No SSO cookie

Comisia Europeana cere Romaniei modificarea taxei auto

voteaza
(0/ 0)
Comisia Europeana cere Romaniei modificarea taxei auto
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Taxa auto este din luata in vizor de Comisia Europeana, care o considera o lege protectionista.

 
 

Comisia Europeana (CE) a solicitat Romaniei informatii in legatura cu legislatia privind aplicarea taxei de poluare pentru autoturisme, suspectand ca actuala legislatie romaneasca are efecte protectioniste asupra industriei auto nationale, consemneaza NEWSIN. Comisia considera ca prevederile legislatiei romanesti, conform carora taxa pe poluare se suspenda pentru anumite autovehicule, insa creste pentru anumite masini second-hand provenite din alte state membre, ar putea duce la discriminarea acestor masini de ocazie, protejand industria romaneasca a autovehiculelor noi.

Aceasta solicitare a fost transmisa sub forma unei 'scrisori de somare', prima etapa a procedurii de incalcare a dreptului comunitar prevazuta la articolul 226 din Tratatul CE. Comisia precizeaza ca, daca nu primeste un raspuns satisfacator in termen de doua luni, poate trece la a doua etapa a procedurii (emiterea unui aviz motivat) si, in final, poate prezenta cazul in fata Curtii de Justitie.

Legislatia romaneasca in vigoare din februarie 2009 prevede ca autovehiculele cu Euro 4 si cu o capacitate cilindrica de cel mult 2.000 cmc sunt scutite de plata taxei pe poluare in Romania daca se inmatriculeaza pentru prima data in orice stat din Uniunea Europeana in perioada 15 decembrie 2008 - 15 decembrie 2009. In schimb, legislatia romaneasca prevede dublarea nivelului taxelor aplicabile altor autovehicule care fac obiectul acestei taxe, subliniaza CE. Comisia mentioneaza ca a primit un numar foarte mare de plangeri in urma acestor modificari din legislatia romaneasca. Bruxelles-ul precizeaza ca sprijina masurile politice care urmaresc promovarea masinilor mai putin poluante, insa subliniaza ca trebuie sa se asigure ca aceste masuri sunt compatibile cu dreptul comunitar.

"Din acest punct de vedere, modul in care este formulata legislatia romaneasca pare a avea un efect protectionist la nivelul industriei nationale a autovehiculelor noi", se arata in comunicatul Comisiei Europene.

Comisia subliniaza ca, in conformitate cu jurisprudenta constanta a Curtii de Justitie Europene, statele membre pot prevedea taxarea diferentiata a unor produse similare, cu conditia ca aceasta sa se bazeze pe criterii obiective si sa nu aiba ca efect protejarea productiei nationale. In opinia Comisiei, criteriul primei inmatriculari  nu este o cerinta pe deplin obiectiva, deoarece nu tine seama de calitatea intrinseca a masinilor in anumite cazuri, acesta ar putea duce la discriminarea masinilor de ocazie provenite din alte state membre.

'In urma aplicarii cerintei de prima inmatriculare, toate masinile noi inmatriculate in perioada stabilita de legislatia romaneasca, care intra direct pe piata masinilor de ocazie din aceasta tara, circula fara sa fie supuse acestei taxe. Pe de alta parte, masinile de o calitate asemanatoare, care urmeaza sa fie inregistrate in Romania in aceeasi perioada, dar nu pentru prima data, si care intra in concurenta directa cu produsele nationale, vor fi supuse unei taxe substantiale', constata CE.

Taxa de poluare auto ce a inlocuit de la 1 iulie 2008 vechea taxa de prima inmatriculare a suferit anul trecut mai multe modificari, ajungand sa aiba, pentru o scurta perioada, in decembrie, o valoare tripla. Din 19 februarie 2009, actualul guvern a redus taxa de poluare auto cu o treime.

 

Robert Gherghe


 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2468 :: 22.2MB