No SSO cookie

Chrysler aduce profituri mai mari decat Fiat!

voteaza
(0/ 0)
Chrysler aduce profituri mai mari decat Fiat!
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Alianta Chrysler-Fiat la un pas de o fuziune, pe fondul disproportionalitatii profiturilor inregistrate de aliati.

 
 

In urma cu doi ani, compania Chrysler a fost salvata de guvernul federal, care a aprobat un imprumut de 15 miliarde $ si a regizat un plan de salvare care a permis Grupului Fiat sa preia controlul managerial al companiei.


Saptamana trecua, producatorul italian si-a marit cota detinuta din actiunile Chrysler, devenind actionar majoritar, cu 53,5%. Asadar Fiat a salvat Chrylser in 2009. Insa suntem in 2011 si lucrurile sunt total diferite acum.


Vanzarile Chrysler din SUA au crescut cu 21% in primele sase luni ale anului in curs, in timp ce Fiat a inregistrat o scadee dramatica, cifrele de pe piata europeana scazand cu 12,7%, in aceeasi perioada de timp. Cu exceptia marcilor Maserati si Ferrari, Grupul Chrysler contribuie la finantelel aliantei cu 155 milioane €, numai in luna iunie 2011, in timp ce Fiat a adus doar 175 milioane € in ultimele trei luni.


Explicatia nu sta numai in cresterile inregistrate de Chrysler si a pierderilor Grupului Fiat, ci insasi in natura acestor vanzari. Fiat este renumit pentru activitatea sa in domeniul productiei si vanzarii de masini de clasa mica, unde profiturile sunt mult mai mici, in comparatie cu cele inregistrate de vanzarile masinilor din clasele mari, unde isi desfasoara Chrysler preponderent activitatea.


Sergio Marchionne, care detine functia de CEO la ambele companii, a admis recent ca intentioneaza sa unifice cele doua echipe manageriale, intr-una singura, mai mica si mai eficienta.

"In curand, Chrysler va genera un flux de lichiditati si o crestere mai mare decat cea a Fiat," a declara Bruno Lapierre, analista la prestigioasa firma de brokeraj Cheuvreux.

O fuziune ar fi profitabila pentru ambii producatori, datorita starii economiei si pare inevitabila, dupa cum a precizat Goldman Sachs, saptamana trecuta. "Cu afacerile Fiat si Chrysler atat de interconectate, credem ca o fuziune este urmatorul pas logic."


Insa intrebarea este care dintre cele doua parti va beneficia mai mult de pe urma acestei fuziuni? Chrysler, asa cum se credea initial, sau fostul cavaler in armura stralucitoare, Fiat?

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2600 :: 22.2MB