Printre elementele de noutate prezente pe Noua Colectie Logan se afla atat
nuante de vopsea si materiale de interior inedite, cat si detalii de design, cum
ar fi capota portbagajului redesenata, care dispune de acum de un buton de
deschidere exterioara sau stopurile tip « cristal » integrate in blocurile
optice spate. Lansarea Noii Colectii este insotita de introducerea versiunii
varf de gama Prestige, cu prezentare exterioara specifica si dotata in
exclusivitate cu motorizarea 1.6 16v. Dezvoltand o putere de 105 CP (77 kW) la 5
750 rot/min, acest motor de origine Renault confera Logan performante inedite.
Noua Colectie Logan poate fi inca de acum comandata in reteaua Dacia. Preturile
variaza intre 6 400 si 10 000 de euro, confirmand raportul pret/prestatii
inegalabil al Logan.
O gama si mai atractiva la interior...
Inca de la lansare, Logan a inregistrat un puternic succes comercial prin faptul
ca reprezinta o oferta inedita pe piata auto. Unele evolutii punctuale au acum
darul de a face modelul si mai atractiv.
La interior, Noua Colectie Logan
beneficiaza de tapiterii noi cu modele originale si cu finisare ingrijita,
precum si de noi covorase. Un maner nou, ergonomic, pentru maneta schimbatorului
de viteze, prezent de acum pe toate versiunile, aduce o tusa de modernitate
suplimentara habitaclului. In materie de echipamente, Noua Colectie Logan
primeste in dotare o noua gama de aparate radio Blaupunkt cu fata detasabila si
functie RDS, disponibile cu lector de casete, CD sau CD cu MP3. Un nou spatiu de
depozitare in partea inferioara a consolei centrale isi face aparitia pe
versiunile Lauréate, Lauréate Plus, Ambition si Prestige ca o confirmare a
vocatiei practice a modelului Logan.
... dar si la exterior
Noua Colectie Logan primeste cateva retusuri exteriore care vin sa dea o nota
mai dinamica designului sau. Astfel, incepand cu versiunea Ambiance, blocurile
optice spate integreaza de acum stopuri tip « cristal ». Pe versiunile Lauréate,
Lauréate Plus, Ambition si Prestige portbagajul dispune de un eleron incorporat,
care confera designului masinii o tusa de dinamism. In plus, ca un detaliu
practic deloc de neglijat, accesul la portbagaj este posibil cu ajutorul unui
buton, eliminandu-se astfel obligativitatea folosirii cheii. In partea din fata,
pentru versiunile mai sus mentionate, grila calandrului este de acum vopsita in
intregime in culoarea caroseriei. Aceste evolutii sunt insotite de aparitia unei
game noi de jante din aliaj usor, de 15 toli. De asemenea, sunt disponibile
patru noi nuante de vopsea metalizata: Albastru Mineral, Gri Platine, Gri Comete
si Bej Toundra. In ton cu noile tendinte de pe piata, aceste nuante reafirma
modernitatea modelului Logan.
Versiunea Logan Prestige: un plus de
rafinament si un nou motorVersiunea Prestige vine sa completeze varful de gama Logan. Tapiterie « Trial »,
ornamente specifice pentru pragurile portierelor, manere interioare de
deschidere cu aspect « aluminiu satinat», consola centrala si contur al
aeratoarelor « tip aluminiu », constituie tot atatea mici detalii rafinate prin
care Logan Prestige se demarca de restul versiunilor. Soferul nu este nici el
uitat: la dispozitia sa se afla un volan imbracat in piele si un maner al
manetei de viteze imbracat de asemenea in piele.

Pe tabloul de bord, fondul cadranelor este argintiu cu zona rosie pentru
turometru. Exteriorul versiunii Prestige beneficiaza si el de elemente
distinctive. Atat bara de protectie fata cat si cea spate sunt vopsite integral
in culoarea caroseriei, la fel ca manerele portierelor si bandourile de
protectie laterala. Retrovizoarele exterioare dispun de un design specific si
sunt de asemenea vopsite in culoarea caroseriei. In plus, bandoul din partea
superioara a calandrului prezinta un motiv ornamental. Totodata, aceasta
versiune beneficiaza de jante din aliaj specifice.
Logan Prestige este disponibil numai in culorile metalizate Gri Platine, Gri
Comete, Albastru Mineral si Rosu Toreador, precum si in nuanta opaca Bleu
Marine.
Ca motorizare, versiunea Prestige beneficiaza, in exclusivitate in gama Logan,
de motorul pe benzina 1.6 16v.
1.6 16v: performante inedite in universul preturilor Logan
Provenind din gama de motoare a grupului Renault, propulsorul 1.6 16v confera
modelului Logan performante inedite. Motorul dezvolta 105 CP (77 kW) la 5 750
rot/min si un cuplu maxim de 148 Nm la 3 750 rot/min, ceea ce ii permite
versiunii Logan Prestige sa accelereze de la 0 la 100 km/h in 10,2 s si sa
atinga o viteza maxima de 183 km/h. Aceste valori plaseaza Logan Prestige 1.6
16v intr-o pozitie fruntasa in materie de performante dinamice printre modelele
din gama sa de preturi. Insa principalul motiv pentru care motorul 1.6 16v a
fost ales pentru a echipa Logan Prestige il constituie supletea sa si placerea
de a conduce pe care o procura.
Cu 90% din cuplul maxim disponibil inca de la
2 000 rot/min, acest propulsor se dovedeste dinamic si agreabil in functionare,
oferind un comportament foarte linear, fara caderi de putere la regim jos si
mediu. Datorita optimizarii lungimii colectorului de admisie si a alimentarii
supapelor printr-o conducta dreapta, disponibilitatea de putere este permanenta
si permite in orice moment reprize bune.

Aceste rezultate nu sunt obtinute in detrimentul consumului. Utilizand o
distributie prin leviere cu role, aceasta versiune cu 16 supape a motorului 1.6
consuma 7,1 l/100 km in ciclu mixt, adica ceva mai putin decat propulsorul 1.6
MPI. Si emisiile de CO2 sunt usor mai mici, coborand pana la 170 g/km.
Utilizarea unor materiale specifice (ex : carter de ulei cu pereti subtiri,
arbore cu came tubular) contribuie la reducerea masei si la obtinerea acestor
performante. Motorul 1.6 16v este cuplat la o cutie de viteze tip JH cu 5 trepte
care dispune de o sincronizare imbunatatita si de o comanda prin cablu. Aceste
doua caracteristici permit o reducere a curselor manetei, si o crestere a
preciziei selectarii vitezelor care favorizeaza placerea de a conduce. Totodata,
legatura motor/cutie a fost redefinita in beneficiul acusticii.
Accesorii Lansarea noii Colectii Logan 2 este insotita si de evolutia gamei de accesorii.
Printre acestea se numara senzorii de parcare, care indica prezenta diferitelor
obstacole si distanta pana la cel mai apropiat dintre ele.
In ceea ce priveste accesoriile de interior, sunt de remarcat noile seturi de
covorase, prevazute cu un sistem de fixare special, care confera o securitate
optima, eliminand orice neplacere legata de accesul la pedale si cotiera,
conceputa pentru a oferi un confort total soferului in timpul deplasarilor in
oras sau la drum lung. Inscrisa perfect in armonia masinii, cotiera ofera un
spatiu suplimentar de depozitare, este rabatabila pe verticala si reglabila pe
inaltime.
Saga Logan continuaDe la lansarea sa, in septembrie 2004, Logan inregistreaza un succes important
pe toate pietele pe care este comercializat. Modelul raspunde nevoilor
clientilor din noile piete in crestere dar si a celor din Europa Occidentala, in
special a barbatilor din transa de varsta cuprinsa intre 35 si 55 de ani.
Peste 300 000 de Logan au fost vandute intre septembrie 2004 si iulie 2006. Cea
mai importanta piata pentru Logan este Romania, unde modelul dispune de o cota
de peste 40%. In Maroc, Dacia a devenit din martie 2006 prima marca in termeni
de vanzari.
In primul semestru din 2006, repartizarea vanzarilor Logan in
lume este urmatoarea: 40% in Europa Orientala (inclusiv Romania), 22% in Europa
Centrala si Occidentala (inclusiv Franta, care reprezinta 9% din vanzarile
mondiale), 19% in Rusia/CSI, 10% in Maghreb, 3% in Turcia, 6% in restul lumii
(America de Sud si Centrala, Asia, Africa).
Produs incepand din 2004 in Romania in uzina de la Pitesti, Logan este fabricat
de asemenea in Rusia (din aprilie 2005), in Maroc si in Columbia (din semestrul
al doilea 2005). Uzina de la Pitesti produce in prezent 780 Logan pe zi. Pentru
a raspunde volumului ridicat al comenzilor, aceasta cadenta va fi majorata
treptat pana la 840 unitati pe zi la sfarsitul anului 2006, ceea ce va
corespunde unei capacitati totale de productie de 235 000 vehicule pe an. Din
ianuarie 2008, capacitatea de productie va trece la 350 000 unitati pe an.
Ca urmare a succesului inregistrat de Logan in Rusia, Renault a luat in iunie
2006 decizia de a spori capacitatile sale de productie din aceasta tara cu 30%
pentru a atinge nivelul de 80 000 vehicule anual in 2007. Modelul Logan va fi
produs in curand in Iran iar apoi in India si in Brazilia in 2007.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!