Masina poporului, Dacia Lodgy, a ajuns in ograda celor de la EuroNCAP. Din pacate, modelul a reusit sa obtina doar trei stele de siguranta fiind singurul model din aceasta sesiune de teste care nu reuseste sa obtina punctajul maxim.
Oricum nu ne asteptam sa faca furori in timpul acestor teste. Chiar oficialii Renault au declarat ca ei garanteaza trei stele de siguranta avand insa asteptari pentru un punctaj mai mare. Modelul a fost penalizat si pentru lipsa ESP-ului in echiparea de baza.
Cei de la Dacia au rezolvat aceasta problema odata cu aparitia noilor generatii Logan, Sandero si Sandero Stepway. Cand a venit vorba de testul de impact frontal, montantul A a fost deformat, iar plafonul a fost indoit in partea montatului B. Podeaua pasagerilor din spate a fost desprinsa complet de tunelul central; ruptura s-a extins pana in zona pasagerilor fata. Aceste lucruri au dus la o penalizare severa.
Cei de la EuroNCAP au afirmat ca in cazul pasagerilor, cutia toracica nu beneficiaza de protectie in timp ce bordul prezinta un risc de accidentare la nivelul genunchilor si la nivelul femurului. Cand vine vorba de impactul lateral cu o bariera, protectia capului, a abdomenului si a pelvisului a fost buna. La testele de impact lateral cu un stalp insa situatia nu a mai fost atat de roz, existand urmari mult mai grave la nivelul cutiei toracice.
Ceea ce a tras Dacia Lodgy in jos a fost lipsa ESP in echiparea standard. Daca modelul ar fi beneficiat de aceasta tehnologie, atunci ar fi avut un minim de patru stele de siguranta. In continuare va invitam sa urmariti un material video din timpul testelor.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!