No SSO cookie

Dacia implineste 10 ani de la asocierea cu Renault

voteaza
(0/ 0)
Dacia implineste 10 ani de la asocierea cu Renault
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Dacia aniverseaza implinirea a 10 ani de cand a intrat in Grupul Renault.

 
 

Astazi, 2 iulie, se implinesc 10 ani de cand Dacia a intrat in Grupul Renault. Investitia Renault in Romania a asigurat 18.000 de locuri de munca directe si 130.000 de locuri de munca indirecte.

 

Mai mult, platforma de la Mioveni a devenit cel mai mare centru de productie din grupul Renault. Renault a investit in Romania 1,5 miliarde de euro. Uzina Dacia de la Mioveni a fost complet restructurata si modernizata, capacitatile de productie a vehiculelor, motoarelor si cutiilor de viteze au fost extinse iar intreaga activitate a fost reorganizata in conformitate cu normele Renault. Leagan industrial al programului X90, Romania ocupa in prezent un rol esential in cadrul strategiei internationale a grupului Renault. Importanta acordata tarii noastre este ilustrata de decizia Renault de a dezvolta in Romania o filiera completa in domeniul industriei auto, de la design si inginerie, pana la productie si comercializare. Astfel, platforma de la Mioveni a devenit cel mai important centru de productie din cadrul grupului Renault, aici fiind concentrate o uzina vehicule, cu o capacitate de 350 000 unitati/an, o uzina mecanica specializata in productia de motoare, cutii de viteze si transmisii, si cel mai mare centru logistic din cadrul grupului Renault.

 

 

Tot in Romania a fost instalat, in anul 2006, cel mai important centru de inginerie al grupului Renault din afara Frantei - Renault Technologie Roumanie. Acestuia ii este asociat un centru de design (singurul deschis de un constructor auto in Europa Centrala si de Est) si un centru de testare ale carui lucrari de constructie se afla in derulare in perimetrul orasului Titu si care va deveni operational in anul 2010.

 

Demarat in anul 2004 cu un singur model de automobil, o berlina tricorp cu doua versiuni de motorizare pe benzina, programul X90 a cunoscut o dezvoltare spectaculoasa, concretizata prin crearea unei veritabile game, de cinci modele diferite, disponibile in 30 de variante. in cinci ani, vehiculele platformei X90 (platforma Logan) au ajuns sa fie vandute pe 70 de piete ale lumii, din care in 60, sub marca Dacia. Pana la sfarsitul lunii mai 2009, au fost vandute peste 1 450 000 de vehicule Logan si Sandero, din care peste 950 000 sub marca Dacia.

 

Pentru a sustine fabricatia in uzinele din afara Romaniei, centrul logistic ILN (International Logistics Network) de la Mioveni a expediat in ultimii ani peste 2.610.000 m3 de colectii de piese si componente - echivalentul a 760 000 de vehicule. In Romania, unde dispune de cea mai extinsa retea de dealeri, cu 99 puncte de vanzare, Dacia este liderul detasat al pietei.

 

Capacitatea uzinei de la Mioveni a fost triplata in ultimii zece ani, ajungand in iunie 2009 la 1 340 vehicule/zi. Practic, in fiecare minut, de pe liniile de montaj ale uzinei iese un vehicul. Uzina Mecanica Dacia, care produce o gama de trei motoare si doua cutii de viteze, este in prezent al doilea centru de productie mecanica al grupului Renault, o mare parte din productie fiind destinata exportului. Platforma ILN (International Logistics Network) inaugurata la Mioveni in anul 2005 este cel mai mare centru de acest gen din cadrul grupului Renault.

 

Dinamica Dacia si a proiectului X90 a determinat dezvoltarea puternica a retelei de furnizori auto din Romania, o parte dintre acestia instalandu-si capacitati de productie in perimetrul platformei industriale de la Mioveni sau in regiunea Pitesti. Creat in iunie 2006, Renault Technologie Roumanie (RTR) este deja al doilea centru de inginerie al grupului Renault si cel mai mare din afara Frantei. Luand decizia de a instala in Romania un centru de o asemenea complexitate, Renault dovedeste increderea in potentialul si in inteligenta tinerilor romani. La RTR vor lucra, in final, aproape 3 000 de ingineri si specialisti. in 2010, RTR va dispune si de un centru de testare la Titu, in judetul Dambovita, unde vor lucra peste 500 de persoane. Acesta va fi cel mai important centru de testare al grupului Renault din afara Frantei.

 

Din iulie 2008, RTR are in responsabilitate viata serie a gamei X90 la nivel mondial - toate versiunile derivate produse in cele 9 uzine din lume. in plus, centrul de inginerie dezvolta o parte din ce in ce mai importanta a noilor modele din gama Dacia. In completarea centrului de inginerie din Romania, grupul Renault a inaugurat, in anul 2007, la Bucuresti, Renault Design Central Europe - primul si singurul centru de design auto din Europa Centrala si de Est. Primul rezultat al creativitatii echipei de designeri din Bucuresti este conceptul Duster, prezentat in martie 2009 la Salonul Auto de la Geneva.

 

Robert Gherghe


 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3196 :: 22.2MB