No SSO cookie

EVZ: Romanii au cheltuit doua miliarde de euro pe masini!

voteaza
(0/ 0)
EVZ: Romanii au cheltuit doua miliarde de euro pe masini!
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

In 2004, piata de autovehicule din tara noastra a cunoscut o crestere spectaculoasa. Acest an a fost foarte bun pentru comerciantii de masini, pina la inceputul acestei luni inregistrindu-se o cifra totala de 128.777 de unitati vindute.

 
 
[poza1s]Usoara crestere economica si numeroasele facilitati oferite de cei mai multi dintre dealerii auto au generat o crestere spectaculoasa a numarului de romani care si-au achizitionat o masina noua in cele 11 luni din 2004. Potrivit statisticilor, o familie din 43 a cumparat in 2004 o masina cu zero kilometri la bord, pretul mediu net de achizitie fiind in jur de 14.500 de euro. Astfel, luindu-se in considerare si comenzile care au fost facute si care vor fi onorate in aceasta ultima luna a anului, se poate spune ca romanii au cheltuit pentru acest “moft” peste doua miliarde de euro! Suma totala a masinilor noi cumparate in 2004 ar urma sa fie, potrivit specialistilor, de aproape 150.000 de unitati, in crestere cu peste 35 la suta fata de 2003. Remarcam ca in calcul n-au fost incluse decit autoturismele. Modelele autohtone, mai multe, cele din import - mai scumpe In ciuda faptului ca marcile autohtone, Dacia si Daewoo, detin partea leului in privinta numarului de masini noi comercializate, peste 60 la suta, banii strinsi din aceste vinzari nu reprezinta decit un sfert din suma totala pe care romanii au cheltuit-o in acest an. Asta deoarece modelele puse la vinzare de constructorii de la Colibasi si Craiova au preturi relativ mici, media fiind de aproximativ 6.500 de euro. Din punctul de vedere al celuilalt producator national, ARO Cimpulung Muscel, cifra vinzarilor (139 de bucati) poate fi considerata o contraperformanta nemaiintilnita. De cealalta parte, modelele din import au o medie de pret de peste 23.000 de euro, incluzind in calcul si marcile de lux, precum Maybach, Rolls Royce, Hummer, Cadillac, Maserati, Jaguar, Porsche, care in acest an au convins neasteptat de multi romani. In Romania sint inmatriculate circa 3.300.000 de autovehicule, iar la vinzare sint peste 250 de marci si 1.250 de modele. Un cincinal de performanta pentru “romb” Si in acest an, piata de import a fost dominata de cei trei mari dealeri: Porsche Romania, Renault Nissan Romania si Tiriac Auto. Cu cinci marci sub umbrela - Volkswagen, Skoda, Audi, Porsche si Seat -, Porsche Romania a reusit sa vinda aproape 15.000 de bucati, reusind sa scoata din buzunarele romanilor citeva sute de milioane de euro. Chiar daca are in curte zece marci de prestigiu, Tiriac Auto nu se poate considera un importator multumit. Produse Mercedes, Chrysler, Ford, Mazda, Jaguar, Land Rover, Mitsubishi, Jeep, Hyundai si Smart n-au adus, in comparatie cu rivalii, foarte multi clienti, desi conturile importantului dealer au crescut simtitor. Pentru al cincilea an consecutiv, Renault a luat caimacul, cu peste 7 la suta din piata. Cele mai cautate produse auto in 2004 au fost Dacia Logan si Renault Megane. Chiar daca au, fata de celelalte modele, un usor handicap legat de faptul ca au fost lansate pe piata destul de tirziu, Logan si Megane au reusit sa acapareze o buna parte din piata. Mai mult, ultimul model lansat de constructorul de la Colibasi a rupt gura tirgului si la export, fiind comandat de comercianti din tarile vecine in peste 2.000 de unitati. Renault Megane, cu cele doua modele bicorp si sedan, a reusit sa se impuna datorita excelentului raport pret/calitate. Foarte apreciate sint si produsele Skoda, Octavia si Fabia, care, impreuna cu Logan si Megane, confirma preferinta romanilor pentru masinile economice si confortabile. Un scor bun a inregistrat si nou-venitul Chevrolet Kalos. Peugeot se mentine in top, chiar daca vedeta 206 a imbatrinit. Diesel, cel mai mult din import Autoturismele de import dotate cu motoare care se alimenteaza cu motorina au cea mai mare cautare, mai bine de jumatate din modelele comercializate fiind diesel. Per total insa, piata este dominata inca de modelele pe benzina, majoritatea fiind de productie autohtona, Daewoo Matiz si Dacia Logan.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1652 :: 17.77MB