No SSO cookie

Cine pierde in "Afacerea Taxa Tariceanu"?

voteaza
(0/ 0)
Cine pierde in
Noutati-auto · · 9 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Editorial: Daca unii intoxica populatia, pe www.masini.ro spunem lucrurilor pe nume!

 
 

Desi ar fi o lista mult mai scurta si concisa, una care sa se numeasca "Cine castiga de pe urma taxei triplate", o sa zabovesc mai mult asupra aspectelor care sunt in detrimentul bugetului de stat, particular, intr-un cuvant asupra marilor perdanti ai acestei afaceri cu iz de mucegai.

Sa luam de exemplu un scenariu real: cineva isi aduce din Germania doua SUV uri,un BMW X5 3.0 D din 2002 si un Subaru Forester 2.0 S Turbo din 2000. Vine ca tot omul sa-si inscrie masinile. SI datorita miscarilor tectonice din tara, nu apuca, precum multi altii, sa le plateasca infama taxa de mediu. Sa aruncam o privire asupra cifrelor. Taxa de mediu ptr BMW = aproximativ 3000 Euro. Taxa de mediu pentru Subaru, aproximativ 2500 Euro. OK. Actuala taxa, triplata este de 8000 si respectiv 6000 Euro. De trei ori fara ceva! Omul nostru va cauta orice tertip, orice varianta ocolitoare, orice subterfugiu ca sa ocoleasca sumele, deja astronomice. Din cateva motive simple: 1. nu are acesti bani; 2. daca i-ar avea si i-ar plati, masinile respective ar trebui pastrate in ograda proprie cel putin 15 ani, altfel ar fi pentru veci nevandabile, pretul lor final fiind prohibitiv; 3. Subaru a costat in Germania 5500 Euro, cine ar fi atat de nesabuit incat sa plateasca 6000 taxa?
Cateva argumente simple, desi mai sunt destule.
Cine pierde in aceasta ecuatie? In primul rand persoana fizica respectiva. Are doua masini care nu vor putea circula in Romania. Pierde si o gramada de bani, psihicul si bunele sale intentii, increderea in aparatul de stat, ii sunt deja in cadere libera. In al doilea rand, pierde statul roman, insusi. De ce? Pentru ca in loc sa incaseze cei 2500+3000 Euro = 5500 Euro de la respectivul cetatean, NU va incasa nimic. Deci un minus de 5500 numai de la o singura persoana!
Concluzia: ii pasa cuiva de incasarile la bugetul de stat? NU!
Pe acelasi fir, aflu ca la Constanta, au fost inregistrate in ultima luna, 1400 autovehicule, conform surselor, persoane juridice. Sa luam ca medie suma de 1000 Euro taxa (veche) de mediu. Asta inseama 1.400.000 Euro. La o taxa marita de trei ori, este adevarat, statul ar incasa mai mult, dar nu o face efectiv. Din motivele enuntate mai sus. Asta ar insemna, la un ritm egal cu luna precedenta, o pierdere la bugetul de stat de 1.400.000 Euro. Pe praful asta, in plina criza... numai un idiot, sau o tara de idioti, guvernata pe masura, ar refuza asemenea incasari.
Tot ieri, marele Moise Guran de la una din Antenele reunite in televizoare, a facut cateva enunturi de toata jena. Unul dintre ele spunea asa: "cetateanul care avea 4000 Euro pentru o masina second-hand, isi putea permite si un Logan din tara noastra". Presupun ca vorbea de unul nou. Pentru ca putini sunt atat lipsiti de exigenta incat sa-si cumpere un Logan second-hand. Domnul Guran, pentru un Logan nou, omul era "mai scurt" cu vreo 4000 Euro, nu credeti? Pentru ca atat costa una din "bijuteriile" pe roti construite la Colibasi. In jur de 8000. De ce ar opta cineva pentru o masina, oricum din esalonul secund, in pofida uneia din primul esalon? La aceiasi bani? De ce ar opta cineva pentru un credit? Are 4000 Euro, ii mai trebuie 4000, de unde sa ii ia? Asta in ideea ca ar accepta o indatorare?! Domnule Guran, cred ca ati zabovit prea mult la adapostul salariilor imense de la Antene! Mai coborati in strada si luati pulsul cetatenilor, unii il au tare scazut, in special pe cel financiar si din cate imi amintesc, sunteti specialist in finante!
Omul are 4000 Euro si dorinta de a avea o masina, probabil una anume. Asta isi doreste, nu poate sa ii interzica nimeni acest drept elementar, altfel degeaba au murit unii in 1989, iarna! Martirii se vor fi transormat in fraieri, domnule Guran, domnule Tariceanu!
Un alt amanunt elementar, aruncat drept scuza atat de catre media, cat si de Executiv, este ca importul de masini second-hand a vitregit productia de auto noi in Romania.
Fals!
In SUA, productia si vanzarile de masini noi au scazut cu pana la 60%. In Germania, la 50%, In Franta la fel. Si in aceste tari NU exista import de masini second-hand! Faptul ca la noi se importa masini vechi, e doar o scuza. Vanzarile de masini noi ar fi scazut oricum, datorita preturilor prohibitive pe care le au, in raport cu posibilitatile de finantare existente. La un salariu mediu de 150-175 Euro lunar, domnilor politicieni si specialisti in finante, de unde ati vrea sa plateasca omul de rand o masina noua?

 De aceea, desi nu imi permit sa incurajez o ampla manifestare de strada, precum cea preconizata pentru 13 decembrie, o salut cu tot respectul si o incuviintez!

Cristian Szilvassy (Corvin)

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (9)

scris de Anonim

important e ca noi romani sa fim mai uniti ca niciodata si sa iesim ori de cateori e nevoie sa-l dam jos pe M****U de tariceanu si nimeni pentru nimic in lume sa nu plateasca taxa auto triplata;cat despre logan mai bine scuter; sau sa faca un testsa ia un logan nou 1.5 dci si un opel astra de exemplu 1.7dti din 2000 sa vada diferenta si sa constate de ce romanii prefera masina sh in locul celei nationale de (cacao) decat sa platesc taxa triplata mai bine ii dau foc ...........

scris de Anonim

ne-am lasat sa ne conduce de nas,si comunisti,si democratii(asa zisi de azi)tot noi am ramas jefuiti si neindreptatiti cu taxele lor ,din trecut si in prezent. omul asta Turiceanu fost premier niciodata nu a tinut cont de problemele cetatenilor simpli,ci numai si numai de interesele proprii ale lor si a citorva din jurul lui. Nu este important ce pierde tara cu taxele extramarite,este important ce cistiga el si micul anturaj de a luipe care a sustinut mereu.

scris de Anonim

frati romani nu va lasati haideti sa iesim cu totii in strada pe 13/12/2008 intre orele 11-14 din toate orasele tarii nemernicul de tariceanu si-a batut joc de noi timp de 4 ani de data aceasta sa-l oprim sa-i bagam pe git taxa triplata jos taxa auto ,desfiintarea taxei aberante constituita de mafioti in frunte cu tari stimati soferi cu masini sh pichetati casa lui tari.nu va lasati in strada ultima speranta pina cind se va rezolva problema taxei .

scris de Anonim

:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)LOGAN :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:CEA MAI MARE BATAIE DE JOC LOGAN TARICEANU MERGE CU LOGANUL?????NU NU NU CA NU II PERMITE RANGUL BASESCU MERGE CU LOGANUL?? HA HA HA LASA SA MEARGA PROSTIMEA DIN ROMANIA CINE DRACU MAI E SI MOISE GURAN ASTA CARE VINE SI NE INVATA SA CUMPARAM LOGAN?SA-SI IA EL DACA SUNT ASA DE BUNE LUI SI LA TOATA FAMILIA CA SUNT SI IEFTINE A DRACU RUSINE RUSINE RUSINE CA SE INTIMPLA ASA CEVA IN ROMANIA IN ANUL 2008

scris de Anonim

Ce nu inteleg eu cum de romanii, de 18 ani de "democratie", nu s-au obisnuit inca cu faptul ca legile NU sunt date pentru ei. Daca se intampla ca o lege sa fie buna si pentru noi,prostimea, e doar o pura coincidenta. Si degeaba spuneti, dar e mult mai bine sa incasezi 5000 eur pe hartie, decat 1 milion efectiv, pe hartie e mult mai bine cand analizezi. Felicitari pentru articol.

scris de Anonim

Cu doua saptamani in urma ar fi facut orice pentru un vot,dar cum s-au vazut cu sacii in caruta,au ales un mod de a ne multumi care NU E PE PLACUL NOSTRU. VA MULTUMIM domnule fost prim ministru si va dorim sa mergeti dumneavoastra cu LOGANUL pe care oricum foarte multi romani nu si-l pot permite. RUSINE

scris de Anonim

A fi sau nu de acord e o stare de fapt, sau o stare de sine. A argumenta o actiune sau o parere transforma acesta stare in ceva evident si valoros. In rest, e doar o vorba in vant. Articolul e argumentat, il sustin!

scris de Anonim

MULTUMIM LUI TARICEANU PENTRU CADOUL FACUT .IN CONSECINTA CITROEN SA NU LUATI NICIODATA.

scris de Anonim

Nu sunt de acord cu dumneavoastra.

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2051 :: 22.12MB