No SSO cookie

EXCLUSIV! Interviu Jari-Matti Latvala: Anul viitor vreau titlul mondial

voteaza
(0/ 0)
EXCLUSIV! Interviu Jari-Matti Latvala: Anul viitor vreau titlul mondial
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Masini.ro va ofera un interviu eveniment realizat in exclusivitate cu vicecampionul mondial din WRC, finlandezul Jari-Matti Latvala.

 
 

Sa ai ocazia sa stai de vorba cu un vicecampion mondial, chiar si electronic, nu este un lucru care ti se intampla in fiecare zi. De aceea, un interviu care era programat sa aiba loc inca de acum doua luni a fost finalizat de-abia acum cateva zile.

Finlandezul Jari-Matti Latvala, in varsta de 26 de ani, este unul dintre cei mai spectaculosi piloti de raliuri pe care avem oportunitatea de a-i urmari in WRC in acest moment. Considerat urmasul de drept al lui Colin McRae, nordicul a impresionat in sezonul trecut, obtinand locul doi in ierarhia generala a pilotilor.

In 2011, Latvala a jucat singura carte pe care o cunoaste, a atacului, si a pierdut. Doar locul patru la general, fara sperante la podium, si tot ce i-a mai ramas acestuia este sa-l sprijine pe coechipierul sau de la Ford, Mikko Hirvonen, in incercarea de a stopa dominatia lui Sebastian Loeb. In speranta ca si Mikko va face poate acelasi lucru la anul, atunci cand Latvala, asa cum spune chiar el raspicat, se va intoarce mai puternic, va ataca si mai mult si va incerca sa cucereasca titlul mondial.

Va lasam asadar in compania unui interviu eveniment pentru spatiul virtual romanesc, realizat in compania unui mare sportiv si a unui posibil viitor campion mondial.

Reporter: Ai doar 26 de ani si deja patru victorii de raliuri, 22 de podiumuri si un loc doi la general anul trecut. Crezi ca ai ce trebuie pentru a obtine si un titlu mondial in curand?

Jari-Matti Latvala: Singurul lucru care cred ca imi lipseste este constanta. Am muncit din greu in ultimele doua sezoane sa imbunatatesc acest aspect, dar inca nu am reusit. Ma simteam pregatit sa atac titlul mondial in acest sezon, dar din nefericire lucrurile nu au mers deloc asa cum ma asteptam. Totusi, cred in continuare ca am ceea ce trebuie pentru a deveni campion mondial si o sa continui sa cred acest lucru.

Rep.: Ai avut un sezon extraordinar in 2010, atunci cand ai castigat doua raliuri, ai obtinut alte patru podiumuri si ai terminat pe doi la general. In 2011, in schimb, lucrurile nu au mai mers asa bine si esti doar pe patru, fara sanse la podiumul general. Ce anume s-a schimbat fata de anul trecut?

J.M.L.: Am avut o serie de probleme din nefericire, de la greseli de pilotaj ale mele, probleme tehnice minore si chiar si o eroare a co-pilotului meu. Toate acestea impreuna au facut sa pierdem foarte multe puncte si sa nu fim acum unde ne doream si unde am fi putut sa fim.

Rep.: Una peste alta, avand in vedere numeroasele probleme pe care le-ai avut anul acesta, poti sa te declari satisfacut cu locul patru?

J.M.L.: Cu siguranta nu. Nu sunt multumit cu locul patru, dar deja nu mai pot schimba nimic.

Rep.: Ai avut nu mai putin de patru raliuri cu probleme in 2011 (Italia, Argentina, Grecia si Germania). In ce masura au fost cauzate aceste probleme de masina ta si cat de multumit esti per total de fiabilitatea acesteia in 2011?

J.M.L.: Cum spuneam, au fost mai multi factori, au fost si erori de-ale mele si probleme tehnice. Este adevarat insa ca si masina a cedat in cateva randuri, dar aceste lucruri se intampla si nu pot spune acum ca din cauza aceasta sunt unde sunt. Problema este ca pentru a castiga un titlu mondial trebuie ca fiecare aspect al ''pachetului'' sa mearga la 100 la suta si sa existe un echilibru care in cazul meu nu a existat.

Rep.: Cat de frustrat te-ai simtit in Raliul Australiei, atunci cand echipa ti-a ordonat sa-l lasi pe Mikko Hirvonen sa te invinga, desi erai mai rapid ca el?

J.M.L.: Nu m-am simtit deloc frustrat. Sigur, nu este niciodata placut sa trebuiasca sa cedezi o victorie de raliu atunci cand esti primul si esti cel mai rapid. Cu toate acestea, am avut o intelegere la inceputul sezonului ca, daca unul dintre noi va avea sanse la titlu, atunci celalalt va face totul pentru a-l ajuta. Asta am facut in Australia si asta o sa fac si in ultimele doua etape daca va fi nevoie.

Rep.: Crezi ca echipa Ford are sanse reale sa puna probleme celor de la Citroen de acum incolo la titlurile mondiale?

J.M.L.: Asa cum se poate observa din ierarhia din acest moment, Ford are toate sansele sa mearga de la egal la egal cu Citroen. Mikko este in acest moment la egalitate cu Loeb si poate sa castige titlul. Pana la urma, si Loeb este doar om. Un om foarte puternic si foarte bun, dar un om cu toate acestea!

Rep.: Ai fost deseori comparat cu Colin McRae pentru stilul agresiv de pilotaj. A fost McRae idolul tau atunci cand ai inceput sa concurezi sau a fost altcineva cel care te-a ''impins'' spre acest sport.

J.M.L.: Idolul meu a fost Henri Toivonen (n.r.: pilot in WRC intre 1975 si 1986, decedat la doar 29 de ani). Si atunci cand am castigat prima mea runda de WRC in Suedia si am batut recordul lui Henri pentru cel mai tanar pilot care reusise acest lucru, a fost un moment extrem de special pentru mine.

Rep.: A existat vreun moment in cariera ta in care te-ai gandit sa te retragi din acest sport?

J.M.L.: Da, o singura data m-am gandit la acest lucru, dupa accidentul din ultima proba super speciala din Polonia din 2009. A fost un accident teribil acela si timp de doua zile dupa aceea m-am gandit ca poate ar fi vremea sa pun punct. Dar, pe masura ce timpul a trecut si ranile s-au vindecat, m-am linistit si mi-am dat seama ca raliurile sunt viata mea si ca asta vreau sa fac mai departe.

Rep.: Cat de important este sprijinul financiar pentru a avea o cariera in motorsport? Este posibil sa ajungi campion doar cu talent si abilitati de pilotaj extraordinare, dar fara bani?

J.M.L.: Ca pilot al unei echipe private, sprijinul financiar este extrem de important. Abilitatile sunt importante, dar nu sunt suficiente pentru a duce un tanar pilot in WRC. Adevarul este ca acest sport este unul foarte scump si ca sponsorizarile sunt cele care fac pilotii mari.

Rep.: Contractul tau cu Ford va expira la finele sezonului 2012, din cate stim noi. Iti doresti sa iti prelungesti aceasta intelegere cu actuala ta echipa sau te gandesti si la alte optiuni?

J.M.L.: Nu vreau sa discut despre acest aspect in conditiile in care actualul sezon nu s-a incheiat inca pentru ca de la inceputul anului si pana acum m-am concentrat doar pe ce am avut de facut in raliuri si asta intentionez sa fac si pana dupa Raliul Marii Britanii. Dupa aceea, mai discutam...

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2675 :: 22.17MB