No SSO cookie

Button castiga in Malaezia in urma opririi cursei din cauza ploii torentiale

voteaza
(0/ 0)
Button castiga in Malaezia in urma opririi cursei din cauza ploii torentiale
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Button si Brawgn GP au reusit o noua victorie in Malaezia dupa ce ploaia torentiala a oprit definitiv cursa!

 
 
Din toate prognozele se arata ca era destul de posibil ca ploaia sa afecteze Marele Premiu al Malaeziei de duminica, dar nimeni nu se astepta ca ploaia sa joace un rol atat de important intro cursa ce s-a dovedit a fi foarte interesanta. Administrarea opririlor la boxe la momentul potrivit s-a dovedit a fi elementul crucial din cauza conditiilor meteorologice foarte schimbatoare care au dus in tura 32 la oprirea completa a cursei dupa arborarea steagurilor rosii. Button era la conducere cand ploaia mult asteptata a inceput sa cada in final in tura cu numarul 22, in ciuda faptului ca el a facut o a doua cerere pentru oprire la boxe (prima a fost in tura cu numarul 19) pentru a schimba cel de al doilea set de cauciucuri moi Bridgestone cu un set de ploaie. El a revenit pe pista tot la conducere si a continuat in acelasi mod pana cand a devenit clar cat de rapid a devenit pilotul celor de la Toyota, Timo Glock, care avea cauciucuri intermediare, dupa oprirea sa din tura 22. Button a intrat din nou la boxe in tura 29 pentru a-si pune cauciucuri intermediare, si a reusit sa intra din nou la conducere dupa ce Glock a intrat la sfarsitul turei 30 pentru a se echipa cu cauciucuri de ploaie. Conditiile schimbandu-se astfel din nou, desigur ca si Button a revenit din nou la boxe in tura 31 pentru a trece inapoi pe cauciucuri de ploaie. Din nou el a revenit la conducere, Glock luptandu-se cu Nick Heidfeld (BMW Sauber) pentru locul 2, moment in care directorul cursei, Charlie Whitting, a decis ca a fost timpul pentru iesirea pe pista a safety car-ului. Dupa doar o tura petrecuta de safety car pe pista, steagurile rosii au inceput sa fie arborate, creand o confuzie generala. Pana la acel punct, Marele Premiu al Malaeziei a fost un spectacol ce a meritat sa fie vazut. Button a avut un start prost si a fost depasit de Nico Rosberg (Williams), care a avut o plecare fulminanta. Button a incercat sa il depaseasca la exterior in primul viraj dar a pierdut teren in fata lui Jarno Trulli (Toyota) si Fernando Alonso (Renault) dar Button a reusit in ultimul moment sa isi recastige locul 3 in fata spaniolului de la Renault inainte ca tura sa se fi terminat. In spatele acestora, Rubens Barrichello a sprintat pana pe locul 5 in cea de a doua masina Brawn GP reusind sa le faca fata lui Kimi Raikkonen (Ferrari), Mark Webber (Red Bull), Timo Glock (Toyota), Nick Heidfeld (BMW Sauber) si lui Lewis Hamilton (McLaren). In cel de al doilea monopost McLaren, Heikki Kovalainen a iesit in decor in virajul cu numarul 5 in vreme ce Robert Kubica (BMW Sauber) a iesit in decor in cea de a doua tura. Rosberg a reusit sa se departeze de Trulli, care acum era ocupat cu urmaritorul sau, Jenson Button, dar dupa ce germanul s-a oprit in tura cu numarul 15 si italianul in cea cu numarul 17, Button a reusit sa preia conducerea el cedand-o doar lui Barrichello dar a revenit pe prima pozitie dupa ce brazilianul s-a oprit in tura 23. Cel mai mare pariu al zilei a venit de la Ferrari. Cand Raikkonen a intrat la boxe in tura 18, strategii sai au decis sa ii puna prea devreme cauciucuri de ploaie, efectele fiind dezastruoase. Raikkonen a reusit un timp cu 21 de secunde mai slab pe o tura fata de liderul Button. Spre spatele clasamentului, Felipe Massa se chinuia cu Hamilton, fostul campion mondial pierzand lupta cu masinile Red Bull conduse de Webber si Sebastian Vettel, care a intrat primul la boxe de altfel, in tura 13. Chiar inainte ca ploaia sa inceapa, pe primul loc era Jenson Button, cu un avans de 6 secunde in fata lui Rosberg, Trulli si Barrichello. Alonso era pe locul 5 inaintea lui Hamilton (nici unul din cei 2 nu intrasera la boxe inca), fiind urmati de Heidfeld, Massa, Piquet, Nakajima, Webber, Glock si Trulli (toti acestia se oprisera pana in acest moment), Raikkonen si cele 2 Toro Rosso si Force India. Apoi au urmat toate acele opriri la boxe in tura 22 pentru ca a aparut ploaia, urmata de tunete si fulgere si toata drama care fusese prezisa in predictiile meteo. Pana in tura 25 lucrurile se stabilizasera un pic, pilotii incercand sa conduca in conditiile foarte vitrege iar cel mai dificil lucru de administrat era faptul ca anumite portiuni ale pistei erau mai putin ude decat altele. Button era in continuare la conducere, inaintea lui Rosberg, Trulli si Barrichello, dar Webber era acum pe locul 5 inaintea lui Heidfeld, asta dupa ce Alonso a avut o iesire in decor, dar nu a abandonat. Pe urmatoarele locuri erau Hamilton, Glock, Massa, Piquet, Nakajima, Vettel, Alonso, Raikkonen si restul. Conditiile erau in continuare extrem de inselatoare, multe echipe hotarand sa treaca pe pneuri intermediare, insa doar pentru a descoperi, asemenea lui Button, ca solutia era de fapt cauciucurile de ploaie. Cand steagurile rosii au fost arborate, ordinea era urmatoarea: Button, Glock, Heidfeld (la o distanta mare dupa ce a alunecat pe o portiune nefericita de circuit), Trulli, Barrichello, Hamilton, Rosberg, Webber, Massa, Bourdais, Alonso, Nakajima, Piquet, Raikkonen, Sutil, Vettel, Buemi si Fisichella. In acest moment a inceput o confuzie generala. Nimeni nu stia daca oficialii cursei aveau sa decida continuarea ei, deoarece se apropia noaptea cu pasi repezi in Malaezia, si care urma sa fie ordinea finala dupa toate acele opriri la boxe. Dupa o perioada de dezbateri, oficialii cursei au anuntat suspendarea definitiva la ora 18:52 (ora locala a Malaeziei). Era clar ca Button a castigat, dar nu se stia precis cum urma sa fie decisa ordinea pilotilor din spatele sau. Pana la urma, oficialii au hotarat ca locurile de la sfarsitul turei 31 de pista urmau sa fie si cele finale. Astfel, clasamentul pilotilor care au intrat in puncte este urmatorul: 1. Jenson Button (Brawn GP) 2. Nick Heidfeld (BMW Sauber) 3. Timo Glock (Toyota) 4. Jarno Trulli (Toyota) 5. Rubens Barrichello (Brawn GP) 6. Mark Webber (Red Bull) 7. Lewis Hamilton (McLaren) 8. Nico Rosberg (Williams) Acestia au fost urmati de : 9. Felipe Massa (Ferrari) 10. Sebastien Bourdais (Toro Rosso) 11. Fernando Alonso (Renault) 12. Kazuki Nakajima (Williams) 13. Nelson Piquet (Renault) 14. Kimi Raikkonen (Ferrari) 15. Sebastian Vettel (Red Bull) 16. Sebastien Buemi (Toro Rosso) 17. Adrian Sutil (Force India) 18. Giancarlo Fisichella (Force India) Pentru ca aceasta cursa a trecut de jumatatea ei dar nu si de 75% din total, au fost acordate doar jumatate de puncte decat ar fi fost normal. Astfel, dupa 2 curse de Formula 1, pe primul loc la piloti se afla Jenson Button cu 15 puncte, urmat de Rubens Barrichello cu 10 si Jarno Trulli cu 8,5. La constructori, Brawn GP e pe primul loc cu 25 de puncte , fiind urmati de Toyota cu 16,5.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4845 :: 18.7MB