No SSO cookie

Carbon Racing Technology - BMW M3 CRT

voteaza
(0/ 0)
Carbon Racing Technology - BMW M3 CRT
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Carbon Racing Technology: uzina BMW M GmbH produce în serie limitată un automobil sport superperformant bazat pe BMW M3 Sedan.

 
 

BMW M3 CRT (Carbon Racing Technology) combină experienţa M în domeniul sistemelor de transmisie şi a tehnologiei şasiului cu folosirea materialelor ultra-uşoare de înaltă performanţă. Modelul reprezintă o premiera mondială pentru industria auto: un nou proces de fabricaţie pentru componentele din Plastic Ranforsat cu Fibră de Carbon (CFRP). Acest proces permite ca CFRP să fie introdus la scară largă în producţia maşinilor sport superperformante bazate pe BMW M3 Sedan, create în uzina BMW M GmbH. Astfel se obţine un raport între masă şi putere de 3,5 kilograme per cal-putere. Un motor V8, cu obişnuitele caracteristici M la turaţii ridicate şi o putere maximă de 331 kW/450 CP, accelerează BMW M3 CRT de la 0 la 100 km/h în doar 4,4 secunde.

BMW M3 CRT va fi produs de uzina BMW M într-o serie limitată de 67 de unităţi. Urmând exemplul oferit de BMW M3 GTS - care a fost produs în 135 de exemplare -, acesta este cel de-al doilea model M3 superperformant şi derivat într-o serie limitată care este destinat circuitelor, dar care poate fi folosit şi pe drumurile publice. Caracterul exclusivist al acestui sedan este accentuat prin componentele cu design ultra-uşor, fabricate în urma unui proces de producţie inovator. Capota BMW M3 CRT şi scaunele "scoică" pentru pilot şi pasagerul din dreapta sunt realizate din fibră de carbon cu o structură celulară tip fagure, produsă printr-un proces unic la nivel mondial dezvoltat pentru producerea componentelor caroseriei modelelor BMW i3 şi BMW i8.

Proces inovator de producţie pentru componentele CFRP foarte uşoare.

BMW i3 şi i8, programate pentru a intra în producţia de serie în 2013, vor dispune de caroserie realizată integral din CFRP. Într-o nouă dezvoltare, procesul de producţie introdus pentru acest scop permite reprocesarea deşeurilor rezultate în urma fazei de construcţie a caroseriei. Materialul de bază (o ţesătură de fibră de carbon) poate fi transformat într-o împletitură CFRP de orice dimensiuni înainte de a fi impregnat cu răşină sintetică şi ranforsat pentru a prelua forma finală. Pentru BMW M3 CRT, aceasta permite crearea unei capote compusă din două profile CFRP învelite într-o structură tip fagure de poliamide sintetice. Această construcţie oferă capotei acea rezistenţă pe care o regăsim la varianta convenţională din oţel, dar totul la un sfert din masă. Reducerea de greutate faţă de capota din aluminiu a versiunii standard BMW M3 Sedan este de aproximativ 50%.

Materialul produs prin această tehnologie de fabricaţie inovatoare este folosit şi pentru scaunele "scoică" ale automobilului. În acest caz, straturile CFRP acoperă o structură tip fagure din hârtie reciclată cu un strat de carbon. CFRP este utilizat şi pentru fabricarea eleronului spate de la BMW M3 CRT, dar şi a unui element de direcţionare a aerului, integrat în bara frontală.

Acest proces inovator de producţie oferă un potenţial considerabil pentru utilizarea extinsă a CFRP la modelele de serie pentru reducerea masei. BMW Group este liderul acestui domeniu al construcţiei automobilelor, în timp ce BMW M GmbH deţine o experienţă considerabilă în motorsport atunci când vine vorba de design ultra-uşor inteligent. BMW M3 CRT este cel mai recent capitol al unei tradiţii rafinate în privinţa maşinilor sport superperformante şi extrem de exclusiviste a căror optimizare s-a realizat cu ajutorul designului uşor.

Povestea începe în anii '70, odată cu BMW 3.0 CSL, şi a atins un punct de maxim în 2002, prin BMW M3 CSL. BMW M GmbH a impus o nouă tendinţă prin utilizarea CFRP la automobilele de serie: BMW M3 Coupe şi modelul BMW M6 produs până în 2010 ofereau în echiparea standard un acoperiş realizat din plastic ranforsat cu fibră de carbon.

Reducerea semnificativă a masei în ciuda unei echipări standard generoase.

Construcţia ultra-uşoară a versiunii BMW M3 CRT este completată de sistemul de evacuare prin utilizarea unui amortizor de zgomot din titan, extrem de uşor. CRT beneficiază de două scaune spate individuale, unice pentru acest model, care îşi preiau forma din conturul suportului lateral al scaunelor faţă.

În echiparea standard a modelului BMW M3 CRT se află transmisia M cu dublu ambreiaj, cu Drivelogic, sistemul de navigaţie Professional, sistemul audio BMW Individual High End, oglinzi laterale uşoare, pachetul pentru portbagaj, sistemul de alarmă şi Park Distance Control (controlul distanţei de parcare) cu senzori în faţă şi în spate. În ciuda acestei selecţii generoase de dotări standard, masa proprie DIN de 1.580 kg este mai mică decât cea a modelului BMW M3 Sedan cu aproximativ 45 kg. Dacă se iau în calcul şi echipamentele aflate la bord, atunci reducerea de masă este de aproape 70 kg. La aceasta se adaugă scăderea impresionantă a sarcinii pe puntea faţă a automobilului, ceea ce face ca aproape jumătate din masa maşinii să fie susţinută de puntea spate - mai exact 48,4 procente -, fapt care are un efect pozitiv asupra agilităţii.

Motor V8 de mare turaţie cu un plus de putere; M DCT Drivelogic.

Sub capota CFRP a modelului BMW M3 CRT se află o variantă a motorului V8 care a fost dezvoltat exclusiv pentru BMW M3 şi care beneficiază de noi modificări ale capacităţii, puterii şi cuplului maxim. Adaptat iniţial pentru BMW M3 GTS, motorul cu opt cilindri dezvoltă 331 kW/450 CP la o capacitate de 4.360 cmc. Puterea maximă este atinsă la 8.300 rpm, iar pilotul va descoperi că vârful curbei de cuplu, 440 Newton metri, este disponibil la 3.750 rpm. Pentru ca motorul să furnizeze performanţele extraordinare, multe dintre soluţii sunt derivate din lumea sporturilor cu motor, inclusiv construcţia patului pentru carter dintr-un aliaj special de aluminiu şi silicon, clapete individuale de acceleraţie, sistem de control al exploziei cu tehnologia cu ioni şi furnizare optimizată a uleiului pentru carterul ud.

Transferarea puterii motorului către roţile spate se face prin intermediul transmisiei M cu dublu ambreiaj, cu Drivelogic, dezvoltată pentru BMW M3. Caracteristicile de schimbare au fost adaptate special pentru motorul care propulsează BMW M3 CRT. Clapetele de schimbare aflate pe volan permit selectarea manuală a vitezelor cu o ergonomie optimă. La îndemână se află şi funcţia Launch Control care are rolul de a genera acceleraţia maximă la momentul demarajului.

Construcţie specială a şasiului cu tehnologie din motorsport.

Experienţa din competiţii îşi face şi ea simţită prezenţa în tehnologia şasiului de la BMW M3 CRT. Construcţia suspensiilor la BMW M3 Sedan a fost îmbunătăţită de un cadru inferior rigid la puntea spate şi de amortizoare ce au compresia şi detenta reglabile individual. Frânele performante cu etriere fixe cu şase pistoane sunt construite de asemenea din materiale ultra-uşoare. Discurile de frână ventilate măsoară 378 mm x 32 mm la puncta faţă, respectiv 380 mm x 28 mm în spate. Noua variantă M3 utilizează cabluri de frână Stahlflex şi plăcuţe de frână speciale pentru acest model.

Reglat special, sistemul DSC (include ABS şi Mod M Dynamic – MDM) este optimizat atât pentru potenţialul dinamic mai mare al modelului BMW M3 CRT, cât şi pentru distribuţia îmbunătăţită a sarcinii pe punţi. În acelaşi timp, pneurile faţă 245/35 R 19 şi cele spate 265/35 R 19 (montate pe jante M de 19 ţoli, din aliaj uşor, cu design Y al spiţelor) asigură un transfer maxim al acceleraţiei motorului şi al puterii de frânare. Gestiunea electronică a motorului de la BMW M3 CRT limitează viteza maximă la 290 km/h.

Culoarea de exterior Frozen Polar Silver metalizat (exclusivă pentru acest model), în combinaţie cu aplicaţiile de culoare Melbourne Red metalizat şi cu tratamentul special pentru grila BMW a radiatorului contribuie la evidenţierea BMW M3 CRT faţă de versiunea standard M3. La interior, versiunea sedan dispune de benzi exclusive pentru pragurile uşilor, panouri pentru uşi şi benzi decorative de o nuanţă aluminiu granulat. Completarea ambianţei deosebite din interiorul acestui sedan superperformant este realizată de volanul M îmbrăcat în Alcantara, cu buton M Drive ce permite pilotului să acceseze setarea preferată, şi de husele bicolore - Sakhir Orange şi Black - pentru scaunele faţă şi cele individuale din spate.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.5945 :: 18.7MB