No SSO cookie

Din instoria Dakar - Participarea Porsche

voteaza
(0/ 0)
Din instoria Dakar - Participarea Porsche
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Cu nu mai putin de 16 victorii Porsche este cel mai de succes constructor din istoria cursei de 24 de ore de la Le Mans.

 
 
1.jpg
Numeroasele victorii pe circuit si automobilele de serie cu performante uluitoare au consacract imaginea sportiva a marcii germane. Poate sa para suprinzator, insa Porsche a reusit in acelasi timp sa obtina rezultate excelente si in cursele cross-country, obtinand numai putin de doua victorii la Dakar. Experienta constructorului de la Stutgart in acest domeniu incepe inca din anii ‘50, cand Porsche a dezvoltat “Jagdwagen” type 597. Echipat cu un motor de Porsche 356 si tractiune integrala, era unul dintre cele mai performante autovehicule de teren din acea vreme.

In perioada anilor 80 constructorul german scria istoria la Le Mans, cu numai putin de 7 victorii consecutive. Dupa ce isi incercase bolizii pe macadamul Campionatului Mondial de Raliuri, Porsche porneste pe off-road, in incercarea de a demonstra performantele tractiunii integrale. Aventura africana incepea in 1984, cand echipa Rothmans-Porsche inscria trei prototipuri 911 cu tractiune integrala. Acestea, cunoscute cu indicativul 953, au fost dezvoltate ca baza de teste pentru noua super-sportiva 959. Porsche 953 a fost pregatit special pentru a face fata solicitarilor desertului: garda la sol ridicata la 27 cm, elemente de caroserie din fibra de carbon, protectie din kevlar pentru sasiu, suspensii modificate, tractiune intergarala cu diferential central blocabil. Motorul, cu o capacitate cilindrica de 3,2 litri si o putere de 225 CP, era ales pentru fiabilitatea lui in cele mai dificile conditii de functionare. Dupa peste 10.000 km Porsche incheia Raliul Paris-Alger-Dakar pe pozitiile 1, 6 si 26 cu echipajele Metge / Lemoyne, Ickx / Brasseur si respectiv Kussmaul / Lerner.

Doi ani mai tarziu regasim echipa Porsche-Rothmans in componenta aproape neschimbata, doar Roland Kussmaul are acum un nou copilot - Kendrick Unger. Masina inscrisa in competitie este una cu totul noua. Produs intr-o serie limitata de 250 de exemplare, Porsche 959 era cel mai puternic model din gama constructorului german la aceea data.

Pregatirea pentru Dakar a fost riguroasa: motorul boxer biturbo de 2849 cmc dezvolta peste 400 CP, suspensiile au fost intarite, garda la sol ridicata la 30 cm, in constructia craoseriei s-a folosit aluminiu, iar masina era echipata cu ranforsari de kevlar pentru protectia sasiului, o cutie moderna de viteze in sase trepte si un diferential central controlat electro-hidraulic care transmitea puterea catre cele patru roti. Folosirea de materiale usoare a redus masa automobilului la 1260 kg si a permis atingerea unor viteze de pana la 242 km/h pe nisipurile Saharei.

Imediat dupa inceperea cursei, doua din echipajele Rothmans-Porsche au intampinat probleme mari si erau aproape de abandon. Kussmaul si Unger insa aveau rolul principal de “atelier pe roti” si au putut sa ofere asistenta tehnica necesara. Astfel ca, la sfarsitul Raliului, Porsche reuseste dubla cu Metge pe primul loc si Icks in pozitia a doua. Kussmaul, cu toate ca avea rolul de suport, reuseste sa ocupe pozitia a sasea. In acelasi timp Porsche 959 se consacra ca una dintre cele mai spectaculoase super-sportive construite la Stutgart, cu performante deosebite pe off-road dar si pe sosele.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2199 :: 22.16MB