Cabina noului autocamion pentru constructii Volvo FMX aduce la o noua dimensiune eficienta si siguranta lucrarilor in constructii.
Designerii si inginerii Volvo Trucks au imbunatatit cu adevarat imaginea robusta si indrazneata a modelului original.
Noul Volvo FMX are o cabina fabricata din otel de mare rezistenta, care a fost testata conform celor mai riguroase norme de siguranta din lume pentru a oferi cel mai sigur mediu de lucru posibil. Toate componentele structurii frontale au fost reproiectate pentru a spori robustetea si durabilitatea.
„Noul FMX isi bazeaza personalitatea pe imaginea pe care o inspira: de incredere si capabilitate. Ceea ce vezi este foarte real. Un instrument complet echipat, suta la suta pregatit pentru o utilizare intensa. Acest autocamion pentru constructii este precum un erou autentic - arata din ce in ce mai bine pe masura ce este supus unei utilizari intense", spune Directorul de design Rikard Orell.
Vizibilitate superioara
Pozitia joasa a cabinei pe sasiu permite un acces usor la urcare si la coborare, precum si o vizibilitate superioara in planul apropiat. Acest lucru reduce riscul de deteriorare a vehiculului si imbunatateste siguranta pentru persoanele care lucreaza in apropierea autocamionului.
La fel ca si in cazul modelelor Volvo FH si FM, simbolul Volvo clasic, "iron mark", a fost mutat intr-o noua pozitie, mai sus, chiar sub parbriz. Pe autocamionul pentru constructii sigla este mai mare, iar bara diagonala este mai groasa si colorata, pentru a se potrivi fundalului negru. Un maner foarte practic este integrat in designul grilei fata.
Productia noului Volvo FMX pentru clientii din Europa va incepe in septembrie 2013. Vizionati pe You Tube filmul despre noul autocamion pentru constructii.
Detalii mai robuste
Cateva exemple de detalii care sporesc si mai mult rezistenta si robustetea cabinei:
„Intretinerea a fost simplificata datorita faptului ca toate functiile farurilor, precum si lampile de semnalizare si luminile de zi inclinate sunt integrate in aceeasi carcasa. Atat faza lunga, cat si cea scurta sunt mai bune decat inainte", spune Rikard Orell. „Clientul poate spori si mai mult performantele de iluminat optand pentru farurile Bi-Xenon."
Pozitie imbunatatita la volan
Interiorul cabinei noului Volvo FMX a fost complet reproiectat, punandu-se accentul pe un spatiu de lucru confortabil si ergonomic. Cabina ofera mai mult spatiu pentru sofer si mai multe optiuni de depozitare in comparatie cu modelul anterior.
Soferul beneficiaza si de o pozitie mai buna de condus. Noul scaun poate fi inclinat in fata cu patru grade mai mult, iar spatarul este cu 10 milimetri mai subtire decat la modelul anterior.
Comenzi pe volan si panou de instrumente inclinat
Volanul este echipat cu butoane de comanda integrate pentru functii multiple, inclusiv controlul vitezei de croaziera, telefonul si sistemul de navigatie etc. Noul panou de instrumente complet negru este acum inclinat si mai mult catre sofer.
„Aceste imbunatatiri ofera soferului un mediu de lucru logic, bine organizat, toate butoanele, comenzile si functiile fiind pozitionate la o distanta la care se poate ajunge cu usurinta", spune Ulf Andreasson, manager al echipei de proiectare a cabinelor in cadrul Volvo Trucks.
Pentru a oferi un spatiu mai mare pentru picioare, contactul a fost mutat mai sus pe tabloul de bord. Imediat in dreapta contactului, pentru o accesibilitate mai buna, sunt pozitionate componente importante, precum ecranul de informare integrat si de dimensiuni generoase. In dreapta sectiunii inclinate se afla un modul versatil care poate gazdui diferite comenzi. Climatizarea este usor de utilizat, iar unitatea este mai eficienta, datorita functiilor imbunatatite ale dispozitivului de degivrare.
Control de la distanta prin intermediul aplicatiei pentru dispozitive mobile
Descarcarea noii aplicatii pentru dispozitive mobile, „My Truck" (Autocamionul meu) extinde posibilitatea soferului de a supraveghea si actiona de la distanta unele dintre functiile autocamionului. Aplicatia include pornirea de la distanta a sistemului de incalzire, precum si posibilitatea de a verifica alarma, incuietorile usilor si nivelul lichidelor.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!