„Chevrolet a oferit intotdeauna modele aspirationale care sunt accesibile pentru toate generatiile” a declarat Mark Reuss, presedintele General Motors pentru America de Nord. „Aceste doua prototipuri transpun aceasta viziune pentru o noua generatie de clienti. Suntem interesati de opiniile celor mai noi clienti, ascultam sfaturile lor si gasim noi metode de a-i implica.”
Conform datelor recensamantului din S.U.A., 80 de milioane de consumatori se apropie de varsta de 30 de ani. Acestia reprezinta 40% din numarul total al clientilor potentiali ai pietei auto, cu o putere de cumparare totala de 1 trilion de dolari (781 de miliarde de euro).
Anul trecut, reprezentantii Chevrolet au stat de vorba cu potentiali clienti tineri de pe intreg teritoriul S.U.A. Bazandu-se pe feedback-ul lor, prototipurile Chevrolet exploreaza designul si functionalitatea pe care noii clienti si le doresc de la un autovehicul.
Primul prototip Chevrolet denumit Code 130R este un coupe cu patru locuri cu un profil simplu si drept. Fiind vopsit in rosu metalizat, o culoare noua, si avand jante mate anodizate auriu, Code 130R are un design ce mosteneste inclinarea spre performanta a marcii si dispune de tractiune pe puntea spate. Avand o parte frontala agresiva, aripile evazate tipice pentru Chevrolet, un profil lateral drept si emblema Chevrolet cu steagurile incrucisate, Code 130R reflecta mostenirea in materie de performanta a marcii.
Proiectantii modelului Code 130R au planuit adaptarea motorului supraalimentat cu turbocompresor pentru functionarea in tandem cu tehnologia eAssist. Prin oprirea motorului atunci cand autovehiculul stationeaza, recuperarea energiei de franare si generarea lina a cuplului in timpul accelerarii, acest prototip duce electrificarea industriei auto la un nivel superior si imbina performanta unui motor supraalimentat cu economia de carburant.
Al doilea prototip Chevrolet, denumit Tru 140S, este un coupe sport cu patru locuri „exotic si accesibil”, cu tractiune pe puntea fata. Hatchback-ul cu trei usi a fost proiectat ca un autovehicul sport atractiv, dar accesibil ca pret. Prezentat in culoarea alb mat cu jante cromate Chevrolet, emblemele cu steagurile incrucisate, Tru 140S este bazat pe aceeasi platforma ca modelul Chevrolet Cruze si revolutionarul autovehicul electric cu autonomie extinsa Chevrolet Volt.
Prototipurile ofera caracteristici pe care clientii mai tineri le apreciaza, precum: functionalitatea unui model sedan sub forma unui coupe performant ce ofera loc pentru patru persoane, confort interior si conectivitate datorita spatiilor de depozitare inovatoare, WiFi, posibilitatii de conectare a smartphone-urilor prin intermediul sistemului Chevrolet MyLink si a afisajului pe parbriz, consum de 40 MPG datorita motorului 1.4L Turbo Ecotec ce dezvolta aproximativ 150 de cai putere.
Pretul posibil al modelului de serie se situeaza undeva in jurul valorii de 20.000 de dolari
„Clientii tineri ne spun ca doresc un autovehicul functional care sa aiba aspectul unui coupé. Designul caroseriei ambelor prototipuri s-a conformat acestei dorinte,” a declarat Frank Saucedo, directorul studioului Advanced Design al GM America de Nord, amplasat in Los Angeles, locul in care au fost concepute cele doua prototipuri.
Conectivitatea si personalizarea oferita de interiorul celor doua prototipuri raspund cerintelor noii generatii de clienti.
„Acest tip de client apreciaza conectivitatea. Permitandu-le sa fie conectati integrand dispozitivele personale prin MyLink si WiFi, interiorul autovehiculului se transforma in propriul lor punct de conectare,” a declarat Saucedo. „Interioarele exista deocamdata doar in format 2D. Acest lucru ne ofera flexibilitatea de a continua discutiile si de a incuraja dialogul pe masura ce continuam sa dezvoltam aceste prototipuri.”
Din Detroit, cele doua prototipuri Chevrolet vor fi transportate pentru a fi prezentate la saloanele auto importante, evenimente lifestyle cheie, intalniri cu clientii, precum si la alte expozitii, precum campusurile universitare. De asemenea, Chevrolet va aborda clientii utilizand instrumentele mediilor de socializare.
„Atragerea clientilor care apartin acestei generatii reprezinta o oportunitate extraordinara pentru o companie auto”, a declarat John McFarland, manager senior al Chevrolet Global Marketing, care conduce echipa care cerceteaza preferintele tinerilor. „Ne dorim sa dezvoltam relatii autentice si semnificative cu acest tip de clienti, pe baza dorintelor lor. Vrem sa aflam ceea ce au de spus, sa ii implicam in procesul de dezvoltare si sa le oferim ceea ce isi doresc – nu ceea ce credem noi ca isi doresc.”
Model: |
Chevrolet Code 130R Concept Coupé |
Caroserie / tren de rulare: |
coupé cu patru locuri, punte spate motoare |
Clasificare conform EPA: |
autovehicul compact |
|
1.4L Ecotec DOHC I-4 w supraalimentat cu turbocompresor/ eAssist |
Cilindree (cc): |
1364 |
Alezaj si cursa (mm): |
72,5 x 82,6 |
Material bloc cilindri: |
fonta |
Material chiulasa: |
aluminiu |
Dispozitiv de comanda a supapelor: |
arbori cu came in chiulasa, patru supape pe cilindru, sincronizare continuu variabila a supapelor |
Sistem de aprindere: |
bobina individuala pe bujie |
Sistem de alimentare cu carburant: |
injectie multipunct secventiala cu control electronic al clapetei de acceleratie |
Raport de compresie: |
9,5:1 |
Putere (cp / kW): |
150 / 110 |
Cuplu (Nm): |
200 |
Carburant recomandat: |
benzina obisnuita fara plumb |
Turatie maxima (rpm): |
6500 |
Controlul emisiilor: |
convertoare catalitice amplasate sub podea si aproape de motor; sistem de aprindere Quick-Sync 58x; rampa de carburant fara retur; senzor de oxigen cu incalzire rapida |
Consum de carburant in regim extra-urban (l/100km): |
5,9 |
|
Automata cu 6 trepte de viteza |
Manuala cu 6 trepte de viteza |
Disponibilitate: |
standard |
optional |
Jante/Pneuri
Jante: |
20 inch de culoare auriu mat |
Pneuri: |
P245/40R20 |
Dimensiuni
Exterior
Ampatament (mm): |
2775 |
Lungime totala (mm): |
4396 |
Latime totala (mm): |
1816 |
Inaltime totala (mm): |
1390 |
Ecartament (mm): |
fata: 1535 spate: 1569 |
Interior
Numar de locuri (fata / spate): |
2 / 2 |
Spatiu pentru cap (mm): |
fata: 780 spate: 841 |
Model: |
Chevrolet Tru 140S Concept Coupé |
Caroserie / tren de rulare: |
hatchback cu trei usi si patru locuri, punte fata motoare |
Clasificare conform EPA: |
autovehicul compact |
|
1.4L Ecotec DOHC I-4 w supraalimentat cu turbocompresor/ tehnologie start-stop |
Cilindree (cc): |
1364 |
Alezaj si cursa (mm): |
72,5 x 82,6 |
Material bloc cilindri: |
fonta |
Material chiulasa: |
aluminiu |
Dispozitiv de comanda a supapelor: |
arbori cu came in chiulasa, patru supape pe cilindru, sincronizare continuu variabila a supapelor |
Sistem de aprindere: |
bobina individuala pe bujie |
Sistem de alimentare cu carburant: |
injectie multipunct secventiala cu control electronic al clapetei de acceleratie |
Raport de compresie: |
9,5:1 |
Putere (cp / kW): |
150 / 110 |
Cuplu (Nm): |
200 |
Carburant recomandat: |
benzina obisnuita fara plumb |
Turatie maxima (rpm): |
6500 |
Controlul emisiilor: |
convertoare catalitice amplasate sub podea si aproape de motor; sistem de aprindere Quick-Sync 58x; rampa de carburant fara retur; senzor de oxigen cu incalzire rapida |
Consum de carburant in regim extra-urban (l/100km): |
5,9 |
|
Automata cu 6 trepte de viteza |
Manuala cu 6 trepte de viteza |
Disponibilitate: |
standard |
optional |
Jante/Pneuri
Jante: |
Chevrolet de inalta performanta, cromate, cu dimensiunea de 21 inch |
Pneuri: |
P245/35R21 |
Dimensiuni
Exterior
Ampatament (mm): |
2743 |
Lungime totala (mm): |
4507 |
Latime totala (mm): |
1878 |
Inaltime totala (mm): |
1360 |
Ecartament (mm): |
fata: 1632 spate: 1632 |
Interior
Numar de locuri (fata / spate): |
2 / 2 |
Spatiu pentru cap (mm): |
fata: 959 spate: 802 |
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!