Intrebati orice pasionat de masini clasice si de istoria automobilului in general si veti afla o parte destul de importanta din povestea legendarului Ford GT40, insa doar prea putini dintre acestia vor cunoaste detalii despre versiunea roadster, ba chiar si ca aceasta versiune exista.
Ei bine, modelul ce va fi licitat la 21 mai are seria de sasiu GT/111, a zecea masina construita dupa GT40-ul original (sasiu nr. GT/101) si unul dintre cele 12 prototipuri construte in total.
Dintre cele 12, sapte au fost coupe-uri si cinci roadster. GT/111 este unul dintre cele patru roadster-e ce au “supravietuit” testelor si unul dintre cele trei ce chiar au fost pilotate de membrii echipei Ford Works.
Sub capota masina are un V8 de 4,4 litri cu patru carburatoare Weber dublu-corp, ce livreaza 444 CP, motorul fiind cuplat la o transmisie ZF transaxle cu cinci rapoarte. Suspensia este independenta pe toate rotile, franele sunt hidraulice, iar ampatamentul este de 2,4 metri.
Acest roadster este chiar deosebit si are pedigree in cursele de masini, fiind condus de Sir John Whitmore la LeMans 1965 si de acelasi Sir Whitmore alaturi de Bob Bondurant la Targa Florio 1965.
Masina a fost complet restaurata deceniul trecut, fiind pilotata la cateva evenimente istorice din Europa, intre 2007 si 2010.
Pretul estimat de la care va porni licitatia se incadreaza intre 3,5 si 4,3 milioane de dolari, autenticitatea masinii fiind confirmata de expertul in GT40, Ronnie Spain.
Asa cum spuneam, Ford GT40 Works Prototype Roadster 1965 GT/111 va participa la Concorso d’Eleganza Villa d’Este, organizata anual de RM Auctions, unde va fi licitat intr-o companie selecta, din care nu vor lipsi un Talbot-Lago T150-C SS Teardrop Coupe Figoni et Falaschi din 1938, un Ferrari 250 MM Berlinetta din 1953 si un Ferrari 500 TRC Spider din 1957.
Cristian Iovitu
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!