No SSO cookie

Conceptul Saab PhoeniX: Viitorul este deja prezent

voteaza
(0/ 0)
Conceptul Saab PhoeniX: Viitorul este deja prezent
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Design "aeromotional" inspirat de radacinile aeronautice ale Saab si elemente tehnice care vor forma urmatoarea generatie de autoturisme Saab

 
 
Rafinat, inovator si exceptional de eficient: conceptul Saab PhoeniX prezinta elemente de design si tehnologii care vor forma urmatoarea generatie de masini de la Saab.
Bazat pe o noua arhitectura care va fi adoptata de urmatorul model Saab 9-3, PhoeniX introduce designul "aeromotional": o evocare vizuala a principiilor de proiectare aerodinamica si a pasiunii pentru inovatie care a inspirat creatorii primului autoturism Saab, emblematicul Ursaab.



PhoeniX adopta forme de picatura de apa, de "metal lichid" si un habitaclu din sticla dramatic, inspirat de carlingile avioanelor cu reactie, care dau o noua expresie temelor de design "panoramic" si bloc de gheata transparent specifice Saab.
Forma curata, puternica permiterea unui coeficient de rezistenta a aerului extrem de redus, de numai 0,25 si exploreaza potentialul dirijarii curentilor de aer prin utilizarea unor elemente de aripa distinctive, montate lateral.
Portierele "fluture" asigura acces comod in habitaclul de 2+2 persoane in care simplitatea intalneste tehnologia. Da o senzatie minimalista, "dezgolita", incluzand o noua exprimare a organizarii in jurul soferului tipica pentru Saab, precum si debutul pe plan mondial a inovatorului sistem de divertisment, informare si comunicatii Saab, IQon. Conform traditiei Saab, conceptul are si un portbagaj surprinzator de flexibil.

"PhoeniX defineste un nou punct de referinta pentru viitorul proiectarii produselor Saab" - spune Jason Castriota, directorul executiv de proiectare al Saab Automobile. "El simbolizeaza renasterea spiritului inovator si pasiunii care au determinat Saab sa construiasca primul sau automobil. Acum ducem mai departe ADN-ul vizual prin ceea de numim design "aeromotional", adaugand emotie, putere si fluiditate. Aceasta estetica de proiectare va defini si diferentia viitoarele modele din portofoliul Saab." 
Sub caroseria unduioasa, Saab PhoeniX implementeaza un sistem de directie inovator, cu un ax spate actionat electric combinat cu un sofisticat motor turbo pe benzina de 1,6 litri si 200 CP. Rezultatul este o tractiune integrala hibrida inteligenta care creste placerea sofatului in timp de reduce consumul de combustibil. Consumul de combustibil si emisiile CO2 pe ciclul combinat sunt estimate a fi doar 5,0 l/100 km si 119 g/km.


Design aeromotional

Tema de proiectare "aeromotionala" a conceptului PhoeniX se inspira din radacinile aeronautice ale marcii Saab si preia elemente din Ursaab, prototipul proiectat de ingineri aeronautici care a nascut prima generatie de masini Saab.

Intreaga forma a conceptului PhoeniX pare modelata de vant. Invelisul exterior cu aspect lichid infasoara habitaclul in forma de lacrima care pare un bloc de gheata intunecat ce erupe din centrul caroseriei musculoase. Doua valuri proeminente parcurg capota pana la stalpii mascati ai parbrizului, de parca abia ar putea tine in frau structura puternica din interior.

In spate, luneta de culoare inchisa erupe din invelisul exterior al partii din spate. Forma ingustata evoca spatele in forma de picatura de apa a Ursaab, iar spatele "retezat" tip kamm aminteste de forma primului coupe Saab, Sonett.

Partea frontala joasa cuprinde o interpretare deformata a grilei din trei parti specifice Saab. O aripa centrala in culoarea caroseriei domina acum grila frontala si, in concordanta cu stilul minimalist al masinii, farurile LED sunt amplasate aproape invizibil la varfurile acestei aripi. Noua forma a grilei, respectiv a capotei sunt elemente de stil care vor fi incluse probabil in viitoarele masini de serie Saab.

Portierele "fluture" asigura accesul confortabil in cabina joasa. Nu exista manere de portiere sau oglinzi care sa intrerupa curgerea aerului, mici videocamere asezate pe niste brate subtiri asigura vederea spre spate.

Cu elementele de aripa montate pe acoperis, PhoeniX despica aerul in cel mai eficient mod cu putinta. Acestea dirijeaza curentii de aer de pe partile laterale ale masinii peste capota spate, reducand forta portanta pentru o mai buna stabilitate fara a creste rezistenta la aer. Acestea sunt extensii vizuale ale barelor de culoarea aluminiului din interiorul masinii, care fac partea din structura interioara DynaCage lasata la vedere.


Interior minimalist

Fidel traditiei scandinave, habitaclul de 2+2 persoana adopta un stil curat, minimalist. Conceptul DynaCage al interiorului ii da aspectul "dezgolit" al unei masini de curse, cu elemente metalice de culoarea aluminiului creand o retea de "bare" expuse, asemanatoare unei custi de protectie. Scaunele subtiri, in forma de scoica accentueaza acest efect.

Organizarea instrumentelor de bord in jurul soferului, o traditie Saab, primeste o exprimare proaspata. O unitate circulara aflata in fata soferului, avand forma camerei de postcombustie de la un motor cu reactie, prezinta datele in tandem cu afisajul pe parbriz.

Un modul separat, montat in unghi de 45 grade fata de sofer, constituie interfata sistemului avansat de informare, divertisment si comunicatii Saab, IQon. Pentru a fi cat mai ergonomic, ecranul tactil de 8 inch se afla la aceeasi distanta de degetele soferului ca si volanul.

Saab IQon este o platforma de comunicatii revolutionara, utilizand sistemul de operare Google Android. Bazata pe "inovatie deschisa" cu furnizori de servicii si dezvoltatori de aplicatii externi, aceasta integreaza o platforma computerizata care se conecteaza automat la internet atunci cand motorul este pornit. Ecranul tactil asigura acces la transmisii audio si de divertisment prin internet, la navigare online, la muzica stocata in sistem si descarcare de aplicatii in stil smartphone.

Iluminarea rosie a tuturor instrumentelor si iluminarea ambientala a habitaclului cu lumina rosie degajeaza caldura si emotie. Aceasta include podeaua, unde tuburi de LEDuri sunt vizibile prin perforatiile covorului negru. Toate acestea fac parte din noua strategie de proiectare "aeromotionala", cu efecte de "foc si gheata".

Capota spate cu forme voluptoase a conceptului PhoeniX ascunde un haion adanc. Acesta asigura acces la un spatiu de bagaje plat, inclusiv spatarul scaunelor spate care se pliaza plat, precum si sine de portbagaj pentru adaptarea la volumul bagajelor transportate.


Propulsie eficienta

Sub capota fata si spate cu forme generoase, PhoeniX prezinta strategia Saab de dimensionare optima a propulsiei. Sistemul de propulsie a PhoeniX combina un foarte eficient motor turbo de 1,6 litri cu tehnologia inovatoare a tractiunii spate electrice. 

Motorul pe benzina compact, 100% din aluminiu ofera 200 CP (147 kW) si este prevazut cu distributie variabila de faza si control al ridicarii valvelor, precum si functionalitate start/stop, pierderi parazitice minime si functie de oprire a alimentarii cu combustibil. Masina este prevazuta cu un rezervor din otel inoxidabil care este mai usor si mai ieftin decat modelul conventional din plastic. 

Motorul este sprijinit de inovatorul sistem eXWD dezvoltat de Saab. Acesta cuprinde o unitate de tractiune spate cu un motor/generator electric de 25 kW (34 CP) actionat de un mic pachet de baterii.  incarcarea bateriei este mentinuta prin franare regenerativa.

Aflat in dezvoltare pentru urmatoarea generatie de automobile Saab, acest sistem de propulsie hibrida ofera avantajele tractiunii integrale alaturi de reducerea consumului de combustibil. Utilizand o transmisie manuala cu sase trepte, consumul de combustibil si emisiile de CO2 estimate pentru ciclul combinat sunt de doar 5,0 l/100 km si 119 g/km.

Soferul poate alege dintre trei moduri de functionare a eXWD. Modul prestabilit Eco asigura optimizarea consumului de combustibil si emisiile de CO2 prin reducerea solicitarii motorului pe benzina la viteze reduse datorita asistarii electrice a propulsiei; modul Sport ofera asistare electrica maxima cu distributia cuplului motor pe axul spate pentru un mai bun control al caroseriei; iar modul Traction (tractiune) ofera aderenta optima la pornire si in conditii de drum alunecos.

Atat pe dinauntru, cat si pe dinafara, Saab PhoeniX prezinta noi directii de proiectare si tehnologii care vor face parte din viitoarele produse Saab.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2065 :: 22.2MB