No SSO cookie

Bristol Cars a intrat in faliment

voteaza
(0/ 0)
Bristol Cars a intrat in faliment
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Compania britanica Bristol Cars Ltd. a cerut intrarea in procedura de faliment si este in cautarea unui investitor ce ar putea sa o salveze. Acest "inger pazitor” ar trebui insa sa fie dispus sa investeasca urgent cel putin o suta de milioane de lire sterline, in lipsa carora istoria de 65 de ani a lui Bristol se va incheia in 2011.

 
 


Bristol a intrat, joi, in administrare (echivalentul britanic al procedurii de insolventa) si a anuntat ca un numar nespecificat de concedieri va avea loc in perioada imediat urmatoare. Pe de alta parte, activitatile de vanzari si de service vor continua sa fie oferite clientilor.

Printre modelele recente Bristol se numara Fighter, un supercar cu motorul V10 al lui Dodge Viper, ce livra in versiunea de baza 628 de cai-putere si atingea o viteza maxima de 340 km/h. In 2006, Bristol a prezentat modelul Fighter T, ce oferea, cu ajutorului unui motor de aceasta data turbo, incredibila putere de 1.012 CP. Potrivit celor de la Bristol, Fighter T putea atinge o viteza maxima de 435 km/h, insa ea era limitata electronic la “doar” 362 km/h.

Bristol Cars are o istorie extrem de interesanta, ce este legata, desi neoficial si mai ales in primii sai ani de existenta, de numele lui BMW. Astfel, in 1945, producatorul de avioane de vanatoare Bristol Aeroplane Company (BAC), anticipand un influx masiv de forta de munca datorita terminarii razboiului, a contactat compania AFN Ltd, ce fabrica modelele Frazer Nash si propunandu-i un joint-venture. In iulie 1945, BAC deja cumparase pachetul de control la AFN (condusa de HJ si DA Aldington) si infiintase divizia de automobile.

Ei bine, HJ Aldington, ce era inca angajatul Armatei britanice, a reusit sa viziteze de cateva ori, pe parcursul anului 1945, uzina BMW din Munchen, distrusa de bombardamentele aliate in timpul razboiului. Vizitele au culminat in octombrie 1945 cu una la care au participat si fratele sau, DA, si doi reprezentanti ai Bristol. Ei au luat din Munchen planuri detaliate ale masinilor BMW si cateva motoare in curs de dezvoltare pe care le-au dus in Anglia.

Initiativa a fost una destul de riscanta, deoarece Munchen facea parte din Zona Americana, iar armata yankee emisese deja ordine conform carora uzina BMW urma sa fie pur si simplu dezmembrata, ambalata si transportata in SUA. Planurile luate de britanici a trebuit deci sa fie declarate reparatii de razboi. Mai mult, Inginerul-sef al lui BMW, Fritz Fidler, a fost angajat la AFN si a putut continua dezvoltarea motorului BMW 328.

Primul Bristol, modelul 400, era bazat aproape in totalitate pe modelele BMW dinaintea razboiului. Caroseria era foarte asemanatoare cu cea a lui BMW 327, in timp ce motorul si suspensiile erau clone ale celor BMW (suspensii fata de la BMW 328, pe spate de la BMW 326). Inclusiv faimoasa grila “double-kidney” a lui BMW era prezenta!

Pana in 1961, toate modelele Bristol au folosit evolutii ale motorului BMW cu sase cilindri (folosit de altfel pe scara larga in acea perioada inclusiv de unele modele AC, Lotus si Cooper). Odata cu lansarea lui Bristol 407 insa (’61-’63) era nevoie de motoare mai usoare, pentru a compensa greutatea din ce in ce mai mare a masinilor. De aceea, toate modelele Bristol de dupa 1961, inclusiv actualele Blenheim si Fighter, folosesc motoare Chrysler.

Cristian Iovitu

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2529 :: 22.12MB