Citroen C1 facelift este disponibil si in Romania incepand cu luna iunie 2009. C1 facelift este propus cu 2 niveluri de echipare: X si SX, cu preturi incepand de la 8.190 euro (pret cu TVA pentru versiunea in 3 usi, nivel de echipare X , motorizare 1,0i 68 CP). Agil, plin de dinamism si inovator, C1 s-a impus inca de la lansare ca un vehicul usor de manevrat si care poate deveni indispensabil, reusind sa seduca din 2005 peste 310.000 de clienti din toata lumea.
Pastrandu-si atuurile care au contribuit la succesul sau - silueta compacta si atragatoare, tinuta de drum buna, siguranta fara compromis si nivelul ridicat de calitate, C1 a beneficiat de un facelift al partii frontale care devine astfel si mai expresiva. In paralel, C1 se remarca si prin consumul de carburant si emisiile reduse de CO2: 4,5 l /100 km in ciclu mixt si 106 g CO2 / km pentru versiunea echipata cu motorul pe benzina 1.0i 68 CP dotat cu o cutie de viteze manuala in 5 trepte.
O noua bara de protectie, cu contururi mai rotunjite, mai proeminenta ii confera noului C1 un caracter mai sprinten si mai puternic prin dimensiunea sa. In plus, un contur cromat al grilei radiatorului, disponibil pe al doilea nivel de echipare in sus subliniaza rotunjumile barei de protectie si inscrie modelul C1 intr-un registru energic si modern. Aceste trasaturi mai dinamice ale noului C1 sunt intarite si de design-ul jantelor. Cele doua versiuni, in 3 si in 5 usi, pastreaza aceeasi tusa de originalitate adusa de transparenta partii din spate. Luneta, de mari dimensiuni, se substituie in intregime hayonului. Ea este incadrata de 2 stopuri in culori cristal si antracit si se imbina armonios cu bara de protectie spate. In functie de tara, doua noi culori de caroserie vin in completarea gamei coloristice : gri-ul Mica si albastru Electra. Si la interior, Citroën a operat cateva schimbari, in principal in ceea ce priveste gama de tapiterii si finisaje. Dispay-ul aflat sub consola centrala adopta o noua grafica, informatiile devenind mai lizibile si aspectul general mai modern.
Suspensiile confera o tinuta buna de drum si contribuie eficace la siguranta activa. Prestatiile in domeniul sigurantei ale noului C1 sunt de cel mai inalt nivel : frane cu discuri ventilate in fata, ABS, REF, CSC (Controlul Stabilitatii in Curbe) si airbaguri sofer si pasager, in standard, inca de la primul nivel de echipare. Datorita motorizarilor diponibile, C1 se adapteaza excelent traficului aglomerat din orase. Acestea ii confera performantele necesare unei utilizarii multiple. In plus, datorita dimensiunilor si masei reduse ale berlinei, aceste motoare prezinta si un nivel de consum scazut. Pentru a raspunde asteptarilor clientilor sau, C1 propune o versiune de motorizare pe benzina si una diesel, asociate unei cutii de viteze manuale in 5 trepte.
- motorul diesel HDi 55 CP dezvolta o putere de 40 kW la 4000 rot/min si un cuplu de 130 Nm la 1750 rot/min. Acest motor se caracterizeaza prin consumul scazut, de 4,1 l/100 km in ciclu mixt si emisiile de 109 g de CO2 pe km.
- motorul pe benzina 1.0i 68 CP dezvolta 50 kW la 6 000 rot/mn si ofera un cuplu de 93 Nm la 3 600 rot/min. Aceasta motorizare se dovedeste economica, consumul sau fiind redus la 4,5 l/100 km in ciclu mixt iar emisiile de CO2 la 106 g / km .
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!