No SSO cookie

Dacia intensifica participarea managerilor sai la formarile organizate de Renault

voteaza
(0/ 0)
Dacia intensifica participarea managerilor sai la formarile organizate de Renault
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Dacia intensifică participarea managerilor săi, actuali şi viitori, la acţiunile de formare profesională organizate de către grupul Renault în cadrul procesului de internaţionalizare. Acest demers se înscrie în continuarea planului de formare a managerilor pe care Dacia l-a pus în practică o dată cu privatizarea, în vederea modernizării întreprinderii şi a pregătirii viitorului.

 
 
Un plan de formare ambiţios Formarea profesională este un element esenţial al eficacităţii întreprinderii şi al dezvoltării carierei angajaţilor: este unul dintre fundamentele strategiei de resurse umane la Dacia. O dată cu preluarea de către Renault în 1999, compania a demarat un plan ambiţios în acest sens şi a investit, până în prezent, peste un milion de ore de formare a angajaţilor, numărul de ore crescând progresiv în fiecare an. Astfel încât, în 2004, cu 30 de ore per persoană, Dacia se aliniază standardelor Renault, numărul mediu al orelor de formare alocate pentru fiecare persoană, pe an, fiind de 10 ori mai mare. Acţiunile de formare – care se derulează în toate sectoarele de activitate şi la toate nivelele – au la bază expertiza grupului Renault, respectând totodată specificul contextului local. Formarea managerilor se dezvoltă pe două axe: pe de o parte, urmăreşte să pună la dispoziţia responsabililor ierarhici instrumentele necesare pentru implicarea şi dezvoltarea echipelor lor în vederea realizării obiectivelor propuse, iar pe de altă parte, să-i pregătească pe tinerii absolvenţi pentru rolul de manager în viitor. Astfel, în funcţie de nevoile acestora, acţiunile de formare îi însoţesc pe manageri în tot parcursul lor profesional. Dezvoltarea competenţelor managerilor actuali Pentru dezvoltarea competenţelor actualilor manageri, Dacia a implementat trei tipuri de formare profesională complementare. Primul tip se adresează tuturor managerilor (Şefi de departamente, Şefi de serviciu, etc.) şi are drept obiectiv dezvoltarea calităţilor manageriale şi cunoaşterea strategiei companiei. Al doilea tip vizează dezvoltarea competenţelor profesionale în domeniul de activitate al fiecăruia şi a competenţelor în management (în domenii de activitate precum fabricaţie şi inginerie, de exemplu). Al treilea tip de formare are în vedere formarea pe meserii. Modernizarea instalaţiei industriale la Dacia a fost însoţită de reorganizarea completă a activităţii. Nivelele ierarhice au fost diminuate iar Unităţile Elementare de Lucru (UEL) – echipe restrânse autonome ce cuprind în jur de 20 de persoane – au înlocuit echipele tradiţionale mult mai numeroase. Acest fapt a determinat o evoluţie accentuată a rolului managerului. Succesul acestei reorganizări se datorează aplicării unui plan de formare continuu al managerilor direct implicaţi în producţie, adică Şefi de UEL şi Şefi de Atelier. Obiectivul este acela de a-i motiva în noile responsabilităţi, de a le dezvolta competenţele de management (implicarea echipelor, planificarea activităţii, dezvoltarea autonomiei UEL, securitate, etc.) şi de a le oferi instrumentele necesare pentru îndeplinirea misiunii lor (formare calitate, managementul progresului, etc.). Începând din 2001, Şefii UEL şi Şefii de Atelier, adică aproximativ 700 de persoane, au beneficiat de formări profesionale în cadrul programului care este actualizat în permanenţă. O dată cu modernizarea instalaţiei industriale, această acţiune a condus la transformarea uzinei de la Mioveni într-o platformă industrială cu acelaşi nivel de eficacitate, de expertiză şi de calitate ca şi celelalte uzine ale grupului Renault. O altă etapă a formării managerilor vizează Şefii de Departament, Şefii de Serviciu şi Şefii de Proiect. Obiectivul este de a dezvolta competenţele manageriale, precum delegarea sarcinilor, implicarea echipei, comunicarea, planificarea, evaluarea performanţei sau rezolvarea conflictelor. Formarea propusă – cu o durată de 9 luni – cuprinde patru module în cadrul cărora sunt abordate aceste teme. În plus, fiecare participant aplică noţiunile dobândite în cadrul unui proiect individual. La sfârşitul anului 2004, aproximativ 100 de angajaţi vor finaliza această formare, ceea ce reprezintă 25% din totalul persoanelor vizate. În paralel cu aceste programe axate pe managementul oamenilor şi al progresului, managerii de la Dacia beneficiază de formări specializate, « pe meserii » (proiectare asistată pe calculator, logistică, etc.) având la bază experienţa Renault. Aceste formări permit dobândirea unei expertize şi a unui mod de funcţionare conforme cu standardele grupului. Mai mult, managerii Dacia vor participa la formări « Management Corporate » organizate în cadrul grupului Renault care le vor permite cunoaşterea în detaliu a strategiei Renault şi aplicarea acesteia. Aceste acţiuni se înscriu în procesul de internaţionalizare a grupului. Tinerii absolvenţi: pregătirea viitorului profesional Dacia propune un parcurs de integrare pentru toţi tinerii absolvenţi proaspăt angajaţi. Acesta vizează cunoaşterea companiei şi cuprinde prezentarea întreprinderii, a activităţilor sale, a organizării şi a proceselor, de la concepţie până la vânzare. Parcursul de integrare se derulează în primele 8 luni de la angajare şi constă într-un stagiu în producţie de trei săptămâni în uzină şi un stagiu de o săptămână în reţeaua comercială. Din septembrie 2002 (data primei sesiuni) până în iunie 2004, aproximativ 170 de noi angajaţi au beneficiat de acest program şi, în prezent, alţi 80 sunt în curs de a-l finaliza, ceea ce reprezintă 250 de persoane în total. De altfel, pe lângă pregătirea cotidiană, la terminarea acestui parcurs sau în paralel, Dacia oferă tinerilor absolvenţi numeroase oportunităţi de instruire. Formările sunt organizate în grup sau personalizate, în România sau în străinătate, sunt axate pe meserii (cumpărător, inginer proiectare asistată pe calculator, etc.) şi pe învaţarea limbilor străine (franceză, engleză). Pe lângă managerii actuali, tinerii manageri din Dacia vor participa în viitor la formări « Management Corporate » bazate pe strategia internaţională a Renault şi special concepute pentru acest segment.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Mazda CX-5 CD150 MT6 Takumi

    Mazda CX-5 CD150 MT6 Takumi

    Toate dotările și sistemele de care dispune sunt înglobate în crossover-ul de clasă medie fără compromisuri în ceea ce priveşte plăcerea de a conduce şi fiabilitatea specifice Mazda.

  • Suzuki SX4 1.0 Passion AllGrip

    Suzuki SX4 1.0 Passion AllGrip

    Suzuki S-Cross este o maşină foarte bună pentru oricine, nu doar pentru familişti sau pentru cei care preferă să ştie că pot evada oricând din cotidian pe un drum care nu a beneficiat vreodată de asfalt.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2529 :: 22.18MB