No SSO cookie

Ce masini isi iau romanii?

voteaza
(0/ 0)
Ce masini isi iau romanii?
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Luna septembrie nu a adus prea mari schimbari in apetitul romanesc pentru masini straine, chiar daca acesta a crescut cu 47%, la 24.540 de unitati, dupa cum reiese din statisticile oferite de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Autovehicule din Romania(APIA).

 
 
[poza1s] In principiu, cele mai cerute masini importate pe piata romaneasca isi au ca limita de pret bariera de 20.000 de dolari. Topul celor mai vindute automobile include, in total, 8 marci, cu 15 modele, insumind 15.893 unitati, adica mai mult de 64,7% din totalul piatei de import, inregistrat la 24.540 autoturisme.
Dintre acestea, peste 40% (circa 6.600) dintre autovehiculele luate in considerare in top, sint mai ieftine sau depasesc cu foarte putin suma de 10.000 de euro, iar alte 35% (circa 4.000) se incadreaza pina in circa 14.000 de euro. Conform acestor date, se poate spune ca masinile ieftine sau cu pret mediu au cea mai larga cautare, insa este foarte importanta si calitatea modelului.
[poza2d] Cel mai bine vindut model importat este Renault Clio cu 2.927 unitati, iar acest fapt se datoreaza unui foarte bun raport calitate-pret. De exemplu, costul unui Clio Symbol porneste de la 7.937 euro, pret pentru modelul de baza, cu aproximativ 800-1.000 de euro mai putin fata de modelele concurente Skoda Fabia si Peugeot 206, aflate pe pozitiile a 4-a si a 7-a, cu 1540 unitati si, respectiv, 936 unitati livrate. Volkswagen Golf, unul dintre cel populare modele in aceasta gama, dar cu mult mai scumpa fata de Clio, se afla pe pozitia a 8-a in clasamentul general, cu 880 de unitati livrate, in timp ce un alt model Peugeot, 307, ocupa locul 6, cu 1003 unitati.
In clasa mini, cel mai cautat model este Volkswagen Polo, cu 425 de unitati, care chiar daca depaseste ca pret limita de 10.000 de euro, are un grad ridicat de finisare si accesorizare, marind in acest fel calitatea masinii. Polo se afla in topul general pe pozitia a 12-a, fiind imediat urmat de modelul Suziki Swift, din aceeasi clasa, unul dintre cele mai ieftine autoturisme de import, cu un pret incepind de la 6.902 euro. Swift, care a inregistrat o vinzare de 385 de unitati, se afla inaintea modelului Fiat Punto, din clasa imediat urmatoare.
[poza3s] In gamele superioare lider este Renault Megane, cea mai ieftina in clasa sa insa de o calitate ce rivalizeaza cu a concurentelor directe. Megane ocupa locul al doilea in clasamentul general, cu 2.132 de unitati, fiind imediat urmat Skoda Octavia, cu 1.648 de unitati. Octavia, care este cu o clasa superioara modelului francez mentionat, si evident mai scumpa, se pozitioneaza, conform vinzarilor, inaintea concurentei Volkswagen Passat, de altfel si cel mai scump model din top. Passat ocupa locul 5, cu vinzari totale de 1.355 unitati, in primele luni ale acestui an. In acelasi segment de piata, concurentul Peugeot 406 ocupa al 3-lea loc, cu 318 unitati, ceea ce il plaseaza pe locul 15 in clasamentul general.
In cu totul alt mod stau lucrurile pe piata interna pentru autoturisme, care a fost de 40.229 de unitati in primele noua luni, si care, pe ansamblu este compusa din trei marci (Dacia, Daewoo si Aro), cu 10 modele. Ca marca, lider de piata este Dacia, cu 30.518 unitati, adica 3/4 din total, dar este normal pentru cea mai ieftina masina din tara, sub 5.700 de euro (Dacia Supernova Clima full-option). Cu alte cuvinte deci, romanii urmaresc sa cumpere cele mai ieftine masini, indiferent daca sint autohtone sau de import.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2171 :: 22.18MB