No SSO cookie

Esecul privind conversia de obligatiuni aduce GM la un pas de intrarea in faliment

voteaza
(0/ 0)
Esecul privind conversia de obligatiuni aduce GM la un pas de intrarea in faliment
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

General Motors Corp., cel mai mare constructor auto american, a esuat in incercarea de a convinge 90% din detinatorii de obligatiuni sa le schimbe in actiuni, in contextul in care termenul limita de 1 iunie acordat pentru restructurare se apropie, iar falimentul este tot mai iminent.

 
 
Conform unei scheme initiale, detinatorii de obligatiuni emise de GM ar fi trebuit sa primeasca 10% din capitalul grupului. insa oferta GM nu a fost primita bine, iar consiliul de administratie se va reuni pentru discutarea masurilor ce vor fi luate, dupa acest esec, scrie AFP.

Restructurarea datoriilor de 27,2 miliarde dolari era una dintre conditiile impuse de Trezoreria SUA pentru evitarea intrarii GM in faliment.

Grupul auto avea active de 91 miliarde dolari la finele lui 2008. Analistii atrag atentia ca intrarea in faliment a grupului va fi mult mai complicata decat cea a companiei rivale Chrysler, care nu are afaceri foarte extinse in afara granitelor.

Intre timp, procesul de faliment al companiei Chrysler LLC, care a inaintat in 30 aprilie cerere pentru intrarea in faliment, da incredere consumatorilor ca si GM va reveni pe piata rapid, in cazul in care va avea aceeasi soarta.

Chrysler este gata sa iasa din faliment si va face acest lucru, cel mai probabil, la 30 de zile dupa intrarea sub protectia legii si nu dupa 60 de zile, conform estimarilor anterioare, a declarat pentru Bloomberg o sursa apropiata discutiilor.

GM, care a primit imprumuturi guvernamentale de 19,4 miliarde dolari de la inceputul lui 2009, a incercat sa reduca costurile si datoriile pentru a putea primi in continuare mai multe fonduri de acest fel. Reprezentantii companiei au declarat in mai ca se asteapta la 7,6 miliarde dolari din partea Trezoreriei, dupa 1 iunie.

Spre deosebire de Chrysler, companie ale carei datorii sunt detinute de zeci de institutii financiare, datoriile GM sunt distribuite intre 120 de institutii de acest fel si 100.000 de investitori individuali.

Conform planului de restructurare publicat pe 27 aprilie, GM a decis sa desfiinteze marca Pontiac, sa inchida alte doua fabrici si sa elimine alte 7.000 de locuri de munca pana la sfarsitl anului.

De asemenea, in incercarea de a face cat mai rapid rost de lichiditati, GM vrea sa vanda Opel, afacerea sa cheie de pe piata europeana.

Guvernul Germaniei a clarificat ca GM va avea cuvantul final asupra cumparatorului Opel, dar oficialii de la Berlin vor juca un rol important in decizie, pentru ca li se cere ca ofere miliarde de euro drept garantii pentru imprumuturi, ca parte a unui acord.

Fiat, producatorul auto de piese auto din Canada, Magna, si holdingul industrial RHJ International au inaintat oferte pentru Opel.

Opel are 25.000 de angajati la patru fabrici din Germania, iar viitorul producatorului auto a devenit un subiect de dezbatere politica la Berlin, inaintea alegerilor federale din 27 septembrie.

Oficialii de la Berlin vor sa pastreze cat mai multe locuri de munca si fabrici ale Opel, pentru evitarea falimentului diviziei GM.

Vanzarile auto din SUA sunt la cel mai scazut nivel din anii '80 si nu exista indicii privind o revenire. GM supravietuieste printr-un ajutor guvernamental de urgenta de 15,4 miliarde dolari. Pierderile totale inregistrate de companie din 2004, ultimul an profitabil, se ridica la 82 miliarde dolari.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1559 :: 17.79MB