No SSO cookie

Dacia: 3 zile si apoi tragem pe dreapta pana-n 2009?

voteaza
(0/ 0)
Dacia: 3 zile si apoi tragem pe dreapta pana-n 2009?
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Muncitorii Uzinei Dacia se intorc azi, la serviciu, probabil pentru numai 3 zile

 
 
Muncitorii Uzinei Dacia se intorc azi, la serviciu, probabil pentru numai 3 zile, dupa aproximativ trei saptamani de somaj tehnic. Tot in cursul zilei de azi, urmeaza sa se decida si soarta a aproximativ 600 de persoane, angajate pe perioada determinata, ale caror contracte expira la 31 decembrie.
"Luni (8 decembrie, n.r.) vor lucra toate schimburile. In cursul zilei vom avea o intalnire cu administratia, unde se va hotari programul sfarsitului si inceputului de an. Se va lucra, cert, cel putin trei zile, timp in care angajatii vor primi cadouri, tichetele si primele de sarbatori. Prima va fi de 460 lei net, adica 30% din salariul mediu brut. Tot luni vom fi informati ce se va intampla cu cei care au contracte de munca determinate. Anul 2008 se poate spune ca a fost unul cu profit pentru Uzina, dar in 2009 va fi foarte greu. Totul se ia de la zero. Exista posibilitatea ca platile de somaj tehnic sa se diminueze in 2009. Dupa cum stiti, oamenii sunt acum platiti cu 85% din salariu plus bonurile de masa " a declarat viceliderul SAD, Ion Iordache.

Dacia si-a intrerupt productia in perioada 20 noiembrie - 7 decembrie 2008, ca urmare a degradarii situatiei pe pietele auto, atat la export cat mai ales pe principala sa piata, Romania, si pentru a nu-si creste stocurile. In aceasta perioada, doar activitatea Sectiei CKD a continuat normal.

Din Cotidianul, aflam ca vanzarile Dacia in Romania au scazut cu 52,3% in noiembrie, de la 9.850 de unitati la 4.698 de masini, declin record pentru constructorul roman de automobile.

Dupa primele unsprezece luni, livrarile au coborat cu 13,5% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, de la 93.762 masini la 81.097 autovehicule, potrivit datelor producatorului, dupa ce in primele trimestre ale anului raporta cresteri de doua cifre ale vanzarilor.

"Se cunoaste data la care va fi intrerupta din nou activitatea, insa nu se stie cand va reincepe productia in luna ianuarie", au declarat surse din fabrica, pentru MEDIAFAX. Activitatea uzinei a fost sistata pe 20 noiembrie. Anterior, uzina de la Mioveni nu a produs in perioadele 30-31 octombrie si 13-14 noiembrie, intreruperi determinate si ele de situatia dificila cu care se confrunta piata auto.

In cele 17 zile de somaj tehnic, in care s-au aflat aproximativ 11.000 de angajati dintr-un total de 14.000 de oameni, au fost nevoiti sa stea acasa si salariatii societatilor furnizoare de componente catre Uzina de automobile din Mioveni. Este vorba de societatile Leoni Mioveni, Leoni Pitesti, Johnson Control, Euro APS, Cortubi, Metal Impex, Maxiro, Piroux SRL, Matrice Dacia, Presate Dacia, Eurest SRL si A.S.I. (furnizor punti), anunta NewsIn.

Situatia a aproximativ 600 de angajati de la Uzina Dacia va fi clarificata tot in cursul acestei zile. Acestia lucreaza pe baza unor contracte de munca pe perioada determinata cu data de expirare in 31 decembrie 2008, astfel exista posibilitatea ca cei 600 de muncitori, din totalul de 2.800 de angajati temporar, sa ramana fara un loc de munca.

Un anunt pe aceasta tema ar urma sa fie facut azi de reprezentantii administratiei franceze a Dacia. Marin Anghel, vicelider al Sindicatului Automobile Dacia (SAD), stie despre aceste zvonuri: "Ne omoara zvonistica asta. Stiu ca asa se vorbeste prin uzina, dar, in acest moment, nu stim nici noi cu exactitate detalii despre ciclul de productie. E adevarat, vom avea maine (azi - n.r.) o intalnire, la ora 14, cu reprezentantii administratiei, in cadrul comisiei paritare administratie-sindicate. Cu certitudine, dupa ora 15, vom sti ce vom face in lunile decembrie 2008 si ianuarie 2009", a declarat Marin Anghel, pentru Gardianul.

Viceliderul SAD s-a declarat destul de sceptic in privinta masurii luate de Guvernul Tariceanu cu privire la triplarea taxei impuse masinilor rulate din import, concomitent cu anularea taxei pentru cele noi: "Masura asta ne ajuta, partial, dar nu cine stie ce. Noua ne-au scazut vanzarile pe fondul crizei mondiale, deci niste masuri eficiente de relansare pot fi doar unele macroeconomice, de ansamblu. Oamenii trebuie ajutati prin masuri adecvate sa-si poata lua masini noi", a mai spus Anghel.

Tot in privinta disponibilizarilor, purtatorul de cuvant de la Dacia, Silviu Sepciu, declara in cursul saptamanii trecute, "se va lua o decizie (luni, n.r.) daca aceste contracte pe perioada determinata se vor prelungi sau nu. Pentru cei ale caror contracte expira pe 31 decembrie se va lua o decizie in functie de evolutia pietei auto", informeaza NewsIn.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2093 :: 18.68MB