No SSO cookie

Chevrolet Spark EV - autonomie si economie de carburant

voteaza
(0/ 0)
Chevrolet Spark EV - autonomie si economie de carburant
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Noul Spark EV are o autonomie in regim mixt de deplasare in trafic urban/pe autostrada estimata de EPA de 132 km.

 
 

Comparativ cu un autovehicul nou obisnuit, modelul Spark EV poate asigura soferilor din S.U.A. o economie de pana la 9.000 de dolari (6.897 de euro) la costul carburantului intr-o perioada de cinci ani.

In Statele Unite ale Americii, modelul Spark EV va fi pus in vanzare vara aceasta, in California si Oregon. Autovehiculul va fi lansat pe anumite piete europene incepand cu anul 2014.

„Suntem pregatiti sa lansam pe piata un model electric nu doar eficient, dar care ofera si o conducere dinamica datorita cuplului remarcabil de 542 Nm (400 lb-ft) generat de motorul sau electric”, a declarat Pam Fletcher, inginer sef responsabil cu autovehiculele electrice in cadrul GM.

Bateria litiu-ion de 21 kWh a modelului Spark EV va continua traditia Chevrolet, oferind cea mai mare perioada de garantie din industria auto, de opt ani sau putin sub 161.000 km, in functie de care dintre aceste limite este atinsa prima.

Spark EV va fi primul autovehicul de pe piata care va oferi incarcatorul SAE certificat recent, pentru incarcare rapida la curent continuu (c.c.). Acest incarcator, care va fi disponibil la scurt timp dupa lansare, va permite reincarcarea bateriei modelului Spark EV la pana la 80% din capacitate in aproximativ 20 de minute. De asemenea, bateria suporta mai multe incarcari rapide la curent continuu pe zi. Reincarcarea la curent alternativ poate fi efectuata in sase – opt ore, utilizand o priza de 230 V. Un set de cabluri de alimentare este disponibil standard.

„Chevrolet Spark EV este un autovehicul urban de exceptie, care imbina tehnologia, functionalitatea si stilul elegant intr-un ansamblu uimitor”, a declarat Cristi Landy, director de marketing Chevrolet pentru autovehicule electrice de dimensiuni mici. „Pornim de la succesul inregistrat de autovehiculele Volt si modelul Spark cu functionare pe gaz pentru a oferi un autovehicul de mici dimensiuni accesibil, distractiv si eficient, pe care clientii nostri se vor bucura cu siguranta sa il conduca.”

Modelul Chevrolet Spark EV va atinge viteza de 100 km/h in mai putin de 8,5 secunde prin imbinarea armonioasa dintre un motor electric cu magnet permanent, care dezvolta o putere de peste 100 kW (130 cp), si unitatea de transmisie coaxiala.

Motorul cu magnet permanent dezvoltat de GM, cu racire cu ulei, este centrul vital al sistemului de propulsie al modelului Spark EV. Efectuand teste pe distante de peste o jumatate de milion de mile (0,8 milioane de kilometri) cu versiuni de testare ale modelului Spark EV, inginerii au reusit sa asigure cele mai bune performante ale motorului electric, utilizand un stator cu bare de cupru si o configuratie unica a rotorului.

Motorul si unitatea de transmisie sunt asamblate in cadrul uzinei GM din White Marsh, Maryland, langa Baltimore. Saptamana trecuta, uzina a sarbatorit intrarea in productie a motorului din dotarea modelului Spark EV, fiind primul producator auto american important care a proiectat si produs atat un motor electric complet, cat si unitatea de transmisie pentru un autovehicul electric modern in S.U.A.

*Avand in vedere ca autovehiculele electrice, precum modelul Spark EV, nu consuma combustibil lichid, Agentia de protectie a mediului din S.U.A. (EPA) a creat o formula de echivalenta pentru calcularea unei valori comparabile cu consumul de carburant al unui autovehicul propulsat de un motor traditional cu ardere interna. Aceasta evaluare, denumita MPGe (mile per galon in echivalent de benzina), permite clientilor compararea eficientei energetice a autovehiculului cu cea a altor modele electrice si a autovehiculelor traditionale. 1 galon de benzina echivaleaza cu 33,7 kWh.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2622 :: 19.6MB