No SSO cookie

Emisiile de CO2 provenind de la autoturisme pun in pericol obiectivele UE in domeniul climei, considera Verzii

voteaza
(0/ 0)
Emisiile de CO2 provenind de la autoturisme pun in pericol obiectivele UE in domeniul climei, considera Verzii
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Uniunea Europeana are nevoie de obiective mai ambitioase in privinta reducerii cantitatilor de emisii de gaze cu efect de sera pentru a-si putea respecta angajamentele asumate la nivel international in materie de protectie a mediului, releva un studiu realizat de eurodeputatii din Grupul Verzilor.

 
 
Documentul analizeaza cantitatile maxime de emisii de gaze cu efect de sera cu care Comisia Europeana, Parlamentul European si industria producatoare de autoturisme au fost de acord si examineaza efectele practice pe care aceste limite le pot avea.

Conform studiului, cantitatea anuala de emisii de gaze cu efect de sera s-ar putea reduce, la nivelul UE, cu 45 de milioane de tone de emisii de dioxid de carbon pana in 2015, daca toate autoturismele noi ar avea, pana in 2012, o limita maxima de 120 g/km de astfel de emisii, dupa cum propun eurodeputatii si membrii Grupului Verzilor. Aceasta reducere ar fi insa de numai 23 de milioane de tone anual daca limita stabilita pentru autoturisme ar fi de 130 g/km pana in 2012, dupa cum a propus Comisia Europeana in luna februarie a acestui an.

Ulterior, un obiectiv suplimentar - 80 g/km pana in 2020 - ar putea insemna o reducere anuala de inca 95 de milioane de tone de CO2 pana in 2020, afirma verzii din Parlamentul European. 'Studiul arata ca numai stabilind tinte stricte si obligatorii de emisii de CO2 pentru producatorii de autoturisme, incepand de la 120 g/km pana in 2012, UE va reusi sa atinga un nivel de reducere a emisiilor provenind de la autoturisme care sa-i permita sa-si respecte obiectivele in privinta schimbarilor de clima', afirma eurodeputatul Claude Turmes din Grupul Verzilor.

'S-a ajuns la un acord politic in privinta acestor limite pentru o perioada de peste zece ani de acum inainte; daca scapam de sub control producatorii de autoturisme, intreaga strategie a UE in privinta schimbarilor de clima va fi pusa in pericol', a adaugat el.

Asociatia producatorilor europeni de autoturisme - din care fac parte 13 dintre marii constructori europeni de autoturisme, camioane si autobuze - afirma ca sustine obiectivul Bruxellesului privind o reducere si mai mare a emisiilor de CO2 provenind de la autoturisme.Dar considera ca termenul in ceea ce priveste reducerea emisiilor la masinile noi ar trebui sa fie anul 2015 si nu 2012.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1394 :: 17.77MB