No SSO cookie

Crestere semnificativa pentru piata de automobile, în 2002

voteaza
(0/ 0)
Crestere semnificativa pentru piata de automobile, în 2002
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Vinzarile pe piata de automobile au crescut cu 22,4% in 2002, atingind o cota de 112.000 unitati. Desi cresterea este semnificativa, dimensiunea pietei romanesti de automobile este inca destul de mica raportat la populatie, comenteaza reprezentantii Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), care au prezentat piata auto a anului 2002 in date statistice. Astfel, potrivit APIA, in 2002, vinzarea unui autovehicul nou a fost raportata la un grup de 190 de locuitori.

 
 
[poza1s] Evolutiile vinzarilor au fost extrem de diferite pentru diversele categorii de vehicule de pe piata, si chiar intre marci. Vinzarile de autovehicule noi din productia locala au crescut per total cu aproape 12%, pina la o valoare de 67.565 bucati. La autoturismele din productia locala, desi vinzarile au crescut cu aproape 13%, ponderea in totalul pietei a scazut de la 67%, in 2001, la 61%, in 2002, arata Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile.
Evolutiile au fost diferite intre producatorii romani, cresterea datorindu-se in cea mai mare parte marcii Daewoo, in timp ce la Dacia vinzarile de autoturisme au stagnat, iar cele de utilitare au avut doar o crestere moderata in 2002. In perspectiva noului an, APIA mentioneaza ca la Daewoo au avut un efect puternic masivele reduceri de preturi, in timp ce la Dacia clientii asteapta cu nerabdare innoirea gamei.
[poza2d] Liderul pietii ramine detasat Dacia care, cu peste 52.000 bucati, acopera 47% din piata nationala de autovehicule (autoturisme si comerciale cumulat).
Vinzarile de autovehicule noi din import au insumat peste 44.000 de bucati, in crestere cu 43% fata de anul 2001. Cresterea este mai mica decit cea inregistrata in 2001, cind a fost de 53%, arata APIA, comentind ca cifrele in valoare absoluta ramin mici: numarul autovehiculelor noi din import este extrem de redus la o populatie de peste 22 de milioane de potentiali cumparatori.
Clasificarea pietei autoturismelor din import nu s-a schimbat fata de anul trecut, cel putin in ce priveste primii clasati. Liderul pietei de import pentru autovehicule noi ramine Renault, care continua sa prezinte o oferta deosebita in ceea ce priveste raportul calitate/pret. Locul doi este pastrat de Skoda, in timp ce VW a ramas pe locul trei.
[poza3s] Motorizarea Diesel continua, in 2002, trendul de crestere a popularitatii inregistrat in ultimii ani. Cresterea vinzarilor de autoturisme Diesel a fost de 62%, deci peste cresterea medie a vinzarilor de autoturisme din import (avind in vedere ca principalii doi producatori nationali nu produc modele pe motorina). Autoturismele din import cu motor Diesel au reprezentat practic jumatate (48,5%) din piata autoturismelor din import, fata de 43%, in 2001, sau numai 26%, in 1999. Dieselele nu reprezinta insa decit 20% din piata totala a autoturismelor (desi in crestere de la numai 9,5%, in 2000), deoarece Dacia si Daewoo nu au asemenea motorizari in oferta, arata APIA.
Din punct de vedere al distributiei vinzarilor de autoturisme pe clase, piata totala este dominata de clasa C, datorita ponderii foarte mari a Daciei in vinzarile totale. Prima pozitie e ocupata de clasa C (liderul clasei Renault Megane), urmata indeaproape de clasa B (lider Renault Clio), pe a treia pozitie fiind clasa D (lider VW Passat).
[poza4d] In domeniul autovehiculelor comerciale, pe o piata in crestere, ponderea autovehiculelor din import este din ce in ce mai mare, ajungind, in 2002, la 44% din piata (peste 10.000 bucati dintr-o piata de 23.000). Practic, cota de vinzari acoperita de autovehiculele comerciale de productie romaneasca este sustinuta in cea mai mare majoritate de Dacia pick-up.
Pentru 2003, APIA prognozeaza un an favorabil pietii auto din Romania, pe fondul stabilitatii economice si a reducerii probabile a inflatiei.

 

Cuvinte cheie:
APIA |
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1553 :: 22.09MB