Cadillac priveste recesiunea cu un aer senin, gratie ofertei actuale de modele, mult mai bine realizate, mult mai reusite si mult mai atragatoare decat modelele precedente. Totusi, pentru a intra in linie dreapta in lupta contra competitiei cu producatorii premium din Europa, in speta BMW si Mercedes-Benz, este nevoie de ceva ce ei deja au: motorizarile diesel.
Aceasta se va putea schimba insa, cel putin asa reiese dintr-un interviu acordat cu ocazia LA Auto Show de catre Don Butler, vicepresedintele diviziei de marketing al companiei Cadillac. Butler a declarat ca divizia de lux a General Motors a luat in considerare optiunea adaugarii motoarelor diesel in oferta proprie.
Pentru moment, Cadillac ar putea oferi motoare diesel pentru masinile comercializate in afara continentului american, chiar daca mai arii companiei sunt constienti de potentialul pe care incepe sa-l aiba si piata americana pentru motoarele cu aprindere prin compresie, datorita cuplului motor fantastic si al performantelor ridicate, combinate cu economia de carburant.
N-ar fi totusi pentru prima data cand Cadillac incearca sa introduca dieselurile in oferta proprie. Catre sfarsitul anilor '70, americanii au propus o varianta diesel V8 ca raspuns la oferta concurentei, Mercedes-Benz.
Insa in timp ce V8-ul diesel a ajutat General Motors sa respecte legislatia anului 1978 privind consumul de carburant, care tocmai se schimbase, ca urmare a crizei titeiului prin care trecuse planeta, numeroasele si constantele probleme de fiabilitate pe care le avea motorul, i-au stricat reputatia si i-au cladit o imagine defavorabila in ochii clientului american.
Din fericire, GM si-a invatat lectia si nu va mai repeta greselile trecutului. Pana la urma, modelele sale europene, Opel si Vauxhall, cu toate pierderile pe care le aduc concernului, (General Motors a inregistrat pierderi totale de 15% pe ultimul trimestru, o mare parte datorate diviziei europene), ei bine, experienta vasta acumulata de acestea in domeniul motoarelor diesel insemna un aport important de cunostinte si tehnologie.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
scris de MaryCris 25 November 2011 12:58
Frumos si stilat cadillac-ul.
scris de bogdan7817 25 November 2011 12:04
trebuie sa tina si ei cont ca doar asa se va mari numarul cadillac-urilor din europa si tot ei vor avea de castigat, totul depinzand foarte mult de politica lor de a acapara o piata sau nu
scris de bogdan7817 25 November 2011 12:02
fiind un brand american au mers foarte bine pe benzina tinand cont de pretul acesteia in america, dar in momentul de fata competitia te face sa te adaptezi cerintelor
scris de ovyy 25 November 2011 07:57
Motorizarile diesel sunt mai mult pe placul europenilor, nu stiu cate de mult vor prinde si la americani. Poate vor renunta si ei la masinile mor mari, care consuma foarte mult...
scris de Trianca 24 November 2011 22:44
european european, dar sa nu comparam preturile la carburanti....
scris de carmenflorin 24 November 2011 15:17
Cadilac , nu este o masina care se numara printre preferatele mele, asa ca nu pot spune decat ca arata bine
scris de sims 24 November 2011 14:45
Tot europeanul e fan diesel :)
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!