No SSO cookie

Daewoo România intra în ultimul an de viata

voteaza
(0/ 0)
Daewoo România intra în ultimul an de viata
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

2005 este ultimul an in care Fabrica de autoturisme de la Craiova mai poate produce sub marca Daewoo. Finalul lui 2006 este momentul pina la care mai pot fi vindute pe piata romaneasca autoturisme marca Daewoo, se arata in Cotidianul.

 
 
Fabrica de la Craiova mai poate folosi numele Daewoo doar pina la sfirsitul anului. Daca nu se vinde, se va inchide. Dupa cum se stie, compania coreeana Daewoo Motor a dat faliment in 2002, sufocata de datorii. Gigantul american General Motors (GM) a cumparat o parte dintre centrele de productie ale Daewoo, nu si Fabrica de la Craiova. Asadar, GM este titluarul marcii Daewoo. In momentul preluarii grupului coreean, a anuntat ca nu este interesata si de Fabrica de la Craiova, unde nu va investi nimic. GM a mai precizat atunci ca livrarile de piese pentru unitatea din Romania vor continua pina in 2005, finalul acestui an fiind si termenul-limita pina la care Fabrica de la Craiova va avea dreptul sa produca sub acest nume. Asadar, fabrica trebuie vinduta. Dar aceasta este deja problema statului, care detine 50% plus unu din actiunile Daewoo Romania, prin Ministerul Economiei, dupa ce in capitalul social a fost inclusa valoarea terenului. Principala problema - datoriile Surse din cadrul Ministerului Economiei ne-au declarat ca exista solicitari de informatii in legatura cu societatea de la Craiova din partea a 4 firme, dintre care doua mari din America de Nord. Asta dupa ce, la final de mandat, ministrul Economiei, Dan Ioan Popescu, a spus ca sint mai multe oferte de preluare a societatii, dar a refuzat sa le nominalizeze. Cea mai mare problema ce sta in calea vinzarii o reprezinta datoriile Daewoo Romania catre creditorii coreeni, care se ridica la 800 de milioane de dolari. Au avut loc mai multe vizite ale oficialilor romani in Coreea, dar problema datoriilor nu a fost inca transata. “Inca se negociaza”, spun sursele noastre, care precizeaza ca singura dorinta a statului roman este ca la Craiova sa se produca in continuare automobile. Daca ramin doar vorbe, n-ar fi primele Din 2002 pina acum, s-au vehiculat mai multe nume drept viitori proprietari ai fabricii de la Craiova. S-a spus ca marii producatori japonezi Toyota si Mitsubishi s-ar bate pentru Craiova, dar nu s-a confirmat nimic oficial. Mai mult, aparuse chiar varianta unei vinzari catre cei care n-au vrut fabrica la inceput, adica cei de la GM. Surse guvernamentale spusesera ca a fost semnat chiar un contract cu ocazia vizitei lui Nastase in SUA, care, din anumite considerente, n-a fost facut public. Concurata de propriile produse Daewoo Romania nu a confirmat insa nimic si, pina la sfirsit, nu s-a intimplat nimic. A mai fost vehiculata varianta unei tranzactii cu francezii de la Renault, care, dupa ce au vazut succesul enorm de care se bucura Logan, ar fi dorit a doua unitate de productie in Romania. Chiar un ministru francez a spus ca se poarta discutii pe aceasta tema, dar, in final, s-a dovedit ca au fost doar vorbe. In acest timp, Daewoo este concurata pe piata romaneasca chiar de propriile produse. Concernul GM a lansat oficial in Romania, sub denumirea Chevrolet, autoturisme produse de fostele fabrici Daewoo in Coreea. Astfel s-a ajuns ca in Romania sa fie vindute masinile Daewoo Nubira (produsa la Craiova) si Chevrolet Nubira III (produsa in Coreea). O tranzactie buna Fabrica de la Craiova s-ar putea dovedi o investitie buna. In primul rind, pentru ca nu exista probleme sociale sau motive de disponibilizari, iar forta de munca a fost pregatita dupa model occidental. Linistea din fabrica este dublata de confortul de pe piata: Daewoo este pe locul doi in topul vinzarilor de automobile din Romania, dupa cei de la Dacia-Renault. Pina la finalul lui noiembrie, s-au vindut circa 25.000 de automobile, iar oficialii companiei spun ca pe ansamblul intregului an 2004 volumul total al vinzarilor va depasi cu siguranta 27.000 de unitati.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2519 :: 22.16MB