No SSO cookie

Cum trebuie sa intervina Politia in cazul unui accident rutier!

voteaza
(0/ 0)
Cum trebuie sa intervina Politia in cazul unui accident rutier!
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Manualul politiei pentru interventia in cazul unui accident rutier pare sa fie o necunoscuta pentru Politia Romana.

 
 

Cand politia ajunge la locul unui accident rutier ia o serie de masuri menite sa creeze un spatiu de siguranta pentru ca cei implicati sa poata primi ajutor medical si pentru a investiga cauzele incidentului, toate acestea se intampla in timp ce se asigura ca traficul rutier se poate desfasura in continuare.

Cel putin asa reactioneaza fortele de politie din statele civilizate. Iata ce pasi trebuie facuti de organele de ordine pentru investiga corect si in conditii de siguranta un accident rutier!

 

Pasul 1

Primul echipaj sosit la locul accidentului are obligatia de a opri la cativa metri in spatele scenei (10-20 metri) si trebuie neaparat sa traga frana de mana, chiar daca vehiculului nu se afla in panta, pentru a preveni o catastrofa in cazul in care masina politiei este lovita din spate.


Pasul 2

Se monteaza conurile de trafic si semnele de avertizare pentru ca cei care circula prin zona sa poata fi atentionati din timp ca trec pe langa un accident, pentru a preveni o noua coliziune.


Pasul 3

 

La venirea celorlalte organe de interventie chemate la un accident rutier, echipajul de politie trebuie sa traga masina si mai departe de scena accidentului si sa o aseze la un unghi de 45 de grade, pozitie cunoscuta drept unu de apare, de protejare a spatiului in care s-a produs accidentul si se intervine pentru salvarea celor implicati. Este greu de imaginat ca aceasta masura se aplica in Romania, dar se pare ca este o procedura standard pentru echipajele de politie din alte state.

 

Pasul 4


Daca accidentul s-a produs pe o autostrada, zona incercuita cu conurile de trafic trebuie sa fie extinsa la circa 150 de metri, pentru a preveni orice pericol asupra fortelor de interventie. Pentru accidentele din oras sau petrecute pe alte drumuri mai putin aglomerare zona de restrictie si intinderea semnelor de atentionare se desfasoara pe un perimetru mai mic.

 

Pasul 5

 

Ambulantele vor fi oprite pe sensul de drum in care a avut loc accidentul, dar dupa locul in care s-a produs acesta, in drirectia de mers. In mod obligatoriu, ambulantele trebuie sa stea in zona de siguranta. Orice alt vehicul chemat sa intervina trebuie sa stationeze in aria de siguranta, dar pe partea opusa a drumului, vizavi de ambulanta, si fara sa incurce traficul care se desfasoara pe partea cealalta a drumului.

 

Pasul 6

Dupa interventia salvarii, zona accidentului va fi analizata de politie pana la obtinirea dovezilor necesare tragerii unor concluzii.


Acestea sunt regulile, pasii, dupa care se ghideaza politia in cazul unui accident rutier. Este modul de operare si de interventie specific statelor occidentale si care cu greu se poate regasi si in modul de operare al Politiei Romane.

Delimitarea zonei accidentului, izolarea si securizarea ei, este ideea principala care insoteste interventia in cazul unui accident, lucru care de multe ori in Romania pare sa fie dat uitarii de fortele de ordine, avertizarea celorlalti participanti la trafic asupra producerii unui accident rutier revenind parca o indatorire a soferilor si nu a organelor de ordine.

Concluzia ar fi ca
semnele de avertizare, necesare in cazul producerii unui accident rutier, lipsesc cu desavarsire de la locurile de accidente din tara noastra si din dotarea echipajelor de politie.

Robert Gherghe

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2538 :: 22.2MB