Odată cu BMW Z1 a început un nou capitol din istoria modelelor BMW roadster - o tradiţie care a început în anii '30 şi a culminat cu BMW 328 (câştigător Mille Miglia în 1940) şi BMW 507 din 1955. În anii '90, BMW Z3 şi BMW Z8 au readus la viaţă tradiţia bogată a acestor modele.
De asemenea, au fost deschizătoare de drum pentru prima generaţie BMW Z4 şi apoi succesorului acestuia, primul roadster al mărcii care a fost echipat cu un hard top retractabil.
Succesul unui roadster BMW din prezent îşi are originile în execuţia riguroasă a conceptului, un proces care şi-a lăsat amprenta asupra designului şi a proprietăţilor de condus ale fiecărui automobil. Capota proeminentă, ampatamentul lung, talia joasă şi spatele coborât joacă un rol deosebit de important în modelarea aspectului pentru a obţine proporţiile pure de roadster. Poziţia coborâtă a scaunelor, aflate chiar înaintea punţii spate, oferă conducătorului şi pasagerului o experienţă intensă a condusului. Impresia că face "parte din maşină" permite conducătorului să repartizeze sensibil şi precis puterea pe care o transferă punţii spate. Aceasta este reţeta unui roadster în stilul BMW.
Pentru noul BMW Z4 sunt disponibile 11 culori pentru caroserie, printre care noul Mineral Grey metalizat, Glacier Silver metalizat şi Valencia Orange metalizat, care pot fi comandate doar în combinaţie cu pachetul opţional Design Pure Traction. Acest pachet nou de echipamente face ca roadsterul să aibă o aură plină de viaţă; de exemplu, interiorul oferă un contrast energizant, cu negru şi portocaliu. Echiparea panourilor de la uşi, cu Alcantara, ca şi secţiunea inferioară a bordului sunt portocalii. Scaunele tapiţate cu piele neagră au cusături contrastante Valencia Orange, precum şi o bandă de accent pe secţiunea centrală a spătarului şi a şezutului. Şi această bandă este portocalie şi este încadrată de două linii subţiri de culoare albă. Opţional, panourile uşilor şi secţiunea inferioară a bordului pot fi comandate în piele de culoare neagră. Un alt element exclusiv al pachetului Design Pure Traction este banda metalică care poate fi combinată cu alte ornamente de culoare negru lucios pentru mânerele uşilor şi levierul schimbătorului/selectorului. Acest pachet nou înlocuieşte precedentul Design Pure Impulse şi opţional este disponibil şi în combinaţie cu alte culori de vopsea pentru exterior.
Încă de la lansare, BMW Z4 va dispune de o gamă de cinci motorizări pe benzină, clienţii putând opta între cele trei versiuni cu patru cilindri şi cele două cu şase cilindri. Cea mai importantă particularitate a acestora este tehnologia BMW TwinPower Turbo, care asigură un echilibru excepţional între plăcerea condusului şi consumul de combustibil indiferent de putere. Toate propulsoarele noului BMW Z4 îndeplinesc - standard - normele EU6 privind emisiile, care vor intra în vigoare în 2014.
BMW Z4 sDrive18i va interpreta rolul noului model entry-level. Este echipat cu un motor de 2,0 litri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, care dezvoltă o putere maximă de 115 kW/156 CP la 5.000 rpm. Noua variantă a motorului cu patru cilindri furnizează un cuplu maxim de 240 Nm pe un interval al turaţiilor cuprins între 1.250 şi 4.400 rpm. BMW Z4 sDrive18i este dotat standard cu transmisie manuală cu şase trepte, dar opţional poate fi comandată şi o cutie de viteze automată, cu opt rapoarte. Noul model accelerează de la 0 la 100 km/în 7,9 secunde (transmisie automată: 8,1 secunde) şi atinge o viteză maximă de 221 km/h (220 km/h). Consumul mediu de combustibil pentru BMW Z4 sDrive18i în ciclul de testare EU este 6,8 litri per 100 kilometri, atât cu transmisie manuală, cât şi automată. Emisiile CO2 sunt de 159 grame per kilometru.
Pachetul tehnologic BMW TwinPower Turbo pentru noul BMW Z4 sDrive18i include turbocompresor twin-scroll, injecţie directă pe benzină High Precision, control complet variabil al supapelor VALVETRONIC şi gestiune variabilă continuu a axului cu came Double-Vanos. O versiune identică a acestui pachet tehnologic îl regăsim şi la motoarele - tot versiuni de 2,0 litri - de la BMW Z4 sDrive20i şi BMW Z4 sDrive28i. Aceste motoare pot fi comandate cu transmisie automată cu opt trepte, cu clapete de schimbare amplasate pe volan, ca alternativă la cutia de viteze manuală cu şase viteze - dotare standard. Transmisia automată a fost optimizată pentru a furniza o acceleraţie mai bună, de la 0 la 100 km/h.
Variantele de motorizări existente - sDrive20i, sDrive28i, sDrive35i şi sDrive35is - se menţin în gamă.
Lansarea pe piaţă a noului BMW Z4 este programată pentru luna mai 2013.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!