No SSO cookie

Cum sa reduci consumul iarna!

voteaza
(0/ 0)
Cum sa reduci consumul iarna!
Noutati-auto · · 19 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Va prezentam cateva sfaturi utile care va vor ajuta sa reduceti consumul masinii pe timp de iarna.

 
 

Cum sa reduci consumul de combustibil in timpul iernii, este o intrebare care framanta majoritatea soferilor preocupati de costurile, in general mai ridicate, pentru o masina in anotimpul rece.

In primul rand, trebuie sa ne asiguram ca ne-am pregatit corespunzator masina pentru sezonul de iarna. Dupa ce am pus la punct toate elementele cheie care fac ca automobilul sa functioneze la parametrii optimi in sezonul rece, putem adopta cateva sfaturi utile pentru a reduce consumul de combustibil, mult mai mare cand temperaturile trec de 0 grade celsius.

Iarna, cand temperaturile scad sub 0 grade celsius, motorul este suprasolicitat pentru a putea functiona la parametrii normali, motiv pentru care este absolut necesara o pregatire atenta a autovehiculului.

Sfaturi pentru reducerea consmului pe timp de iarna!

 

  • Un prim sfat care ajuta foarte mult reducerea consmului pe timp de iarna implica folosirea unui dispozitiv electric de incalzire a motorului. Desi nu este deloc popular in Romania, incalzitorul electric al motorului este folosit cu succes in zonele reci ale lumii si nu este deloc costisitor. Denumit “block heater”, dispozitul ajuta la incalzirea motorului, fara a-l porni. Se recomanda utilizarea lui cu 2 ore inainte sa plecati cu masina. Folosirea acestui sfat va va ajuta sa reduceti consumul pe timp de iarna cu 10 procente.
     

  • Este foarte important ca soferii sa cunoasca bine motivele pentru care consumul creste. Astfel, cand porniti motorul nu trebuie sa ambalati motorul, sa-i dati acele “sprituri” care erau necesare pe Daciile vechi. Nu trebuie sa turati motorul mai mult de 30 de secunde. Cel mai indicat mod de a proteja nivelul consmului este sa porniti in mod normal motorul si sa plecati la drum.

  • Un sfat foarte important se leaga de folosirea pneurilor de iarna, perfecte pentru soselele acoperite cu zapada. Insa, presiunea pneurilor trebuie verificata constant si trebuie mentinuta la parametrii ideali. Nivelul consumului nu va creste daca presiunea din pneuri este normala si daca aveti anvelope de iarna atunci cand ninge.

  • Reduceti cat puteti de mult greutatea automobilului. Numarul de persoane din masina ar trebuie sa fie cat mai mic posibil. De asemenea, alte obiecte care cresc greutatea automobilului ar trebui indepartate, lasate acasa, pentru a beneficia de un consum cat mai mic.

  • Stabilirea unui traseu cat mai bun. Desi este o chestiune care nu tine exclusiv de sofer, adoptarea unui traseu neaglomerat, in care traficul rutier se desfasoara normal, va poate salva de costuri suplimentare pentru carburant.
     

  • Adoptarea unui stil de pilotaj defensiv, curat. Masina trebuie condusa fara a fi bruscata, motorul trebuie protejat prin stilul de pilotaj, fara folosirea acceleratiilor bruste sau franelor agresive. In general, se recomanda utilizarea cat mai mult a franei de motor. Pentru a reduce consumul pe timp de iarna, este necesara o utilizarea precisa a tehnicilor de pilotaj care scad consmul in orice conditii. Dupa pornirea automobilului, se va incerca ajungerea rapida in treapta a treia a cutiei de viteza, iar schimbul vitezelor se va face undeva la 2.000 rpm pentru diesel-uri si la maxim 2.400 rpm pentru masinile pe benzina. Incercati sa ajungeti cat mai rapid la 50 km/h, in treapta a 5-a  pentru o cutie de viteze cu 6 trepte si in treapta a 4-a pentru o cutie de viteze cu 5 trepte. Dupa 50 km/h accelerati lent, fara sa bruscati vehiculul si franati din timp, folosind si frana de motor. Nu puneti frane bruste decat daca este necesar, dar nu faceti un obicei din stilul acesta de condus, intrucat consmul creste semnificativ in conditiile acestea.

    Respectarea sfaturilor specialistilor care ne spun cum sa reducem consumul pe timp de iarna poate duce la o economie de 20% la consumul de combustibil.

    Robert Gherghe
    robert.gherghe@informmedia.ro

     

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (19)

scris de Anonim

Pentru cine nu stie... o masina consuma mai mult daca merge intro viteza superioara si la turatii mai mici. de exemplu... eu merg cu a 5-a la 3.000 de ture si consum 8%, sau pot sa merg cu a 4-a la 5.000 de ture si sa consum 5-6%.(am dat doar un exemplu.) mergeti intai cu masini scumpe cu computer de bord si apoi sa ma contraziceti.

scris de Anonim

pentru cei care nu stiu sa citeasca: Articolul spune: "Incercati sa ajungeti cat mai rapid la 50 km/h, in treapta a 5-a pentru o cutie de viteze cu 6 trepte si in treapta a 4-a pentru o cutioe de viteze cu 5 trepte". nu se zice nicaieri ca tre sa fii in viteza 5 la 50 km/h. Este o enumerare de asta se pun virgule in text. Ideea e ca tre sa ajungi cat mai repede la 50 km/h si in treapta de viteza cat mai inalta.

scris de Anonim

Asa se intampla cand toti tembelii se dau mari specialisti. Asa "specialisti",asa sfaturi......

scris de Anonim

ce articol de cocos...in afara de primul sfat restul sunt penibile.....auzi, sfat de reducerea consumului iarna.....sa nu mergi pe un drum aglomerat

scris de Anonim

cu ce masina merge tipu' asta iarna (sau vara)cu 50 km/h in vieza a cincea?! sfaturi de ...!

scris de Anonim

incearca tu sa ajungi la 50 km/h in treapta a 5 a in Bucuresti unde mergi la bara si faci 2 ore pana acasa ca nu au curatat drumul

scris de Anonim

schimba tu la un diesel cu turbo tot timpul la 2000 ture sa vedem ce zice turbina.

scris de Anonim

astia nu stiu ce sa mai scrie sau nu citesc ce scriu :)))

scris de Anonim

Pt danel.poti sa pleci si dupa loc cu a 5-a.

scris de Anonim

Varza. Prietene sa tii tu masina la 50kmh cu a5a. Frate, sunteti dusi cu pluta rau de tot. Cine a scris articolul ori n-are permis ori habar n-are sa conduca. Cu 50 in tr a5a ai 1100-1200 rpm la un diesel. O fi oare normal asa? :))

scris de Anonim

cit despre viteza de 50 km la ora este foarte adevarat ! dar in trapta a 4 -ra nu a 5-a!si da sa fie masina mult mai usoara ,adica nevasta in loc de chilot sasi ia tanga !

scris de Anonim

Un articol demn de toata mila...nici macar corect romaneste nu stie sa scrie tanarul...cat despre calitate nici nu poate fi vorba. Cred ca ma dezbonez de la site-ul asta.

scris de Anonim

asta cu 50km/h in treapta a 5-a e cea mai tare!!! daca ar explica cum reuseste sa mai si mearga e tare rau!!!

scris de Anonim

da...

scris de Anonim

Legat de "Nu trebuie sa turati motorul mai mult de 30 de secunde" .... eu am un suzuki samurai motor pe benzina..... cand pornesc dimineata se tureaza undeva la 3000 rot/min timp de vreo 2 minute(soc automat). Oare au gresit cei de la suzuki ?!

scris de Anonim

exact, nimic concret si de retinut !

scris de Anonim

vraja marii... sa reduci numarul de persoane: o las pe soacra'mea acasa! meretzi d'aci!

scris de Anonim

numai prostii .. nimic concret !

scris de Anonim

eu as fi zis la reducerea greutatii: curatata masina de zapada ianinte sa pelcati la drum. astfel nu ve-ti cara toata acea greutate degeaba

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1407 :: 17.8MB