No SSO cookie

Eficienta inteligenta: BMW ActiveHybrid 5

voteaza
(0/ 0)
Eficienta inteligenta: BMW ActiveHybrid 5
Noutati-auto · · 1 Comentarii
Nota utilizator
0.0

BMW lanseaza  ActiveHybrid 5, model care va fi prezent si pe piata romaneasca.

 
 

Prin lansarea modelului BMW ActiveHybrid 5, BMW vine cu noi solutii inteligente pentru imbunatatirea sistemului hibrid, motorul cu ardere interna functionand impreuna cu unul electric pentru a imbunatati eficienta, dar si placerea condusului atat de emblematica pentru marca. Noul model va debuta si in Romania in prima parte a anului 2012.

BMW ActiveHybrid 5 reuneste - in premiera - un motor cu sase cilindri dispusi in linie, cu tehnologia BMW TwinPower Turbo, un sistem de transmisie electrica si o cutie de viteze automata cu opt trepte. Cea mai noua generatie a tehnologiei BMW ActiveHybrid introduce in aceasta combinatie si o gestiune inteligenta a energiei, controlata cu mare precizie si extrem de eficienta. Multumita acestora, modelul BMW ActiveHybrid 5 beneficiaza de un echilibru exceptional intre performante si consumul de combustibil pentru acest segment.

Datele tehnice care caracterizeaza BMW ActiveHybrid 5 sunt: puterea totala generata este de 250 kW/340 CP; automobilul poate fi condus in regim pur electric pana la o viteza de 60 km/h; BMW ActiveHybrid 5 realizeaza sprintul (0-100 km/h) in 5,9 secunde; consumul mediu de combustibil se situeaza intre 6,4 si 7,0 litri per 100 kilometri; emisiile CO2 sunt de numai 149-163 grame per kilometru (date in conformitate cu ciclul de testare EU, pot varia in functie de formatul pneurilor utilizate).

Motorul aflat in echiparea modelului BMW ActiveHybrid 5 - propulsor cu sase cilindri dispusi in linie, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, care dezvolta 225 kW/306 hp - este acelasi care se afla in echiparea modelului BMW 535i si care este apreciat pentru puterea de tractiune si eficienta. Motorul electric, care dezvolta 40 kW/55 CP, este alimentat cu energia provenita de la un acumulator litiu-ion foarte performant, integrat in portbagaj.

Combinatia armonioasa a puterii celor doua sisteme este transferata catre puntea spate prin intermediul unei cutii de viteze automate cu opt trepte. Pe langa constructia hibrid, care permite o calatorie in mediul urban in regim integral electric si fara nici un fel de emisii, BMW ActiveHybrid 5 detine cele mai sportive performante din segmentul sau de piata, dar si o reducere semnificativa a consumului comparativ cu BMW 535i.

Pentru a exploata la maximum potentialul tehnologiei BMW ActiveHybrid, gestiunea inteligenta a energiei din transmisia modelului BMW ActiveHybrid 5 utilizeaza o serie de functii inovatoare care au rolul de a asigura eficienta sistemului. Acumulatorul litiu-ion este incarcat in momentul in care automobilul coboara sau franeaza, motorul electric jucand rolul unui generator care furnizeaza energie bateriei de inalta tensiune. in reprizele de accelerare motorul electric preia functia de „boost”. in aceasta situatie asista motorul pe benzina printr-un plus de putere si cuplu, ceea ce face ca experienta condusului sportiv sa fie dusa aproape de limita. La acestea se adauga faptul ca atunci cand automobilul ruleaza liber (coasting) cu viteze de pana la 160 km/h in modul ECO PRO, motorul cu ardere interna poate fi decuplat complet si oprit. Acest mod de functionare combina condusul confortabil cu utilizarea optima a energiei cinetice deja generata. Pentru a evita perioadele in care motorul functioneaza la ralanti - la intersectii sau in ambuteiaje -, BMW ActiveHybrid 5 este echipat cu o functie start-stop deosebit de eficienta.

Suplimentar, electronica de propulsie de la BMW ActiveHybrid 5 este conectata la sistemul de navigatie Professional, aflat in dotarea standard. Acesta permite analizarea in avans a situatiilor de condus si activarea componentelor transmisiei pentru a furniza eficienta maxima.

BMW ActiveHybrid 5 adauga la designul sportiv si elegant al BMW Seria 5 Sedan elementele distinctive ale modelelor BMW ActiveHybrid. Inscriptia "ActiveHybrid 5" de pe montantii C, grila radiatorului cu bare galvanizate si tevile de esapament cromate mat diferentiaza exteriorul de cel al altor modele din gama. Disponibile optionale, jantele Streamline de 18 toli, din aliaj usor, dovedesc o eficienta aerodinamica exceptionala. BMW ActiveHybrid 5 este singurul model din gama BMW Seria 5 care este disponibil in culoarea Bluewater metalizat si se distinge vizual de toate celelalte variante Seria 5 prin benzile inscriptionate "ActiveHybrid 5" din pragurile usilor, prin placa de aluminiu, cu aceeasi inscriptie, din consola centrala, prin masca specifica a motorului si prin inscriptia "ActiveHybrid Power Unit" vizibila pe carcasa speciala a acumulatorului din portbagaj.

Selectia de culori, tapiterii si elemente de echipare pentru interior reflecta diferenta fata de celelalte variante BMW Seria 5 Sedan. Alaturi de o serie de dotari standard, al caror scop este sporirea confortului, regasim atat sistemul de navigatie Professional, cat si un sistem de climatizare cu patru zone.

Motorul cu sase cilindri dispusi in linie in premiera folosit pe BMW ActiveHybrid.

Este pentru prima data cand un motor cu sase cilindri dispusi in linie este integrat intr-un sistem BMW ActiveHybrid. Propulsorul pe benzina de 3,0 litri dezvolta 225 kW/306 CP si atinge un cuplu maxim de 400 Nm. Tehnologia BMW TwinPower Turbo a motorului cu sase cilindri, agregat care a fost distins de doua ori consecutiv cu "International Engine of the Year Award", cuprinde un turbocompresor twin-scroll, injectie directa High Precision si gestiune variabila a supapelor VALVETRONIC.

Propulsorul electric sincron de la BMW ActiveHybrid 5 este integrat in carcasa transmisiei automate cu opt viteze, economisindu-se astfel spatiu. Conexiunea dintre motorul electric si cutia de viteze este controlata printr-un ambreiaj, iar temperatura de operare a motorului electric este reglata de sistemul de racire al propulsorului cu ardere interna. Sistemul de transmisie electrica dezvolta 40 kW/55 CP si ofera un cuplu de 210 Newton metri, disponibil chiar de la pornire. Motorul este alimentat cu energie de un acumulator litiu-ion performant, si el dezvoltat special pentru BMW ActiveHybrid 5. Bateria de inalta tensiune este dispusa intr-o carcasa foarte rezistenta si este pozitionata intre pasajele rotilor, in portbagaj, pentru protectie maxima. Acumulatorul este compus din 96 de celule, are propriul sau sistem de racire si ofera o energie utilizabila de 675 Wh. Integrarea acumulatorului Li-Ion in portbagaj a redus capacitatea de incarcare a modelului BMW ActiveHybrid 5 la 375 litri, cu 145 litri mai putin fata de un model BMW Seria 5 Sedan propulsat exclusiv printr-un motor cu ardere interna.

BMW ActiveHybrid 5 dispune de o sursa conventionala de curent, acumulator de 14 V, dar si de o sursa de inalta tensiune, care opereaza la o tensiune de 317 V. Acestea sunt interconectate printr-un transformator de tensiune, care asigura utilizarea la maximum a energiei electrice pentru sporirea dinamicii si a confortului in orice faza de operare. Asemeni propulsorului electric, compresorul aerului conditionat poate fi alimentat cu energie de la acumulatorul litiu-ion, prin intermediul sursei de inalta tensiune. Se asigura astfel functionarea aerului conditionat chiar si atunci cand motorul cu ardere interna este oprit - de exemplu, cand automobilul stationeaza sau opereaza doar in modul electric. In plus, acest mod de functionare poate fi utilizat pentru a raci interiorul inca dinainte de pornirea motorului.

Propulsorul electric

La viteze de pana la 60 km/h, BMW ActiveHybrid 5 poate opera in modul pur electric pentru emisii zero in trafic urban. Acumulatorul litiu-ion poate stoca suficienta energiei pentru a oferi o autonomie electrica de pana la patru kilometri la o viteza medie de 35 km/h.

Motorul cu ardere interna este pornit doar atunci cand conducatorul doreste mai multa putere: este activat automat. Motorul electric ofera o functie "boost" pentru a suplimenta motorul cu ardere interna in momentul accelerarii. Puterea combinata maxima este de 250 kW/340 CP, cu un cuplu maxim de 450 Newton metri. Prin utilizarea celor doua motoare, BMW ActiveHybrid 5 realizeaza sprintul de la 0 la 100 km/h in 5,9 secunde.

Functie Auto Start-Stop specifica pentru hibrid si modul coasting.

Datorita functiei Hybrid Auto Start-Stop special conceputa, nu se face niciun compromis in privinta confortului chiar si atunci cand automobilul este oprit in trafic pentru perioade mai lungi. Dupa ce motorul cu ardere interna este oprit, aerul conditionat este alimentat automat de la acumulatorul litiu-ion. Cand conducatorul elibereaza frana, automobilul reporneste fie in regim exclusiv electric, fie in regim mixt utilizand ambele propulsoare, in functie de nivelul de incarcare a acumulatorului si de cat de multa putere doreste cel de la volan.

O alta inovatie introdusa la BMW ActiveHybrid 5 sporeste suplimentar eficienta prin oprirea motorului cu combustie nu doar cand automobilul stationeaza sau circula prin oras, ci si la utilizarea franei de motor sau rularea libera (coasting) de pana la 160 km/h. in acest conditii, motorul pe benzina este oprit si deconectat de la transmisie. Din acel moment, BMW ActiveHybrid 5 continua sa se deplaseze fara a face zgomot, fara emisii si fara efect de franare din partea motorului. Posibilele imbunatatiri ale eficientei sunt accentuate de pneurile cu rezistenta redusa la ruliu. in acest mod de functionare, asemenea celui pur electric pentru condus in trafic urban, toate functiile de siguranta si confort raman complet operationale (inclusiv asistarea franei si directiei).

Gestiune inteligenta a energiei cu analiza anticipativa a situatiilor de condus.

Electronica avansata coordoneaza operarea motorului cu ardere interna si a propulsorului electric in functie de situatia de condus. Pentru o gestiune si mai eficienta a energiei la modelul BMW ActiveHybrid 5, aceasta functionalitate a fost extinsa pentru a include analiza anticipativa a situatiilor din trafic. Pentru a sustine aceasta, electronica de putere se coordoneaza cu sistemul de navigatie Professional - echipare standard -, ceea ce inseamna ca datele pot fi accesate si analizate pentru a indica, inca din faza incipienta, o schimbare viitoare a conditiilor exterioare sau a cerintelor conducatorului. Pe baza acestor analize, automobilul poate fi pregatit in avans astfel incat toate sistemele de transmisie si electronica de bord sa fie gestionate corespunzator pentru a utiliza energia disponibila intr-o maniera cat mai eficienta.

Factorii care pot duce la o schimbare a strategiei de operare a transmisie pot fi topografia traseului si limitele de viteza. De exemplu, daca sistemul stie ca urmeaza un tronson in urcare, BMW ActiveHybrid 5 poate utiliza intreaga energiei electrica a acumulatorului de inalta tensiune in furnizarea puterii suplimentare de propulsie, din moment ce bateria va fi reincarcata fara consum suplimentar in timpul coborarii ce va urma. Pe pasajele lungi in coborare, motorul electric poate reincarca bateria de inalta tensiune, fara a afecta consumul de combustibil sau viteza. Strategia de operare poate fi gestionata astfel incat sa asigure ca bateria de inalta tensiune este cat se poate de incarcata cand se apropie finalul calatoriei, pentru a creste autonomia in regim electric pe "ultima suta de metri".

Modul de functionare al componentelor transmisiei este prezentat pe afisajele intuitive, amplasate pe panoul de instrumente si in Control Display de la BMW ActiveHybrid 5. Pe langa afisarea fluxului de energie, acestea includ, alaturi de turometru, si informatia cu privire la efectul "boost" furnizat de motorul electric in timpul accelerarii. Afisajul din interfata iDrive ofera o varietate de informatii - de exemplu, nivelul actual de incarcare a acumulatorului litiu-ion sau repartizarea puterii intre motorul cu ardere interna si cel electric de-a lungul unei calatorii.

Cele mai inalte standarde de dinamica, siguranta si confort.

Specificatiile sasiului de la BMW ActiveHybrid 5 includ punte fata cu suspensie cu dublu brat si punte spate integrala, servodirectie electromecanica ce include functia Servotronic de asistare a puterii in functie de viteza, sistem de franare foarte performant si jante de 17 toli, din aliaj. Dynamic Damper Control (amortizoare controlate electronic) este disponibil optional. Sistemul Dynamic Stability Control (DSC / controlul dinamic al stabilitatii) include si functii precum Dynamic Traction Control (DTC / controlul dinamic al tractiunii), Anti-lock Braking System (ABS), Cornering Brake Control (CBC / controlul franarii in viraje), Dynamic Brake Control (DBC / controlul dinamic al franelor), Brake Assist, Fading Compensation (compensarea supraincalzirii franelor), functia Dry Braking si Start-Off Assistant.

Dotarile de siguranta specifice unui hibrid, care protejeaza acumulatorul litiu-ion si electronica de putere, sunt integrate in conceptul vast de siguranta pasiva si activa integrata. in cazul unei coliziuni, componentele structurale foarte rezistente si zonele extinse de deformare contribuie la mentinerea fortelor de impact departe de celula pasagerilor si de componentele transmisie hibrid. Alte sisteme de securitate aflate in echiparea standard a modelului BMW ActiveHybrid 5 sunt airbagurile frontale si laterale, airbagurile cortina pentru cap la ambele randuri de scaune, centurile de siguranta cu trei puncte de prindere pentru toate locurile, limitatoare de forta si pretensionare la centurile din fata, precum si sistem ISOFIX de fixare a scaunelor de copii la locurile din spate.

Si la BMW ActiveHybrid 5, comutatorul Driving Experience Control - dotare standard - ofera nu numai modurile Sport+, Sport si Comfort (precum si Comfort+ daca masina este echipata cu sistemul optional Dynamic Damper Control), ci si modul ECO PRO. Acesta din urma sustine un stil de condus deosebit de relaxat si de economic si utilizeaza mai des modul pur electric. Ca alternativa la cutia de viteze automata din echiparea standard, optional este disponibila si o transmisie automata sport, care permite schimbari mai rapide ale treptelor.

Disponibile optional pentru BMW ActiveHybrid 5, sistemele BMW ConnectedDrive includ camera pentru mers inapoi, Surround View (sistem cu 3 camere video pentru o perspectiva panoramica la parcare), Faruri adaptive, Asistent faza lunga (operarea automata a fazei lungi), Sistem de asistenta la parcare (parcare laterala automata), Sistem de avertizare la schimbarea benzii de rulare, Sistem de avertizare la parasirea benzii de rulare, BMW Night Vision cu recunoasterea pietonilor si BMW Head-Up Display. Tehnologiile inovatoare permit integrarea in automobil a telefonului Apple iPhone, a altor terminale smartphone si a playerelor muzicale, dar si utilizarea functiilor de internet BMW Live si Apps.

Pentru a spori confortul si caracterul individual, echipamentele standard, ca sistemul de climatizare cu patru zone si sistemul de navigatie Professional, pot fi completate cu optiuni precum Scaunele confort, Scaunelor fata ventilate, Acces confort (fara cheie), Actionare automata a hayonului, functia Soft Close pentru portiere, trapa operata electric si sisteme audio high-end si sistem de entertainment pentru locurile din spate.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (1)

scris de carmenflorin

BMW-ul arata bine este pe placul meu! Din punctul meu de vedere asta este… o evolutie fireasca a unui model, dealtfel incredibil.

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3545 :: 17.82MB