No SSO cookie

Calculul taxei auto se poate face pe baza cartii de identitate a vehiculului

voteaza
(0/ 0)
Calculul taxei auto se poate face pe baza cartii de identitate a vehiculului
Noutati-auto · · 6 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Persoanele fizice si juridice care datoreaza taxa speciala de prima inmatriculare pentru autoturisme si autovehicule pot solicita organului fiscal competent calculul acesteia pe baza cartii de identitate a vehiculului, prezentata in original.

 
 
Potrivit procedurii privind calcului taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule, publicata, recent, in Monitorul Oficial, taxa speciala datorata cu ocazia primei inmatriculari in Romania se calculeaza de organul fiscal competent la punctele organizate in cadrul unitatilor Trezoreriei Statului.

Calculul taxei se realizeaza in functie de categoria autovehiculului, norma de poluare, capacitatea cilindrica si anul de fabricatie. In cazul autoturismelor noi, pentru care in cartea de identitate a fost inscris ca an de fabricatie anul imediat urmator celui in care s-a efectuat achizitia, se considera anul achizitiei ca fiind acelasi cu cel de fabricatie. In cazul in care inmatricularea autovehiculului nou, care nu a mai fost niciodata inmatriculat, intervine la mai mult de un an de la data fabricatiei, se considera vechimea ca fiind de pana la un an.

Documentul privind modul de calcul al taxei speciale se emite in regim de asistenta a contribuabililor, se elibereaza pe loc solicitantului si nu poarta stampila unitatii fiscale. Documentul se elibereaza in doua exemplare, unul urmand sa fie pastrat de administratia financiara, impreuna cu o copie a cartii de identitate a vehiculului, iar un exemplar ii este inmnanat solicitantului. Pe baza acestui document persoana fizica sau juridica efectueaza plata taxei in contul de venituri al bugetului de stat deschis la unitatile Trezoreriei Statului.

Veniturile incasate din taxa de prima inmatriculare auto s-au cifrat la 276,63 milioane lei (88 milioane euro), in perioada 1 ianuarie - 22 iunie 2007, in conditiile in care Ministerul Finantelor a estimat ca veniturile generate de aceasta taxa vor depasi 220 milioane euro in acest an, potrivit datelor furnizate Rompres de Ministerul Economiei si Finantelor (MEF).

Taxa de prima inmatriculare auto a intrat in vigoare la 1 ianuarie 2007, odata cu noul Cod Fiscal, insa a fost contestata inca de la introducerea sa.

In luna martie, Comisia Europeana a transmis Romaniei o instiintare privind declansarea procedurii de infringement (incalcarea Tratatului Uniunii de catre Romania), pe motiv ca taxa incalca prevederile Uniunii Europene. CE solicita modificarea legislatiei, argumentand ca legea este discriminatorie in cazul autoturismelor vechi importate din alte state ale Uniunii Europene. Romania a avut la dispozitie doua luni pentru a modifica taxa, astfel incat sa fie conforma cu normele UE.

Guvernul a adoptat, in aprilie, modificarile modului de calcul a taxei de prima inmatriculare, potrivit carora cuantumul taxei va scadea pe masura ce varsta masinii creste. Una dintre masurile propuse a vizat si extinderea, de la sase ani la 15 ani, a limitei de varsta pentru care se face diferentierea intre masini.

Noua grila orientativa propusa de MEF pentru taxa auto prevede reducerea la jumatate a taxei pentru masinile non-euro vechi de 20 de ani, cu o capacitate de 1.600 cmc, in timp ce pentru un autoturism de 3001 cmc, vechi de 15-16 ani, taxa se reduce cu mai mult de trei ori. Pe de alta parte, taxa ramane neschimbata pentru autoturismele noi, Euro 4, cu capacitati cuprinse intre 1400 - 3000 cmc nou.

Ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian, a transmis, in cursul lunii mai, varianta finala a grilei privind taxa auto comisarului european pentru fiscalitate si uniune vamala, Laszlo Kovacs.

MEF a primit recent din partea Comisiei Europene o scrisoare care cuprindea o serie de sugestii si observatii cu privire la taxa de prima inmatriculare auto. CE a recomandat Romaniei sa modifice nivelul taxei pana la sfarsitul actualei sesiuni parlamentare, adica pana la sfarsitul lunii iunie.

CE a solicitat MEF sa includa in calculul taxei observatia potrivit careia sunt considerate masini second-hand autoturismele mai vechi de o luna si nu de trei luni, conform variantei MEF.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (6)

scris de Anonim

STATUL ROMAN DACA AR AVEA O GUVERNARE CAPABILA SI CINSTITA AR REDUCE TAXA DE PRIMA INMATRICULARE PENTRU MASINILE SECOND HAND LA NIVELUL SOLICITAT SAU RECOMANDAT DE UE,PENTRU CA IN CONTINUARE SI-AR SCOATE CU VARF SI INDESAT ACESTE SUPRATAXE EXISTENTE,PRIN TAXE SI IMPOZITE CU CARE SI ASA IMPOVAREAZA POPULATIA ACESTEI TARI.DAR SITUATIA ESTE CUMPLITA DATORITA UNOR INCAPABILI DIN GUVERN CARE VOR SA AIBE INCASARI RAPIDE CONSIDERAND CA ACEASTA CALE ESTE CEA MAI SIGURA .GRESIT.

scris de Anonim

au redus taxa de au omorat-o...e mai mult decat dubla..niste nenorociti...drumurile sunt vai de ele da` ei ia banii de pomana de la populatie

scris de Anonim

Astea is nebuni ....Nu stiu ce sa mai faca sa isi bata joc de noi nenorociti...... :sick: >:( :bug:

scris de Anonim

vai de noi oare cat o sa-si mai bata joc de noi fratilor!!!!!!! :question:

scris de Anonim

bai fratilor ne mintit cu delevizorul,ala a triplat taxa peste noapte si noul guvern ii ia 5 ani sa se hotarask ce sa fak >:-(sunte-ti niste nenorociti kre va bateti joc de o tara intreaga...ar trebuii statul sa fie dat in judekta pentru asa ceva,de fiekre data un cetatean ar trebui sa fak asa ceva..ni se inklk drepturile RUSIINEEE

scris de Anonim

:ahhh:

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1908 :: 22.1MB