No SSO cookie

Cel mai longeviv model Chevrolet de dimensiuni medii vine in Europa

voteaza
(0/ 0)
Cel mai longeviv model Chevrolet de dimensiuni medii vine in Europa
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

De la modelele hot rod la popularul sedan de dimensiuni medii, Malibu inregistreaza o existenta de 35 de ani, de-a lungul a opt generatii

 
 

De la modelele hot rod la autovehiculele de politie, la decapotabile si pana la sedan-urile de dimensiuni medii de pe strazile americane, nu exista multe autovehicule de dimensiuni medii care sa fi atras un numar atat de mare de persoane, precum modelul Chevrolet Malibu.

A opta generatie a modelului Malibu este primul autovehicul Chevrolet de dimensiuni medii comercializat la scara internationala si prima editie din toate timpurile a acestui model care va fi lansata in Europa. Avand premiera la nivel european la Salonul Auto de la Frankfurt in septembrie 2011, noul Malibu va fi comercializat pe continent incepand cu anul viitor si va fi noul reprezentant de varf al marcii.

Malibu este cel mai longeviv model de dimensiuni medii din industria auto, inregistrand o existenta de 35 de ani, de-a lungul a sase decenii si opt generatii. De la debutul acestuia in anul 1964, Chevrolet a produs in SUA peste 8,5 milioane de autovehicule Malibu.

Fiind prezentat ca reprezentantul de varf al gamei de modele de dimensiuni medii Chevrolet Chevelle si datorita faptului ca modelul Malibu era o combinatie intre un design sportiv si un nivel inalt al finisajelor si al dotarilor standard, in primul an si-a consolidat rapid pozitia inregistrand vanzari de 200.000 de autovehicule. In perioada 1964 - 1967, Malibu a fost disponibil cu o gama completa de modele de caroserie, inclusiv modele hardtop cu doua usi, decapotabile cu doua usi, sedan cu patru usi si modele station wagon.

In anul debutului sau, gama de modele Malibu includea acum deja legendarul Malibu SS coupe si decapitabil, cu motor V8 ce dezvolta o putere de 300 cp, o cilindree de 5.359 cmc; anul urmator a fost introdus un model cu motor „small block” mai puternic, ce dezvolta o putere de 350 cp si avea o cilindree de 5.359 cmc Pachetul Malibu SS Z16 – disponibil exclusiv pentru modelul hardtop – prezenta primul motor „big block” al modelului Malibu, cu o cilindree de 6.489 cmc si o putere de 375 cp.

Pentru anul model 1966, Malibu SS a fost inlocuit de SS396. Acest model era echipat cu suspensii rezistente la sarcini mari si alte imbunatatiri ale performantei. Motorul 396 V8 era disponibil in versiunile de 325, 360 si 375 cp.

Designul modelului Malibu a fost modificat semnificativ in 1968, deoarece industria auto incepea sa fie dominata de stilul hatchback. Aceasta a doua generatie a modelului Malibu a continuat sa aiba o configuratie cu motorul amplasat in fata si tractiune pe puntea spate, dar oferea ampatamente diferite pentru versiunile cu doua si patru usi.

In anul 1973, Chevrolet a lansat a treia generatie a modelelor Chevelle, ce includea un model Malibu, gama fiind prezenta pe piata pana in 1977. Modelul Malibu era disponibil in versiunea coupe, sedan si station wagon. Pachetul Malibu SS era disponibil pentru toate versiunile de caroserie, inclusiv pentru station wagon. In anul 1974, Malibu a devenit modelul de baza al gamei de modele Chevelle.

Cea de-a treia generatie a modelului Malibu a avut, de asemenea, succes in NASCAR (Asociatia nationala americana a curselor de masini de serie). Modelul din perioada 1973-1977 avea o caroserie aerodinamica si a cumulat 25 de aparitii pe podium pentru pilotii marcii Chevrolet, Cale Yarborough, Bobby Allison, Darrell Waltrip si Benny Parsons.

In anul 1978 a fost lansat un model Malibu de dimensiuni mai mici, ca raspuns al necesitatii de economie a carburantului. Prima epoca a modelelor Malibu cu tractiune pe puntea spate s-a incheiat cu modelul anului 1983, iar in 1997, dupa o perioada de pauza de 14 ani, a fost lansata o generatie complet noua de autovehicule de dimensiuni medii cu tractiune pe puntea fata.

Malibu a renascut sub forma unui sedan cu patru usi, cu un motor cu patru cilindri ce dezvolta o putere de 150 cp si un motor V6 de 155 cp. Malibu si-a consolidat rapid o reputatie de autovehicul bine construit, orientat spre valoare, creat pentru a putea concura cu liderii segmentului de autovehicule de dimensiuni medii, castigand si titlul de masina anului acordat de revista Motor Trend in anul 1997.

Cea de-a sasea generatie a modelelor Malibu a debutat in 2004 cu sedanul cu patru usi si versiunile sedan echipate cu motorul Ecotec cu 4 cilindri si motorul V6. Aceasta a primit din nou premii si recomandari din partea presei auto, a grupurilor independente de studii de piata si promotorilor sigurantei in domeniu. Modelul Malibu s-a clasat pe cea mai buna pozitie in segmentul sau in cadrul studiului de calitate efectuat in anul 2005 de compania independenta  J.D. Power si Asociatii. In anul 2006, a fost relansat modelul Malibu SS, cu un motor V6 de 240 cp, cu partea frontala si cea din spate mai agresive, jante de 18 inch si scaune sport tip „bucket”.

In anul 2007, Chevrolet a lansat generatia a saptea. Acesta a devenit unul dintre cele mai premiate autovehicule ale diviziei, castigand peste 40 de distinctii ale industriei auto, inclusiv titlul de Masina anului in America de Nord, in anul 2008.

In anul 2010, modelul Malibu a fost autoturismul cel mai bine vandut al Chevrolet (si al General Motors), totalizand aproape 200.000 de unitati vandute (198.770). Malibu este singurul reprezentant al segmentului autovehiculelor de dimensiuni medii care a castigat premiul „Best Buy” (cea mai buna achizitie) al publicatiei Consumers Digest Automotive trei ani consecutivi: 2011, 2010 si 2009. Acesta a primit si titlul de „Top Safety Pick” (selectat pentru siguranta de varf) acordat de Institutul de asigurari pentru siguranta traficului pe autostrada, doi ani consecutivi (2010 si 2011). Modelul Malibu a contribuit la cresterea cotei de piata a companiei Chevrolet cu 2 procente in cadrul segmentului autovehiculelor de dimensiuni medii, de la putin sub 7 procente in 2008, la aproape 9 procente in anul 2010.

Cea de-a opta generatie a modelului Malibu de la Chevrolet, primul autovehicul international de dimensiuni medii pentru clienti din aproape 100 de piete de pe sase continente, va deveni reprezentantul de varf al marcii in multe zone ale lumii, inclusiv China, Coreea, Europa, Australia. In Europa, modelul Malibu va fi echipat cu motorul diesel de 164 cp, cu 4 cilindri si o cilindree de 2,0 litri sau cu motorul pe benzina cu cilindree de 2,4 litri si o putere de 169 cp. Inceputul productiei este programat pentru primele luni ale lui 2012, la Fairfax, Kan., SUA si in cursul verii viitoare, la uzina de asamblare Detroit-Hamtramck (Michigan, SUA).

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2790 :: 18.69MB