pentru ca nu prea avem circuite la standarde europene si nici foarte multi piloti, aceasta stare de fapt datorandu-se tot lipsei de fonduri.

Rep.: Faci karting de aproape zece ani, de la varsta de doar sase ani. Ti-ai dorit vreodata sa ai o copilarie mai ''normala'' si sa ai mai putine griji si mai mult timp de distractie si de joaca sau kartingul a fost joaca perfecta pentru tine?

R.V.: Mi-a placut dintotdeauna karting-ul, dar bineinteles ca au existat momente in care mi-as fi dorit sa am mai mult timp pentru joaca sau pentru alte activitati. Doar la inceput am considerat Kartingul ca pe o joaca, dar dupa cateva curse mi-am dat seama ca trebuie sa muncesc cu adevarat, sa fiu concentrat si sa fac numai ce trebuie pentru a reusi sa fiu invingator. In cursa nu ai voie sa gresesti, deci nu te poti juca.

Rep.: Cat de multe lucruri ai sacrificat pana acum in cariera ta si cat mai esti pregatit sa sacrifici pentru a ajunge un pilot mare?

R.V.: Pana acum mi-am sacrificat timpul liber, dar nu pot spune ca regret, sunt dispus sa fac orice sacrificiu pentru a ajunge acolo unde mi-am propus.

Rep.: Care este idolul tau in Formula 1 sau in alte competitii de motorsport in acest moment si cu ce pilot crezi ca semeni din punctul de vedere al stilului de pilotaj?

R.V.: Il admir cel mai mult pe Michael Schumacher si cred ca este cel cu care ma aseman cel mai mult in ceea ce priveste stilul de pilotaj. Este un pilot care nu bruscheaza masina, are o agresivitate controlata, merge <lin>(daca se poate spune asa, in sensul ca masina nu e bruscata) si constant.

Rep.: Daca ai avea de ales peste cativa ani intre un loc intr-o competitie precum GP 2 sau Formula 2 si un loc in Campionatul Mondial de Raliuri, ce ai alege?

R.V.: Este prematur sa ma pronunt, dar daca voi fi pus intr-o astfel de situatie, nu pot decat sa sper ca voi lua cea mai buna decizie. Din punct de vedere al stilului de pilotaj, consider ca mi se potriveste mai bine Formula 2.

Rep.: Cat de importanta mai este scoala pentru un tanar atat de talentat in sport precum tine? Ce liceu urmezi? Ai de gand sa urmezi si cursurile unei facultati dupa terminarea acestuia?

R.V.: Scoala este extrem de importanta, urmez cursurile scolii ”British School of Bucharest”. Din pacate datorita antrenamentelor si curselor care se desfasoara in totalitate in afara granitelor tarii sunt nevoit sa lipsesc de la scoala, dar asta nu inseamna ca raman cu goluri de pe urma acestor plecari. Cand sunt plecat imi iau mereu lectiile predate in lipsa si imi fac toate temele, reusind astfel sa recuperez si sa tin pasul cu restul clasei din care fac parte. Bineinteles ca o sa urmez cursurile unei facultati la terminarea liceului, dar nu m-am hotarat inca ce facultate voi urma. Mai am trei ani in care pot lua aceasta decizie.

Rep.: Care sunt pasiunile tale in afara circuitului de curse si cat timp mai ai pentru acestea?

R.V.: Imi place sa joc tenis, dar nu o mai fac atat de des cat mi-ar placea, imi place si snowboarding-ul, dar nici pe acesta nu il mai practic atat de mult deoarece nu am timp si exista riscul unei accidentari. De asemenea imi place sa citesc, tocmai am inceput seria „Ciresarii” care m-a captivat total, pentru acest hobby exista timp, deoarece petrec destul de mult timp in avioane si aeroporturi si bineinteles imi plac jocurile de strategie pe calculator, gen Counter Strike.

Rep.: Care este programul tau obisnuit de antrenamente in timpul unui sezon, dar si in afara acestuia?

R.V.: Programul meu  de antrenamente este aproximativ acelasi atat in timpul sezonului competitional, cat si in afara acestuia, in sensul ca fac pregatire fizica specifica sportului cu motor zilnic. Diferenta este ca in timpul sezonului merg si ma antrenez si pe pista.

Rep.: Ne poti spune care este bugetul aproximativ de care are nevoie un pilot ca tine pe durata unui sezon competitional?

R.V.: Nu cunosc nevoile financiare ale altor piloti, nu pot da decat propriul meu buget ca si referinta. Iar in 2011 acesta a fost de circa 500 000 de euro.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2117 :: 22.18MB