No SSO cookie

Dunlop anunţă lansarea programului de dezvoltare a anvelopei pentru viitoarea putere a motorsportului

voteaza
(0/ 0)
Dunlop anunţă lansarea programului de dezvoltare a anvelopei pentru viitoarea putere a motorsportului
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Multipul campion producător de anvelope, Dunlop Motorsport, sărbătoreşte viitoarea putere a motorsportului, astăzi, la Silverstone, prin sublinierea faptului că noile soluţii tehnologice pentru consumul de carburant pot fi doar optimizate cu noile concepte de design destinate construcţiei de anvelope.

 
 

Producătorul de anvelope care îşi are baza tehnică în Birmingham anunţă că a demarat un program de dezvoltare specific pentru a răspunde viitoarelor generaţii de maşini de curse electrice şi pe bază de hidrogen.

Acest anunţ coincide cu etapa din Marea Britanie a Campionatului Mondial de Anduranţă FIA, unde noul GreenGT H2, prima maşină cu Hydrogen Fuel Cell de la Le Mans, va fi dezvelită în faţa presei. Dunlop Motorsport va explica ştiinţa care stă în spatele dezvoltării anvelopelor de motorsport şi cum acestea sunt construite pentru aplicaţii speciale printre care se numără şi vehicule cu tehnologii ale viitorului precum acest GreenGT H2.

După cum Sebastien Montet, Race Design & Development manager pentru Dunlop Motorsport, a explicat, pentru designerii de anvelope există trei mari provocări ce trebuie depăşite şi ale căror soluţii conduc la proiectarea anvelopei ce va fi viitoarea putere în motosport:

“Cu vehicule precum noul GreenGT H2 trebuie să luăm în calcul greutatea vehiculului, diferitele caracteristici ale motorului şi o eficienţă îmbunătăţită a consumului de carburant. O schimbare la nivelul greutăţii vehiculului înseamnă o creştere a forţelor suportate de anvelopă, caracterisiticile cuplului motor în cazul diferitelor motoare necesită o mai mare rigiditate longitudinală, iar o eficienţă îmbunătăţită a consumului de carburant se va reflecta în îmbunătăţirea scăderii rezistenţei la rulare în anvelopele pe care le proiectăm.”

VECTORIZAREA CUPLULUI MOTOR Torque vectoring

Montet a adăugat: “Controlul în viraje prin vectorizarea cuplului motor este adesea văzut ca ‘Mâna lui Dumnezeu’ pentru capacităţile de virare atât pe circuit cât şi pe stradă în viitor, dar beneficiile cele mai importante ale acestei tehnologii nu valorează nimic fără un design potrivit al anvelopei.

“În timp ce controlul distribuţiei cuplului motor lateral distribuie inegal cuplul motorului între roţile din stânga şi din dreapta, tehnologia de vectorizare a cuplului prin diferențialul activ variază cantitatea de putere trimisă la fiecare roată, ceea ce conduce la o acelerare laterală optimă. Suspensia poate fi astfel folosită pentru controlul vehiculului și răspunsul acestuia, în timp ce vectorizarea cuplului motor se concentrează pe stabilitate.”

IMPACTUL DESIGNULUI ANVELOPEI

“Dacă ne uităm doar la compusul anvelopei, echilibrul optim al maşinii controlate pe diferite circuite, suprafeţe şi tipuri de viraj precum şi factorii precum controlul uzurii, reducerea uzurii inegale, controlarea temperaturii anvelopei şi reducerea rezistenţei la rulare vor fi cu toate determinate de compusul care este folosit. Pentru a obţine cele mai bune rezultate, compusul trebuie să fie optimizat pentru fiecare circuit în parte. Dunlop a dezvoltat un proces de ‘caracterizare a circuitului’ care foloseşte simularea unui timp pe un tur de pistă pentru a evalua munca realizată de fiecare anvelopă şi pentru a deveni un tipar de bază a compusului pentru fiecare circuit. Utilizarea unor hărţi diferite pentru vectorializarea cuplului motor pe o anumită maşină poate ajuta sau poate conduce la reechilibrarea compusului şi la stabilirea opţiunilor pentru fiecare circuit în parte,” a explicat Montet.

DE LA CURSĂ LA STRADĂ

Dunlop Motorsport va furniza peste 250.000 de anvelope pe parcursul sezonului pentru 500 de echipe diferite în mai bine de 30 de campionate diferite ce se desfăşoară peste tot în lume de la centrul său de excelenţă din Birmingham, compania va demonstra totodată cum acestea joacă un rol important în modul în care vehiculele de curse de mâine vor deschide calea către utilizarea a mai puţină de energie şi către creşterea performanţei pe drum.

“Sarcina noastră a fost să facem anvelope pentru motorsport, să dezvoltăm noi tehnologii şi să construim parteneriate de la şantierul nostru din Fort Dunlop pentru aproape 100 de ani. Avansarea tehnologiei noastre a fost întotdeauna o prioritate, cu lecţia pe care am învăţat-o echipând maşini cu avelope în evenimentele de top din motorsportul profesionist, în cursele de amatori şi pentru clienţii Dunlop de zi cu zi.”

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2396 :: 17.79MB