No SSO cookie

Discutiile pentru salvarea Opel au esuat dupa ce GM a cerut ajutoare de 300 milione euro

voteaza
(0/ 0)
Discutiile pentru salvarea Opel au esuat dupa ce GM a cerut ajutoare de 300 milione euro
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Discutiile purtate de General Motors (GM) cu oficialii de la Berlin pentru salvarea diviziei Opel, a constructorului american, au esuat, dupa ce GM a cerut sprijin financiar de 300 milioane euro, relateaza Bloomberg.

 
 
In urma discutiilor desfasurate la biroul cancelarului german Angela Merkel, la care participa membrii cabinetului sau si oficiali ai statului, un reprezentant al Departamentului Trezoreriei si directori ai companiei, potentialii cumparatori au Opel au ramas Fiat SpA si Magna International Inc.

Guvernul spera sa ajunga la o solutie pana maine, a declarat ministrul german al economiei Karl-Theodor zu Guttenberg.

"Rezultatul discutiilor nu a fost cel scontat, din cauza cererilor neasteptate formulate de oficialii GM. Nu avem asigurarea necesara pentru extinderea unui credit punte", a spus acesta.

"Am avut o surpriza neplacuta in momentul in care GM si-a exprimat cererea, la o ora dupa inceperea discutiilor. Consideram actiunea constructorului drept scandaloasa", a declarat ministrul finantelor, Peer Steinbrueck.

Compania GM, care se confrunta cu un potential faliment, a cerut asistenta financiara imediata din partea guvernului german, pentru mentinerea operatiunilor Opel. Merkel se afla sub presiunea autoritatilor de reglementare si sindicatelor muncitorilor din industria auto pentru salvarea celor 25.000 de angajati ai Opel din Germania.

Potrivit declaratiilor lui Guttenberg, constructorul auto Fiat si producatorul canadian de piese auto Magna au ramas singurii potentiali cumparatori ai companiei. Oferta companiei RHJ International SA a fost "anulata", a mai spus Steinbrueck.

Ambele companii ramase in cursa au sanse egale pentru cumpararea Opel, desi insolventa diviziei europene a GM ramane, inca, o optiune viabila, a mai spus Guttenberg.

Presedintele Magna, Frank Stronach, a declarat ca grupul pe care il reprezinta ar fi de acord sa acorde cele 300 milioane euro cerute de GM, atat timp cat guvernul Germaniei "ne va ajuta sa primim banii inapoi", in cazul in care Opel intra in faliment. Steinbrueck a clasificat oferta Magna drept "foarte atractiva".

GM vinde Opel ca parte a planului global de reorganizare pe care producatorul auto trebuie sa-l duca la capat cu succes inaintea termenului limita de 1 iunie, impus de guvernul Statelor Unite. Miercuri, GM a anuntat ca activele sale europene, precum fabrici, organizatii de vanzari si tehnologie au fost transferate companiei Adam Opel GmbH, marcand un pas inainte catre separarea acesteia de GM.

Transferarea activelor europene catre Opel "vor asigura compania ca procedurile pentru gasirea unui investitor nu vor fi complicate de un faliment al GM.

Toate semnele de pe piata arata ca pe 1 iunie, GM va inainta cerere pentru a intra sub protectia instantei", a declarat un analist.

In acelasi timp, potrivit Reuters, rivala GM, compania auto americana Chrysler LLC, care a intrat pe 30 aprilie in faliment, se confrunta cu o audiere la New York, in procesul de faliment, in urma careia Fiat ar putea prelua controlul celor mai performante active ale sale, conform programului indicat de administratia presedintelui american, Barack Obama.

La mai putin de o luna dupa ce a inaintat cerere pentru intrarea in faliment, Chrysler cauta aprobarea curtii pentru vanzarea operatiunilor performante catre "o noua companie Chrysler", detinuta de Fiat, sindicatele angajatilor si guvernele Statelor Unite si Canadei, in schimbul a doua miliarde dolari platite creditorilor. 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1513 :: 17.79MB