No SSO cookie

EXCLUSIV! Interviu Marco Tempestini: La anul vreau titlul in CNR

voteaza
(0/ 0)
EXCLUSIV! Interviu Marco Tempestini: La anul vreau titlul in CNR
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Masini.ro va ofera un interviu amplu cu pilotul italian Marco Tempestini, cel care concureaza de ani buni in Campionatul National de Raliuri.

 
 

Marco Tempestini este in mod cert unul din numele cunoscute pentru impatimitii automobilismului romanesc. Desi nascut in Italia si suta la suta cetatean italian, asa cum el insusi declara, cel poreclit ''Tempesta'' (''furtuna'' in limba italiana) este de ani de zile printre protagonistii Campionatului National de Raliuri din tara noastra.

Fara titlu al Romaniei, dar cu doua Cupe ale Europei de Est la activ (castigate sub ''tricolor'' romanesc), Tempestini a acceptat sa vorbeasca intr-un interviu in exclusivitate pentru site-ul nostru despre cariera sa de pana acum, dar si despre sezonul de CNR care sta sa se incheie.

Mahnit dupa numeroasele ghinioane care l-au lovit in actualul sezon, italianul de 48 de ani spune ca nu are de gand sa renunte la titlul de campion al Romaniei, titlu pe care il va ataca cu siguranta si in 2012. Pilotul adoptat de Romania vorbeste si despre Vali Porcisteanu si sansele acestuia de a ajunge in WRC, dar si despre motorsportul romanesc in general, pe care il vede mult inapoiat fata de cel italian.

Reporter: Spuneti-ne cum ati ajuns in Romania, de ce ati ajuns in Romania si, ca sa incercam si un spirit de gluma, de ce n-ati plecat din Romania atunci cand ati avut ocazia?

Marco Tempestini: Am venit in Romania pentru business in 1997. Pana in 2006, marea majoritate a timpului o petreceam in Italia, dupa care din 2006 am inversat “tendinta” si am stat mai mult in Romania. In afara de curse, ma ocup cu productia de haine si am mai multe fabrici aici, de care sunt multumit… cum este multumit fiecare intreprinzator din Romania…Este ok, dar ar putea sa fie mult mai bine daca lucrurile ar fi doar cu putin diferite. Nu am plecat pentru ca nu am de ce. Calitatea productiei este foarte buna si nu mai vreau sa ma mut din tara in tara atata timp cat reusesc sa raman competitiv !

Rep.: Ati reprezentat Romania de mai multe ori in ultimii ani in competitii internationale de automobilism. Va considerati mai mult roman decat italian sau mai mult italian decat roman?

M.T.: Eu sunt italian, cu resedinta in Romania, si asa va fi, cred, pentru mult timp. Sportiv vorbind, eu am incheiat “cariera” mea italiana in raliuri in 2002, in 2006 am inceput o noua aventura, sub alt “tricolor”, si din acest punct de vedere acum ma consider mai mult roman, chiar daca acest lucru deranjeaza mai multi oameni in Romania.

Rep.: Sunteti pe locul 4 in actualul sezon al Campionatului National de Raliuri, cu o singura etapa inainte de final. Cum apreciati acest sezon per total si ce regrete aveti fata de acest an?

M.T.Cred ca fiecare sportiv are regrete cand nu invinge.Sunt pe locul 4, este adevarat, dar nu va fi deloc usor sa ma mentin pe aceasta pozitie, in conditiile in care Gergo Szabo este la 0,5 puncte de mine. Din pacate, abandonul de la Iasi a facut aproape imposibil sa ajungem pe podium, dar noi avem obligatia morala si dorinta sa incercam pana la capat! Abandonul de la Brasov, impreuna cu injumatirea punctelor la Tg-Mures si anularea Raliului Argesului, clar ne-au dat planurile peste cap.Din pacate, este al doilea an in care suntem urmariti de ghinion.

In rest sunt foarte mandru si fericit de ritmul pe care il am pe probe, iar in cazul in care nu intampinam probleme, suntem mai mereu in primii trei. Am castigat multe probe speciale si in acest sezon si asta in ciuda celor care spun ca la 48 de ani esti ''batran'' si nu mai ai ''sange in instalatie''.

Anul viitor vom merge cu o masina similara cu adversarii nostri si cred ferm ca vom avea ceva de spus in lupta pentru titlu, chiar daca o sa implinesc 49 de ani. Un regret mare de anul acesta este abandonul de la Yalta, acolo unde ritmul nostru si timpii au fost foarte buni, cred ca cei mai buni de la revenirea mea la volan.

Rep.: Care dintre raliurile Romaniei vi se pare cel mai frumos, care este cel mai dificil si care ar fi cel mai periculos?

M.T.: Mie imi place macadamul, de aceea zic Tara Barsei, cu Arad si Sibiu foarte aproape. Dificil as zice Cluj, si periculos, fara niciun dubiu Tg Mures.

Rep.: Va ganditi vreodata inainte de a intra in masina de competitie la riscurile la care va supuneti intr-un raliu? Ati suferit vreodata vreun accident grav in raliuri?

M.T.: Constient nu, niciodata, dar fiecare pilot stie ca exista un risc. Fiecare dintre noi reactioneaza alfel si gestioneaza cum crede mai bine acest joc cu ''frica lui''.Da, am avut un accident, in care probabil am irosit tot norocul care acum imi lipseste cu desavarsire.Intr-o proba, am iesit in decor direct intr-un pom, cu Corolla WRC, la 175 de kilometri la ora. Am distrus total masina, dar eu si Lucio ne-am ales doar cu “zgarieturi”. Sunt sigur ca ingerul meu pazitor a fost alaturi de mine atunci, mai ales daca luam in calcul faptul ca pomul a intrat in masina in spatele meu, pana aproape la jumatate, dar s-a oprit la 10 cm de scaunul meu!!!

Rep.: Ati castigat de doua ori Cupa Europei de Est, dar nu ati reusit sa cuceriti inca niciun titlu al Romaniei. Cum va explicati acest lucru si cand sa ne asteptam sa va vedem pe prima treapta a unui podium final in Romania?

M.T.: Cred ca pana acum nu am meritat, am facut mai multe greseli, si nu numai de pilotaj, am abandonat de prea multe ori si in sezoanele in care am terminat pe podium. Fara continuitate in rezultate, nu ai cum sa castigi un campionat in niciun fel de conditii. Eu tot voi incerca, iar speranta moare ultima.

Rep.: Ce a avut in acest sezon Vali Porcisteanu si nu ati avut dumneavoastra?

M.T.: Multe: ritm, costanta si dorinta de a castiga cu orice pret.

Rep.: Daca ati fi managerul unei echipe din CNR in acest moment si ati avea de ales un singur pilot dintre Vali Porcisteanu, Titi Aur si Marco Tempestini, pe cine ati alege si de ce?

M.T.: Ar depinde pentru ce tinta trebuie sa aleg pilotul. Este usor de zis Vali acum dupa performantele din ultima vreme, dar depinde si de bugetul pe care l-as avea la dispozitie si de nevoile de imagine ale echipei.

Rep.: Aveti 48 de ani, dintre care 20 de ani petrecuti pe circuitele de raliuri. Cat timp va mai vedeti participand in astfel de competitii si ce va face sa va pastrati ambitia si pasiunea de a concura?

M.T.: Atata timp cat o sa pot sa mai sustin programul actual de ''caine'', sa ma trezesc minim trei zile pe saptamana la 6:30, sa merg la sala, sa lucrez 10-12 ore sa compensez timpul dedicat curselor si cat o sa reusesc sa mai tin ritmul cu cei tineri, voi continua. Cand nu o sa mai fac fata, probabil ca o sa ma retrag si o sa ma ocup de tineri, dar cred ca inca macar cinci ani o sa mai pot concura.

Rep.: Ati pilotat de-a lungul carierei masini precum Mitsubishi Evo 3, Toyota Corolla, Subaru Impreza sau Peugeot 207. De care dintre acestea va leaga cele mai frumoase amintiri si care dintre acestea considerati ca a fost cea mai valoroasa si capabila masina la momentul in care ati pilotat-o dumneavoastra? De asemenea, ce masina va doriti sa pilotati si nu ati avut inca ocazia sa o faceti?

M.T.: Subaru grupa A a fost cea mai “frumoasa” masina pe care am pilotat-o vreodata. Corolla are si ea un loc special in inima mea, in rest nu am regrete sau dorinte speciale. Cand vad orice care merge tare, imi doresc sa il/o pilotez.

Rep.: Cum ati caracteriza motorsportul romanesc in comparatie cu cel italian din perspectiva sprijinului politic si guvernamental, din punct de vedere organizatoric, dar si din punct de vedere al calitatii si talentului pilotilor?

M.T.: Cu 20 de ani in urma... cu cateva exceptii.

Rep.: Credeti ca automobilismul romanesc are vreo sansa sa vada un pilot in WRC in viitorul apropiat? Ar putea Vali Porcisteanu, de exemplu, sa faca acest pas?

M.T.: Cred ca abordarea asta exagerata si pompoasa din Romania este unul dintre cele  mai mari minusuri pe care le avem. Cu tot respectul pentru Vali, mai are mult, dar mult de invatat pana la WRC. Clar, daca gaseste sprijin economic poate sa mearga acolo la fel ca orice pilot din lume, dar performanta in WRC se obtine greu. Ar fi un pas mare ca Vali sau un alt pilot “tanar” din Romania sa mearga afara, sa bata pilotii bulgari, maghiari sau ucrainieni.

Rep.: Care este cel mai valoros pilot impotriva caruia ati concurat de-a lungul carierei dumneavoastra?

M.T.: Am fost la start langa foarte multi din protagonistii WRC si IRC sau din campionatul italian, dar asta nu inseamna concurat pentru mine, asta inseamna participat. Duelul cu cel mai tare pilot din cariera mea a fost in campionatul de macadam din Italia din 2000, dupa ce in 1999 am iesit campion, cu Franco Cunico, cel care m-a invins clar atunci.

Rep.: Care sunt planurile pentru viitorul apropiat pentru Marco Tempestini si in ce competitii trebuie sa ne asteptam sa va vedem in urmatorul an?

M.T.: In Campionatul National de Raliuri cu siguranta ca o sa particip din nou in 2012 si o sa incerc sa ies campion. In rest inca nu stiu, dar in IRC vor fi multe raliuri de macadam, din cate se are, si este si clasament de grupa N, asa ca s-ar putea sa ma vedeti si acolo.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1739 :: 18.69MB