No SSO cookie

Designerul Ferarri realizeaza liniile pentru Chrysler si Lancia

voteaza
(0/ 0)
Designerul Ferarri realizeaza liniile pentru Chrysler si Lancia
Noutati-auto · · 7 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Chemat la ordin de catre firma-mama Fiat, designerul Ferrari se va ocupa  de o stilistica comuna pentru modelele Chrysler si Lancia.

 
 

Platformele comune nu mai sunt demult onoutate in industria auto. Toata lumea practica metoda asta, deoarece reduce cheltuielile. Spre exemplu, daca nu exista VW Touareg, Porsche n-ar fi avut la aceasta ora modelul sau, cel mai de succes, Cayenne, care s-a dovedit a fi o adevarata gaina cu oua de aur.


Adevarul este si trebuie spus: cumparatorul nu are habar ce se ascunde sub caroseria masinii pe care si-a cumparat-o. Cu atat mai putin stie cate elemente sunt comune cu ale altui model existent pe piata.
Problema incepe sa se acutizeze in momentul in care producatorii auto imping pana la limita procedura si ajung sa inlocuiasca doar sigla masinii si eventual grila fata, denumind altfel un model deja existent pe strada.

In acest spectru se incadreaza Fiat si Chrysler. Alianta auto a prezenta recent un triode modele Lancia, disponibile in Europa: Thema, Flavia Cabrio si Voyager MPV, care de fapt nu sunt decat modelele Chrysler 300, Chrysler 200 Convertible, respectiv Town & Coutry.

Sergio Marchionne, CEO al grupului mai sus mentionat, stie ca aceasta nu este decat o solutie de moment, chiar daca Fiat Freemont, o alta "creatie" care are la baza procedeul schimbarii siglei, a primit deja 18.000 comenzi, din iunie pana acum, ceea ce reprezinta mai mult decat dublul comenzilor inregistrate de Dodge Journey, in cel mai bun an al sau, 2009, cand a inregistrat vanzarea a 8.300 unitati.


Iata de ce, Marchionne este decis sa contopeasca cele doua companii auto intr-una singura, mult mai eficienta, care sa poata fi capabila sa inregistreze profituri reale. Telul sau final este ca Lancia, impreuna cu sora Chrysler, sa isi dubleze vanzarile anuale, pana in anul 2014.

Avand aceasta idee mareata in cap, Marchionne a apelat la Lorenzo Ramaciotti, care este responsabil pentru designul mai multor modele Ferrari si Maserati, realizate in ultimii douazeci de ani.

Insa inca nu este niciun motiv de bucurie, in special nu pentru cumparatorii americani, care nu vor vedea prea curand modele Chrysler California pe care sa le cumpere la pret redus, la fel cum europenii nu au motive de ingrijorare ca si-ar fi pierdut cel mai reprezentativ designer auto din lume. Calutul Cabrat va continua sa ramana o companie independenta si din nefericire, departe de posibilitatile celor mai multi muritori.


Marchionne spera ca designerul, in varsta de 63 de ani, care a fost readus de la pensie in anul 2007, sa devina noul responsabil al Group Chief of Design de la Fiat Group Automobiles, cu sarcina precisa de a realiza modele Chrysler si Lancia atractive atat pentru clientela americana, dar si pentru europeni.

Ramaciotti a petrecut mai mult de 30 de ani alaturi de Pinifarina si a supervizat designul unora dintre cele mai frumoase modele Ferrari, printre care se numara 550 Maranello, 360 Modena, Enzo, F430 si 612 Scaglietti. Deasemenea, tot el este omul care a stat in spatele plansei pe care a fost realizat Maserati Kubang, prezentat la Frankfurt Motor Show 2011.
El si-a inteles perfect misiunea: "Nu vom realiza inginerii proprii si independente. Aceasta nu a mers niciodata ca o strategie pe termen lung. Trebuie sa ramanem in sfera globalizarii, sa folosim in continuare platforme si strategii comune fara a abuza de liniile de productie."
De asemena, el este constient de faptul ca ambele echipe de designeri, atat cea de la Detroit, cat si cea de la Torino, au nevoie de un limbaj comun de exprimare, care sa realizeze un design care sa se potriveasca ambelor branduri, insa, in acelasi timp, sa evolueze ca produse noi, introduse in oferta proprie fiecarei marci.

In aceasta grea incercare, Ramaciotti este constient ca Lancia-Chrysler este unica exceptie, restul, Dodge, Jeep, Alfa Romeo si Maserati, isi vor pastra identitatile americane sau italiene, indiferent pe care dintre piete vor fi comerciaizate.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (7)

scris de bogdan7817

Avand in marea familie Fiat un designer ca Lorenzo Ramaciotti e pacat sa nu-l folosesti la maxim.Sper sa iasa numai lucruri bune din acest parteneriat

scris de ianis28

Lorenzo Ramaciotti face treaba buna si sunt sigura ca o sa reuseasca sa aduca ceva nou ca doar la Ferrari si Maserati a facut ,,minuni,,

scris de cameluss

de cele mai multe ori cumparatorii nu cunosc ce se ascunde sub caroseria masinii ,,

scris de ovyy

Dupa cum a spus si carmenflorin, LANCIA nu se compara cu Ferrari, dar poate ii va aduce un suflu nou, un plus de design...vom vedea.

scris de carmenflorin

nu prea ma pricep la motoare , dar din cate stiu Lancia este o masina frumoasa si atat, nu cred ca se poate compara cu un Ferrari ca are o istorie

scris de sims

ferrari are o clasa si o eleganta aparte care vor aduce un plus cu siguranta celor de la lancia

scris de ovyy

La LANCIA, cred ca se poate fi mai bine, iar designerul Ferrari va aduce un aport de noutate si stil.

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
1.9170 :: 18.71MB