No SSO cookie

Coupe-urile BRZ/86/FR-S nu primesc noul motor Subaru

voteaza
(5/ 1)
Coupe-urile BRZ/86/FR-S nu primesc noul motor Subaru
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
5.0

Cele trei coupe-uri gemene Subaru BRZ, Toyota 86 si Scion FR-S nu pot fi echipate cu noul motor de pe Subaru Forester pentru ca... nu incape!

 
 

Inca de a primul exemplar iesit de pe poarta fabricii, anume Toyota 86/GT 86, sau daca preferati surorile Subaru BRZ si Scion FR-S, luati-le pe ele ca exemplu, deci inca de la aparitia acestor minunate coupe-uri cu tractiune spate, s-a pus intrebarea daca este posibila echiparea lor cu o motorizare mai potenta, eventual supraalimentata.

Ideea nu ar fi fost departe de o posibila realizare, avand in vedere indelungata experienta acumulata de Subaru in dezoltarea motoarelor boxer supraalimentate. Am pomenit de Subaru, pentru ca ei s-au ocupat de crearea motorului de 2.0 litri boxer care echipeaza tripleta in cauza, motorizare la care Toyota a adaugat sistemul sau unic de injectie si alimentare cu benzina.  

Seful departamentului de design al motorului, Nobuo Kyotoku, a fost pus in fata aceleiasi intrebari, mai mult i s-a dat si un indiciu: 2.0 l FA, considerat ca fiind unul dintre 10 cele mai bune motoare ale anului. Si raspunsul sau a venit, in stil japonez: "da" si "nu".

Da, pentru ca o versiune turbo a motorului realizat in intregime din aluminiu, FA, este deja in productie. Se gaseste sub capota noului crossver Forester si ofera 250 CP si un cuplu motor de 349,4 Nm.

Si nu, pentru ca acest motor pur si simplu nu incape in compartimentul destinat lui, de sub capota celor trei modele gemene.
Potrivit celor declarate de Kyotoku, spatiul din cele trei coupe-uri, care se stie ca au o garda la sol redusa, este impropriu si insuficient adaptarii motorului care pe Forester incape perfect. Problema ar fi cauzat de chiar marul discordiei: sistemul turbo, care este amplasat in partea de jos a motorului boxer.
Kyotoku a declarat: "dezvoltarea acestei inalte tehnologii, a unui motor care ofera o mare putere si este totodata foarte usor, a fost o mare provocare, avand in vedere ca timpul alocat acestui program a fost foarte scurt, in comparatie cu altele. Insa ideea proiectului este sa satisfaca clientii si suntem foarte fericiti de raspunsul acestora."

Ce se intampla insa cu clientii (nu putini la numar), care simt ca acest sasiu formidabil poate sustine si un motor care sa ofere mai mult de 200 CP si 204 Nm, cat are in prezent?

Kyotoku-san a sugerat ca acestia se pot momenta indrepta catre alte solutii pentru obtinerea de putere suplimentara, cum ar fi reducerea frictiunilor, imbunatatirea combustiei sau folosirea de accesorii electronice.
Asadar, daca vreti un boxer de 2.0 litri care sa va ofere 250 CP, ar trebui sa va luati noul Forester.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3520 :: 17.87MB