No SSO cookie

Dacia Solenza va fi disponibila din aprilie si va costa 5.100 de euro

voteaza
(0/ 0)
Dacia Solenza va fi disponibila din aprilie si va costa 5.100 de euro
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Automobile Dacia - Group Renault va lansa, în data de 10 aprilie, noul model de berlină, denumit Solenza, o variantă restilizată şi modernizata a gamei SupeRNova, informează un comunicat al companiei.

 
 
[poza1s]Pentru acest model, conducerea companiei estimează, încă din primul an de comercializare, vânzări egale cu jumătate din piaţa Dacia în România.
Solenza se doreşte a fi o adevărată rampă de relansare a exporturilor Dacia. Până în 2007, este prevăzută vânzarea a 200.000 de modele Solenza, din care aproape 50.000 pe pieţele externe.
"Chiar în acest an avem speranţa că vom reuşi exportul a circa 10.000 de unităţi din această gamă", a declarat, joi, site-ului www.masini.ro Constantin Stroe, directorul adjunct al Dacia, adăugînd că, în circa 45 de zile de la lansarea pe piaţă, uzina de la Piteşti va atinge o capacitate de producţie de 350 de unităţi Solenza/zi.
Afişând dimensiunile unei adevărate familiale compacte, Solenza prezintă, pentru prima oară în gama constructorului, atributele noii identităţi de marcă Dacia. Solenza se distinge şi datorită noului blazon, tridimensional, cromat şi colorat în albastru, care este pus în valoare în centrul calandrului. Această nouă emblemă a identităţii vizuale Dacia este la originea desenului calandrului în "V".
[poza2d]În prelungirea calandrului, cele două nervuri ale capotei completează, într-o manieră fluidă, noua semnătură a produselor Dacia. Expresia de dinamism şi siguranţă este accentuată de blocurile optice înclinate şi de desenul barei de protecţie.
Preţul de bază al acestui model va fi de 5.100 de euro, şi creşte în funcţie de dotare. Solenza cuprinde patru versiuni de echipare, Confort, Rapsodie, Clima şi Scala.
Printre altele, aceasta din urmă oferă, în dotare de serie, direcţie asistată, jante din aliaj uşor, de 14 ţoli, închidere centralizată, sistem de antidemaraj electronic, proiectoare de ceaţă, eleron în culoarea caroseriei, sistem de aer condiţionat, tetiere faţă şi spate, reglabile în înălţime, geamuri laterale cu acţionare electrică pentru portierele din faţă, radio cu lector CD şi un sistem de patru boxe.
[poza3s]Cu profilul său de berlină tricorp, Dacia Solenza îşi afirmă din plin caracterul statutar, completat de latura practică şi polivalentă pe care i-o conferă hayon-ul larg. În plus, baghetele largi de protecţie laterală întăresc impresia de robusteţe şi contribuie la caracterul omogen al designului.
Partea din spate reaminteşte dinamica literei "V". Astfel, hayon-ul larg, permiţând un acces uşor la bagaje, este încadrat de două blocuri optice de formă triunghiulară, în timp ce a treia lampă este poziţionată în partea superioară a lunetei.
Lungă de 4,08 metri şi având un ampatament de 2,48 metri, Dacia Solenza se numără printre cele mai încăpătoare berline tricorp compacte disponibile pe piaţă. Dimensiunile generoase ale interiorului sunt completate de volumul încăpător al spaţiului pentru bagaje, care măsoară nu mai puţin de 370 de litri.
[poza4d]Dacia Solenza dispune de o bază rulantă sigură, la standarde europene, cu suspensii pseudo Mac Pherson pe roţile din faţă şi o punte spate de tip “H”, special pusă la punct pentru o utilizare pe toate tipurile de şosele.
Dacia Solenza este echipată cu un grup motopropulsor Renault, fiabil şi economic. Cunoscut deja în România şi apreciat pentru calităţile sale, motorul E7J, cu injecţie multipunct şi o cilindree de 1.390 cmc., se bucură de o reputaţie de robusteţe şi uşurinţă în întreţinere indiferent de împrejurare.
Dezvoltând o putere de 75 CP, grupul propulsor afişează un cuplu maxim de 114 Nm la 2.800 rot/min. Motorul este cuplat cu o cutie de viteze JH3, suplă şi performantă, care este disponibilă pe noile modele Renault, Laguna II şi Megane II.
Constantin Stroe a mai spus că este posibil ca, în viitor, acest model să beneficieze şi de o variantă diesel, însă nu a precizat cît de curînd este posibil acest lucru.
Dacia a investit 40 milioane de euro în realizarea noului model, din care nu mai puţin de 30 milioane de euro au fost consacrate investiţiilor industriale specifice pentru noile piese. Dincolo de sumele alocate proiectului propriu-zis, noul produs a beneficiat din plin de efortul de modernizare care a cuprins, în ultimii ani, întreaga platformă Dacia.
In ceea ce priveşte proiectul cu Dacia de 5.000 de euro (XJ90), Constantin Stroe a comentat că acest model va fi gata la timp, şi că stadiul de finalizare este de 65%. Pentru acest model sunt prevăzute vânzări de peste 500.000 de unitaţi, pînă în 2007, circa 175-200.000 dintre aceste urmând să fie produse în România.
Dintre cele trei locaţii probabile în care Dacia de 5.000 de euro urmează a fi produsă, Rusia este cea care a fost deja confirmată, pentru anul 2005, la 11 luni după lansarea modelului în România.
Grupul francez Renault a anunţat că va investi 230 milioane de euro în Rusia, pentru construcţia X90 .

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1889 :: 18.67MB