No SSO cookie

Chevrolet Miray si Colorado Rally vor fi expuse la Salonul Auto de la Frankfurt

voteaza
(0/ 0)
Chevrolet Miray si Colorado Rally vor fi expuse la Salonul Auto de la Frankfurt
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Doua prototipuri incitante isi serbeaza premiera europeana la Salonul Auto de la Frankfurt.

 
 

Pe parcursul existentei sale de 100 de ani, Chevrolet a creat si perfectionat o gama de autovehicule cu design uimitor de frumos. Unele dintre acestea au devenit adevarate legende ale soselelor, cum ar fi modelele Belair, Suburban, Corvette sau Camaro. Desi aspectul autovehiculelor Chevrolet este foarte diversificat, reflectand diferitele tipuri de utilizari, ADN-ulcomun al designului si marcii si un set de caracteristici exterioare si interioare disting aceste autovehiculedintr-o multime de modele concurente.

Ansamblul temelor de design Chevrolet utilizate in prezent este caracterizat de o tensiune dinamica ce poate fi sesizata in cadrul intregii game. Fie ca este vorba despre autovehiculul de mici dimensiuni Spark sau modelul SUV Captiva, designul Chevrolet este expresiv si impunator, transmitand senzatia de energie si putere retinuta. De asemenea, limbajul modern de design reflecta mostenirea care a transformat Chevrolet intr-o marca de succes, reluand conceptele din trecut, dar fara a se crampona in utilizarea elementelor retro.

Ambele prototipuri Chevrolet, Miray si Colorado Rally, care isi vor serba premiera europeana la Frankfurt, personifica aceste principii de design si duc tendintele actuale din segmentul in care se incadreaza cu un pas inainte, in viitor. in timp ce puternicul prototip Colorado Rally prefigureaza generatia urmatoare de camionete de dimensiuni medii, modelul cu aspect futurist, Chevrolet Miray, imbina exteriorul inspirat de un avion de luptacu o tehnologie avansata de propulsie hibrida.

Chevrolet Colorado

Prototipul Colorado Rally cu tractiune integrala si cabina dubla, prezentat in premiera mondialala Salonul Auto International de la Buenos Aires,emana putere prin fiecare centimetru patrat al caroseriei. Cu atitudinea sa indrazneata, latimea mare si jantele de 18 inch, din aluminiu, cu pneuri adaptate deplasarilor de teren acoperit cu noroi si amortizoare specifice autovehiculelor de curse, a doua versiune a camionetei Colorado de dimensiuni medii, prezentata in cadrul Salonului Auto, transmite durabilitate si performanta. Prima versiune a modelului de prezentare Colorado a fost prezentatain premierala Salonul Auto de la Bangkok, in luna aprilie a acestui an.

"Chevrolet a produs camioneteinca de la inceput, acestea fiind o parte esentiala a portofoliului marcii noastre. Datorita designului hotarat, rafinamentului si potentialului fara compromisuri, prototipul Colorado Rally reinterpreteaza in mod creativ mostenirea noastra grandioasa", a declarat Wayne Brannon, presedinte si director executiv al Chevrolet Europe.

Farurile de dimensiuni mari cu tehnologie LED, grila radiatorului dubla specifica marcii Chevrolet, o capota a motorului sculptata cu atentie si aripile puternice, armate cu fibra de sticla, definesc partea din fata a modelului Colorado. Cate doua lumini suplimentare, amplasate pe marginea frontala a acoperisului si pe oglinzile laterale, geamurile acrilice specifice autovehicule de curse, cu fante de aer si carligele de remorcare, fata si spate, scot in evidenta caracteristicileoff-road ale autovehiculului. Prototipul Colorado Rally este propulsat de un motor turbo-diesel cu o cilindree de 2,8 litri si este dotat cu doua troliuri de 5,5 cp, integrate in bara de protectie fata si spate.

In timp ce caroseria modelului Colorado este vopsita cu un strat triplu de alb sidefat, stropit cu particule "aurii", acoperisul si barele de protectie, bara antiruliu stilizata, precum si partea interioara a compartimentului pentru incarcatura, unde sunt depozitateroata de rezerva si trusele cu scule, sunt confectionate din material plastic in culoarea carbunelui. Capacul din spate are doua deschideri de mari dimensiuni, pentru imbunatatirea performantelor aerodinamice si o vizibilitate imbunatatitain partea din spate. Alte detalii de finete sunt capacul descoperit al rezervorului de alimentare cu carburant si, desigur, papionul Chevrolet, care impodobeste cu mandrie partea din fata sicapacul spate.

In interior, inginerii de design s-au axat pe caracterul ergonomic, pe siguranta si functionalitate. Interiorul este dominat de o culoare de cenusiu inchis, care contrasteaza placut cu vopseaua argintie a celulei de siguranta a cabinei si detaliile metalizate. Scaunele sunt tapitate cu neopren si au cusaturi de culoare portocalie, iar partea superioara a panoului de instrumente este imbracata in piele texturata.

Un volan performant, creat pentru manevre agresive, asista soferul la deplasarea pe teren accidentat. Acesta este prevazut cu LED-uri integrate, care functioneaza ca un tahometru cu afisare rapida. Ghidarea catre destinatie este asigurata de un sistem de navigatie prin satelit, amplasat in partea frontala. Centurile de siguranta cu prindere in cinci puncte ale modelului Colorado sunt fixate direct de celula de siguranta a cabinei. in acelasi timp, un sistem specific pentru stingerea incendiilor asigura stingerea rapida a oricarui incendiu aparut in cabina sau compartimentul motorului.

Printre alte detalii interioare pot fi enumerate:
·        Un comutator principal integrat in panoul central de instrumente. Acesta are doua functii importante: pornirea motorului si deconectarea fiecarui sistem al autovehiculului, in caz de urgenta.
·        Un sistem de "aer sub presiune", care purifica imediat aerul din cabina dupa ce autovehiculul a intrat intr-un nor de praf, in timpul unei urmariri pe teren accidentat.
·        Un pachet pentru hidratare, pozitionat in spatele fiecarui scaun. Ocupantilor li se ofera o solutie pentru alimente, sub forma unui mic compartiment.

Chevrolet Miray: legatura mai puternica intre autovehicul si sofer

Fiind prezentat in premiera la Salonul Auto de la Seoul care a avut loc in luna martie, anul acesta, prototipul Chevrolet Miray aduce o noua interpretare elementelor tipice de design alemarcii Chevrolet, dar in acelasi timp aduce untribut mostenirii lasate de autovehiculele sport Chevrolet. Modelul Miray este propulsat de doua motoare electrice montate frontal, alimentate cu o baterie de 15 kW, pentru o accelerare rapida si zero emisii de gaze in traficul urban.

"Miray inseamna viitor in limba coreeana". Prototipul intareste legatura dintre autovehicul si sofer si ofera o abordare noua asupra viitorului autovehiculelor sport", a explicatBrannon. "Multe dintre componentele utilizate pentru trenul de rulare al acestuia reprezinta o extindere a sistemelor noastre. Modelul Miray demonstreaza potentialul de recalibrare si extindere a tehnologiilor actuale in materie de sistemele de propulsie."

Cu dimensiuni micisi decapotabil, la fel ca modelul Monza SS din anul 1963, si usor si hotarat ca modelul Corvair Super Spyder din anul 1962, prototipul Miray are un fuzelaj aerodinamic ce aminteste de avioanele delupta moderne. Grila radiatorului dubla este flancata de farurile cu tehnologie LED, cu noile lampi diurne specifice marcii Chevrolet. Aripile fata si spate evoca modelul Chevrolet Corvette din trecut si exprima spiritul sportiv al prototipului. Spoilerele din fibra de carbon, amplasate la colturi, asigura controlul deportantei si al fluxului de aer. Vazuta de sus, cabina are o forma unica, de diamant.

Partea laterala a caroseriei, in forma de sageata, este fabricata din material plastic armat cu fibra de carbon (CFRP) si fibre de carbon. O linie franta caracteristica, cu lumina ambientala dedesubt, creeaza o linie impetuoasa de lumina atunci cand autovehiculul se afla in miscare, conferind o stralucire calda caroseriei sculpturale. Portierele cu deschidere verticala, in stilul autovehiculelor de curse de la Le Mans, subliniaza aspectul rasat al prototipului Miray.

Lampile spate, amplasate sub partea din spate a autovehiculului, cu forma de "coada de rata", confera o noua interpretarea designului Chevrolet cu elemente duble. Jantele sport ale modelului Miray, de 20 inch, pentru rotile din fata, si de 21 inch, pentru cele din spate, sunt confectionate din aluminiu si fibre de carbon. Tema puternica a turbinei evoca miscarea, chiar si atunci cand prototipul Miray stationeaza.

Un interior extrem de stilat

Interiorul prototipului Miray este caracterizat de un amestec de aluminiu slefuit, pielenaturala, material textil de culoare alba si suprafete cu aspect de metal lichid,pentru un efect general care sa imbine rapiditatea cu aspectul sculptural. Interiorul este inconjurat de o carcasa din fibra de carbon, care ii confera ogreutate redusa si, in acelasi timp, o structura rigida. Postul de conducere dublu, care inconjoara soferul si pasagerul din fata, a fost inspirat de modelul emblematic Chevrolet Corvette: acesta se concentreaza asupra soferului, dar in acelasi timp implica total pasagerul din fata in experienta conducerii.

Designerii au abordat intr-un mod unic afisarea informatiilor, utilizand retroproiectarea pe panoul de instrumente. Informatiile afisate in fata soferului au fost grupate in trei zone, fapt care elimina incarcarea inutila a campului vizual si ii permite acestuia sa se concentreze asupra senzatiilor din timpul conducerii.

Ecranul tactil central se extinde in jos , cu linii cursive, spre un suport din aluminiu, evocand botul unui avion de lupta, cu trenul de aterizare coborat.Suprafata exterioara coboara cu linii impetuoase spre interior, pentru a ajunge la consola consolidata, facand legatura intre partea frontala si cea din spate a autovehiculului.

Iluminarea ambientala, care incepe de la partea superioara a panoului de instrumente si se revarsa in zona spatarelor scaunelor, adauga o senzatie de lux. Pernele scaunelor si tetierele sunt conectate prin intermediul carcaseicu greutate redusa din fibre de carbon si sunt montate  pe o singura sina din aluminiu. Zona tetierelor urmeaza forma exteriorului si
integreaza un sistem de aer cald pentru zona gatului, pentru conducerea cu plafonul coborat.

Un detaliu interesant este butonul de pornire, amplasat central. La apasarea acestuia, panoul de instrumente retractabil, montat pe coloana de directie, se ridica precum capacul cabinei unui avion cu un singur loc si"proiectia interactiva" apare pe suprafata alba.

Camerele video retractabile pentru vedere in spate, care inlocuiesc oglinzile retrovizoare traditionale, se extind prin actionare electrica de la geamurile laterale. In cazul deplasarii in zone urbane, camera video indreptata in fata functioneaza in combinatie cu sistemul GPS, pentru a suprapune informatiile sistemului de navigatie cu imaginile video in timp real.

Sistemul de propulsie flexibil se imbina in mod armonios cu aspectul futurist al prototipului  Miray

Sistemul de propulsie "pe jumatate electric" al prototipului Miray, amplasat in cea mai mare parte in spatiul din spatele si de sub sofer, a fost creat pentru a performante maximesi eficienta sporita din punct de vedere al consumului de carburant. Cele doua motoare electrice de 15 kW ale acestuia, montate frontal, sunt alimentate de o baterie litiu-ion de 1,6 kWh, care este reincarcata prin utilizarea energiei de franare regenerativa. Tractiunea poate fi comutata intre rotile din fata si cele din spate.

Un motor supraalimentat, cu cilindree de 1,5 litri si patru cilindri, montat in spatele postului de conducere, se alatura motoarelor electrice, pentru a asigura o conducere performanta. Acesta genereaza un cuplu puternic, integrand in mod imperceptibil tehnologia propulsiei electrice, stabilind noi standarde in cadrul segmentului modelelor roadster compacte.

Un sistem de transmisie cu ambreiaj dublu elimina necesitatea unui convertizor de cuplu,  asigurand astfel posibilitatea reducerii dimensiunii motorului. Schimbarea treptelor de viteza se face rapid si cu fermitate, schema treptelor de viteza fiind reglata pentru a imbunatati vitezamaxima in modul performanta. Un sistem start-stop functioneaza in combinatie cu sistemul de transmisie cu ambreiaj dublu al prototipului Miray.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1819 :: 22.19MB